Jak podkręcić 1.9TDI(110KM)

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez leopard » 31 sie 2009, o 00:31

damian1203 napisał(a):Dodam, ze nie warto chipowac za 1000zl gdyz kostki mają ten sam soft, ktory wgrywają w serwisie


podeprzyj swoje stwierdzenie dowodem - zrób logi dynamiczne VAG;iem i wrzuc na forum - zobaczymy co jest wart twój soft ...
tak się składa że ostatnio 3 sztuki po chipie z allegro się przekręciły (2 MK 3 z 1.9 TDI i jedna A6 z 2.5V6 TDI na pokładzie) - po ogladnieciu mod'a wyszło że robił to doopa nie tuner ...

sagon napisał(a):Masz wtedy pewność,że wszystko idzie po mapie

po mapie ??
raczej mpach :] co do gotowców - to jest bezpieczny bezdymny soft zazwyczaj - tak zwana podstawa do kręcenia indywidualnego - jeden silnik shamuje się dobrze inny gorzej i trzeba robic poprawki - normalna kolej rzeczy - wszystko zalezy od kondycji silnika ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

 

Postprzez sagon » 6 wrz 2009, o 12:02

Ja osobiście nie goniłbym gofra z chipem zakupionym na allegro bez wcześniejszego chociażby sprawdzenia podstawowych parametrów.
Jeżeli ktoś wierzy w te cuda jakie wciskają na allegro,to nic dziwnego,że się później jednemu,czy drugiemu jednostka wysra.

Są gotowce pisane przez prawdziwych ''poetów '' i są pisane przez kompletne beztalencia.
Nie można jednak wrzucać wszystkich do jednego wora.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 6 wrz 2009, o 22:31

sagon napisał(a):Ja osobiście nie goniłbym gofra z chipem zakupionym na allegro bez wcześniejszego chociażby sprawdzenia podstawowych parametrów.

podpis nader interesujący ... masz wykres do tego - może logi jakieś ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 11 wrz 2009, o 20:42

leopard, wedle życzenia.Wykresik może być.

Obrazek

Zostałą wyliczona korekcja,czyli jej współczynnik 1.013 i wartości wzrosły do tych podanych w podpisie.
Obecnie mocy jest trochę więcej,bo zostało dolane paliwka na samej górze,a momentu trochę zdjęliśmy.
Niestety nie hamowałem go jeszcze,bo nadal nie mogę się zebrać i założyć fmica.

Poniżej wykres wcześniejszego wyniku,czyli tego,co udało się uzyskać po dodaniu 216tek do softu pisanego na 140 koni,ten wynik nieco niżej i porównanie z tym,co w podpisie.

Obrazek

Obrazek
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 11 wrz 2009, o 20:48

sagon napisał(a):co udało się uzyskać po dodaniu 216tek

pompa nie daje rady ... 216 zakładałeś nowe czy uzywki ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 11 wrz 2009, o 21:33

Niby dlaczego ma nie dawać rady?
159 koni i prawie 350 niuta(bez korekcji) po dodaniu nowych 216tek,to wynik jakiego jeszcze przy zadanym 1.09(choć dmuchała pewnie troszkę więcej) seryjnej 15tce i coolerze nie uzyskało chyba wielu.
Przypomnę,że soft był na 140 i dodałem 216tki.
Co wyszło widać.
Ten mod,to już prehistoria.
Pompa będzie zmieniona na 11tkę,więc mało mnie już obchodzi jej stan,choć autko sobie nadal świetnie poczyna.
Co do stanu pompy,to po logach widać,że do samego końca daje tyle,na ile pozwala ogranicznik dymienia.Czyli to co ma zadane programem.
Nie tnie dawek bez powodu,wiec chyba jeszcze żyje.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 12 wrz 2009, o 23:29

sagon napisał(a):Nie tnie dawek bez powodu,wiec chyba jeszcze żyje

dawki zobaczysz tylko do ~ 51 mg ... wykres potwierdza koniec mozliwości pompy

fakt bezsporny - soft jest mocny ...
BTW - masz szerokie opony lub zbieżnośc źle ustawioną - dosyc duże straty na wykresoe wyszły
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sagon » 14 wrz 2009, o 19:03

Hamowany był raz na zimówkach 185/60/14 ten wykres na 140 koni.
Pozostałe dwa to już 195/60/14
Teraz siedzą toyo 195/50/15.
Zbieżność była i jest ok.
Straty na podobnym poziomie,więc chyba tak musi być.
Obciążeniówka mahy,to jedna z bardziej prawdomównych hamowni.
Oczywiście w rękach kogoś odpowiedzialnego.
Widziałem wykresy,na których przy 4tyś było 20 koni strat. :lol:

leopard napisał(a):fakt bezsporny - soft jest mocny ...


Paliwko tylko,albo aż 50mg,jest jeszcze malutki zapas.
Ale na tej pompie już wiele więcej nie będzie.
Ograniczeniem był i jest nadal seryjny cooler.
Po zmianie map sensora i zapodaniu fmica będzie można dmuchnąć i dolać więcej.
Ale najpoważniejszym ograniczeniem jest nadal brak czasu. :zdegustowany:
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez leopard » 15 wrz 2009, o 02:04

sagon napisał(a):Hamowany był raz na zimówkach 185/60/14


:padam: hardcore
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebinho » 28 lis 2009, o 19:12

a co z turbina? wytrzyma taki przyrost?;>

ja serie miałem 115 a wyszlo 135 ale ja byłem u CS-ów

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez sagon » 29 lis 2009, o 13:31

sebinho, seryjna 15tka wytrzymuje doładowanie rzędu 1.2 bara.
Z pewnością masz mniejsze,więc spokojnie przeżyje taki wysiłek.
Te turbinki należą do jednych z najwytrzymalszych.
Są bliźniaczo podobne do tych,które ładowali do silników awx,avf-130 koni w pd.
Jedyna różnica,to wyjście z zimnej muszli i średnica koła kompresji.
Wałki mają identyczne.
BTW,na miejscu w Krakowie masz TTC,firmę o świetnej opinii,a jeździsz po świecie.
Ten mój soft na 140 robiony był w TTC.

Jak dla mnie,to trochę za mało,ale CS robi takie właśnie softy.Bezpieczne,choć i 140 też jest bezpieczne. ;-)
Kolektor ssący masz seryjny?
Warto zmienić,poprawi się napełnienie silnika powietrzem,co za tym idzie,dynamika.
AFN-185@377 ...było
Następny stage,wałek sdi,11tka,wtryski 0.230,bv43/43a,fmic,przedłużona skrzynia,przód 288/25,tył 256/22.
Avatar użytkownika
sagon
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 1 maja 2009, o 15:28
Lokalizacja: świętokrzyskie-TKN

Postprzez Bradley » 30 lis 2009, o 12:58

sagon, CSy maja tez oddzial w Krakowie ;)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości