Golf III 1.4 wersje 55km i 60km

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

Postprzez GrZeChU91 » 22 gru 2011, o 16:22

Ja tez sie nie spotkalem z silnikiem 55 konnym....
Ja mialem ABD 95' z kwietnia przed liftem bo juz mial odb2 i skrzynia 5 wspoma i poduchy..... najlepiej oznaczenie silnika....

marianski696 napisał(a):mylisz się
http://www.autocentrum.pl...i-1.4-55km.html


Wikipedia podaje czasami bzdury..... tu tez moze ktos bzdure wpisal.....
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

 

Postprzez rafal_tc » 25 gru 2011, o 22:44

JA miałem 1.4 ABD 44KW ( 60 KM ) brak wspomagania rok 1993 :)
Były stosowane 2 wersje

Do tej 55KM dawali skrzynie biegów 4 biegową tyle pamietam
Avatar użytkownika
rafal_tc
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 27 lut 2011, o 14:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Postprzez mariusz325 » 1 sty 2012, o 19:51

Pany a ja 60 kucy ,mam wspomaganie,skrzynie 5 ke a silnik to monowtrysk.Numer silnika to mam AEX i motory były zakładane z polo clasic,arosa,ibiza,cordoba,caddy,vento,inca i jeszcze paru modeli ,gdzieś to czytałam . Zaraz poszukam ,może rozwieje wątpliwości .

O znalazłem choćby obaczcie na mojim przykładzie 1.4 AEX :idea:
http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/da ... ow-ae-ahy/
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Lucek777 » 1 sty 2012, o 20:06

Mogą się różnić wałkiem rozrządu co także zmieni jego moc.


PS. zaczerpnięte ze strony zajmującej się sportowymi wałkami rozrządu.

"Nie mniej czasami jest możliwe zastąpienie jednego seryjnego wałka innym seryjnym przeznaczonym do innego modelu samochodu tej samej firmy co może dać wzrost parametrów w granicy 5 % (w niektórych typach silników można odnotować nawet przyrost rzędu 10% zwyżki parametrów) bez żadnych negatywnych konsekwencji dla kultury pracy czy trwałości silnika lub zużycia paliwa"
Ostatnio edytowano 1 sty 2012, o 20:10 przez Lucek777, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez mariusz325 » 1 sty 2012, o 20:10

No też ,może mieć krzywki pod innym kątem. :-P
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez szatannn » 1 sty 2012, o 23:09

w mk3 wychodziły tylko silniki 1.4 60km i wychodziły 2 wersje: mono-motronic i magnetti-marelli rożnica polega tylko na tym ze w tym 2 jest po 1 wtryskiwaczu na cylinder i plastikowy kolektor dolotowy przez co (w każdym razie ja tak odczułem) ciut lepiej zbiera się przy starcie. jak komuś się nudzi to może poczytać różnicę miedzy jednym a drugim http://www.imc.pcz.czest.pl/imtits/plik ... arelli.pdf
ps. co do wałka to z wiekiem wyjeżdżają się krzywki i maleje moc niestety ale zawsze można zastąpić nowym sportowym wałkiem jak tylko ktoś ma kasę na to i jakąś motywacje z tym
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez Antek » 5 sty 2012, o 14:07

A nie chodzi przypadkiem o to , że 60 KM miały te ze skrzynią 5, a te 55KM miały skrzynie 4 ?
Bo że są mk3 ze skrzynią 4 to raczej wszyscy wiedzą .

Na moim przykładzie mam skrzynię 5 , rocznik 1992 i wspomaganie .. Ale ile mam koni , to nie wiem . :)
Antek
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 gru 2011, o 12:38
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez szatannn » 6 sty 2012, o 12:42

to jest tylko inna skrzynia. tak samo sa 2 rozne 5-cio biegowe skrzynie z górnym i dolnym wybierakiem. i ciężko powiedzieć czy ma sie 1.4 55 czy 60km. jedynie można zobaczyć na hamowni to:)
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR

Postprzez prezesik » 6 sty 2012, o 14:12

to jest tylko inna skrzynia. tak samo sa 2 rozne 5-cio biegowe skrzynie z górnym i dolnym wybierakiem.
jeszcze nie widziałem ABD z górnym wybierakiem w skrzyni... AEX tak ma.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mariusz325 » 6 sty 2012, o 14:16

Z vw tak jest że nigdy sie całej prawdy nie dowiesz,tzn,zmianki ,przemianki ... za dużo tego. :wstyd:
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez sitek699 » 6 sty 2012, o 14:21

prezesik ma racje musialo byc kombinowane ...z reszta ktory nie byl :P
Wódka 25zł; Kieliszki 5zł ;spojrzenie matki gdy wracasz do domu nad ranem--bezcenne
moj-golf/bordowy-metalic-by-sitos-banditos-t23878.html
Avatar użytkownika
sitek699
Members
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 13 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: ...WPN...

Postprzez Marus1233 » 15 sty 2012, o 15:44

Antek napisał(a):A nie chodzi przypadkiem o to , że 60 KM miały te ze skrzynią 5, a te 55KM miały skrzynie 4 ?
Bo że są mk3 ze skrzynią 4 to raczej wszyscy wiedzą .

Fałsz. Ja mam 94r. ABD - jednopunkt bosha, z obd2, prostokątnym filtrem (nowszym) , 4 biegową skrzynią biegów, bez wspomagania, goły i wesoły. No ale 60 bandziorów jest :hyhy: Szukajcie dalej, chociaż moim skromnym zdaniem 55 konne wersje mogą się okazać zwyczajną pomyłka w papierach, bo jak wszyscy wiemy 1.6 ABU to praktycznie ta sama konstrukcja, którą odróżnić naocznie mogą tylko wtajemniczeni o mocy 55kW. Po prostu nie ma uzasadnienia dla tworzenia kolejnego bliźniaczego 55 konnego silnika, do tego na wtrysku - dodatkowo biorąc pod uwagę fakt, że 1.3 na gaźniku ma 58 koni (zaczerpnięte z danych mojego Wartburga). :mrgreen:
Marus1233
Czytacz
 
Posty: 64
Dołączył(a): 1 kwi 2011, o 10:39
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości