Złej jakości paliwo?

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Złej jakości paliwo?

Postprzez AdamPLSieradz » 23 lut 2013, o 23:25

Witam,
dzisiaj przydarzyła mi się dziwna sytuacja ... robiłem ponad 550 km trasę, po pewnym czasie trzeba było zatankować. Zjechałem na stacje Statoil w Częstochowie, wskaźnik paliwa leżał wtedy na pierwszej czerwonej kresce. Zatankowałem za 50 zł , weszło ok 8,8 litra ON. Zatankowałem tej tańszej, BEZSIARKOWEJ jak było napisane na dystrzybutorze. Auto odpaliło bez problemu i ruszyłem dalej. Jechałem jakaś chwilę , moc była w normie, po czym odczułem, że auto jest wyraźnie słabsze, nie ma takiej dynamiki jaką dysponowało przed tankowaniem. Z trudem przyśpieszało do 120 km/h i ok 130 km/h to prawie maks. Turbinę czuć było, że pracuje , pompuje, nie odcinało jej przy tych prędkościach tylko nastapiło ogólne zmulenie. Auto nie przeszło w tryb awaryjny, bo to jednak czuć , że jest bardziej dynamiczne niż w tym trybie. Za jakiś czas auto zgasiłem, potem znowu odpaliłem i miałem wrażenie , że dynamika jest po prostu niesamowita, przegoniłem go do ponad 150 km/h , nic nie odcięło itp. potem znowu nastąpiło zmulenie. Co to może być?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Złej jakości paliwo?

 

Postprzez palio » 23 lut 2013, o 23:33

Nie musi być przeładowanie.

Możliwe, że VNT się przycina. Potrzebne będą logi BS 011 i dynamiczny 011.

Sprawdź również gruszkę podciśnieniową czy nie jest podrdzewiała. Zobacz czy sztanga płynnie się porusza. Naciskaj na nią palcem. Powinna chodzić płynnie w granicach 2 cm.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 23 lut 2013, o 23:40

Jakiś czas temu auto było u mechanika (może nieco ponad miesiąc ), stwierdził, że tubo wymagało regulacji podobnie jak kąt wtrysku. Wymienił mi jeszcze wszystkie węże od turbo, bo niektóre z racji wieku były sparciałe. Po ustawieniach stwierdził, żłe ogólny stan tych podzespołów sterujących turbiną jak i samego turba jest dobry.
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez Piaggio » 24 lut 2013, o 10:43

z opisu wygląda na typowy notlauf. Tym bardzej że po zgaszeniu auta wraca wszystko do normy. Masz możliwosc podepnij pod vag-a i sprawdź błędy, następnie logi dynamiczne które wspomniał Paweł i będzie jasność. Przegoń też auto na 4, 5 biegu aby rozruszac vnt.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez AdamPLSieradz » 24 lut 2013, o 10:46

Auto było przeganiane, zresztą przez ok 500 km jechałem dynamicznie, wyprzedzałem, wszystko działało, myślę, że łopatki w turbinie się trochę rozruszały ... po tym jak osłabnie, nie ma trybu awaryjnego (wiem jak się z nim jedzie, bo już to przerabiałem) no i nie odcina mi doładowania przy "magicznych" 120km/h lub 140km/h, tylko po prostu czuć , że jest słabszy ;p może to zawór N75? Nie mam możliwości samodzielnej diagnozy i zrobienia logów dynamicznych.
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 10:53

A kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 24 lut 2013, o 11:09

palio45 napisał(a):A kiedy był wymieniany filtr paliwa?


Wszystkie filtry wymieniłem tuż przed zimą, wraz z olejem , tj. ok 3 tys km temu.
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 11:17

To może rzeczywiście to paliwo. Spróbuj zalać lepsze paliwo do pełna. Pojeździj i powiedz czy coś się zmieniło.

Szkoda, że nie masz możliwości zrobienia logów dużo by to wyjaśniło.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 24 lut 2013, o 11:23

Benzyna jak benzyna, ale diesel jest chyba dosyć wrażliwy na jakość paliwa, nie? Zwłaszcza, że stało się to praktycznie zaraz po zatankowaniu na zupełnie obcej stacji, nie wiem, ale wydaje mi się, że ciężko o taki zbieg okoliczności, jeśli wszystko było sprawne i ustawione, jak trzeba. Sprawdzę co i jak i dam znać.
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 11:30

Tak dokładnie tak. Ale z tego co mi wiadomo to starsze diesla raczej przepalą wszystko co im się wleje. Z paliwem różnie bywa.

Czekam na sprawozdanie czy jest poprawa czy się nie pogorszyło. Bądźmy dobrej myśli.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 24 lut 2013, o 17:24

Poszedłem do auta. Sprawdziłem z grubsza węże , gruchę itd. (wczoraj było już zbyt późno i ciemno). Wszystko ok. Odpalam - żadnego problemu, silnik od razu chodzi równo. Pojechałem się przejechać, jak zawsze bardzo delikatnie zanim osiągnąłem 90 stopni. Potem , na możliwie bezpiecznej drodze pełen ogień, 3,4,5 bieg aż do 4 tys obrotów ( pomyślałem, że mu nie zaszkodzi jeszcze trochę odmulenia, jeśli to jednak było przeładowanie, to jakiś zaczątek więc może pedał gazu wystarczy). Auto idzie pięknie, jak wcześniej, rozpędziłem się do ponad 160 km/h , dalej nie było możliwości. Od tankowania za 50 zł przejechane miałem ponad 130 km. Wskaźnik wrócił mniej więcej tam gdzie był przed tankowaniem. Co Wy na to?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez palio » 24 lut 2013, o 17:42

Ciężko to wytłumaczyć. Możliwe, że poprzez dynamiczną jazdę rozruszałeś zmienną geometrię. A to mogły być początki. Najważniejsze, że auto wróciło do normalnej pracy.

Miejmy nadzieję, że nie będzie więcej problemów.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości