z minerała 15w40 na półsyntetyk 10w40

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

z minerała 15w40 na półsyntetyk 10w40

Postprzez Naitsabes » 19 cze 2012, o 21:13

Mam od niedawna zacnego GIII 1.9tdi 90km.Chodzi jak zegareczek. Za ok 1000km muszę zmienić olej i po długich lekturach nadal nie wiem czy mogę zmienić olej z mineralnego (Shell HX5 15w40) na półsyntetyk 10W40 (dużo dobrego o valvoline słyszałem) ze względu na lepsze smarowanie w niskich temperaturach. Aczkolwiek sam widziałem jak ten samochód (kolegi wczesniej) odpalał zimą na dotyk przy temp. -15st C.

Z góry dzięki za pomoc
Naitsabes
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 cze 2012, o 16:16
Lokalizacja: Poznań

z minerała 15w40 na półsyntetyk 10w40

 

Postprzez Krzychu_ManUtd » 19 cze 2012, o 22:38

Wiesz co z tego co mi wiadomo z polsyntetyka mozna zmienic na mineralny po jakims tam juz przejechanym przebiegu ale z 15w40 na 10w40 juz nie dlaczego to juz niech sie fachowcy wypowiedza ja tak slyszalem od mechanika bo chcialem tez tak zrobic u siebie :) pozdro
Avatar użytkownika
Krzychu_ManUtd
Czytacz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 14 cze 2012, o 15:58
Lokalizacja: DKA

Postprzez Bradley » 19 cze 2012, o 23:07

Krzychu_ManUtd napisał(a):ale z 15w40 na 10w40 juz nie dlaczego to juz niech sie fachowcy wypowiedza ja tak slyszalem od mechanika bo chcialem tez tak zrobic u siebie

Zabobony.
Jezdze na pelnym syntetyku 5W40 i gdzie te spektakularne wycieki, rozszczelnienia silnika oraz zjadanie oleju? 300tys, sucho. Bierze mniej oleju niz na polsyntetyku. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Piaggio » 19 cze 2012, o 23:11

Naitsabes, Zależy jaki masz przebieg, ale jeżeli silnik nei ma żadnych wycieków to nic nie powinno sie stać,ba jeżeli przejdziesz na półsyntetyk(zależy jeszcze jaki) to silnik napewno zacznie lżej pracować, w zime półsyntetyk tez nie robi sie tak gęsty jak minerał i przy odpaleniu szklanki tak nei bedą klepać, co do oleju Valvoline Maxlife- jest bardzo dobrym olejem, zalewając go na 100 nie pozalujesz! jeżeli silnik nie był modzony, podkręcany to spokojnie mozesz go zalać.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez marcinkazimierz » 19 cze 2012, o 23:16

kolego pol syntetyk tak ale pełny syntetyk jak silnik dlugo jezdzil na mineralnym to nie od razu ale po 5 tys km moze sie rozczelnic
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Naitsabes » 20 cze 2012, o 00:00

przebieg 235tys, na silniku sucho jak na sacharze, turbo zdrowe :) jest w dobrym stanie technicznym i nie chciałbym tego zepsuć

[ Dodano: 2012-06-19, 23:04 ]
Bradley, na tego syntetyka zmieniłeś z minerała i tak dobrze się sprawuje? Ja chcę zrobić mniej drastyczny krok, a tak wiele spekulacji wokoło naczytałem... i bądź tu człowieku mądry :-)
Naitsabes
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 cze 2012, o 16:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez marcinkazimierz » 20 cze 2012, o 07:07

Naitsabes napisał(a):przebieg 235tys, na silniku sucho jak na sacharze, turbo zdrowe :) jest w dobrym stanie technicznym i nie chciałbym tego zepsuć

[ Dodano: 2012-06-19, 23:04 ]
Bradley, na tego syntetyka zmieniłeś z minerała i tak dobrze się sprawuje? Ja chcę zrobić mniej drastyczny krok, a tak wiele spekulacji wokoło naczytałem... i bądź tu człowieku mądry :-)

a ile z tego przejchal na mineralnym
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez MatiVw87 » 20 cze 2012, o 09:10

Śmiało mozesz zmieniać,jak tak zrobiłem przy poprzednim Tdi i zrobiłem przez 2 lata 32tys i nic się nie działo...
MatiVw87
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 26 paź 2011, o 16:40
Lokalizacja: Pleszew

Postprzez Mata » 20 cze 2012, o 09:58

A jak kogoś trafi piorun w czasie burzy,to trzeba go zakopać do połowy w ziemi żeby z niego wyszedł prąd.To takie same zabobony jak z tymi olejami.Kilka krotnie było to tu wałkowane.Jak silniczek nie żre oleju,to Panie kolego możesz sobie lać co chcesz. "o ile producent nie zaleca inaczej"Ja leje do wszyskich poj. pełen synt. i nie narzekam (jedynie kiedyś w oplu omedze musiałem wrócić do minerała bo zaczeła jeśc mi olej synt.)
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Postprzez marcinkazimierz » 20 cze 2012, o 15:54

Mata napisał(a):A jak kogoś trafi piorun w czasie burzy,to trzeba go zakopać do połowy w ziemi żeby z niego wyszedł prąd.To takie same zabobony jak z tymi olejami.Kilka krotnie było to tu wałkowane.Jak silniczek nie żre oleju,to Panie kolego możesz sobie lać co chcesz. "o ile producent nie zaleca inaczej"Ja leje do wszyskich poj. pełen synt. i nie narzekam (jedynie kiedyś w oplu omedze musiałem wrócić do minerała bo zaczeła jeśc mi olej synt.)

taaa mam znajomego który wpadl na pomysl wlania do golfa 3 full synt zamiast mineralnego jakim jezdził od 8lat efekt po 2 tys km musial uszczelnaic silnik i malo go nie zatral bo fusy które wypłukał syntetyk zablokowaly kanalilki olejowe.
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Bradley » 20 cze 2012, o 16:27

a ile z tego przejchal na mineralnym

Pewnie 0. Nie wiem co lali poprzedni wlasciciele, oprocz ostatniego, ktory lal 10W40. Zalewanie silnika turbodoladowanego olejem mineralnym to najwieksza glupota jaka mozna zrobic.
Naitsabes, jak sie boisz, zalej polsyntetykiem valvoline`a, zobaczysz co sie stanie. Pozniej przejdziesz na syntetyk i tez nic nie bedzie.
Ogolnie jeszcze mozna trafic na oleje hydrokrakowane, ktore sprzedaje sie pod postacia oleju syntetycznego, a nie maja z nim nic wspolnego.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Naitsabes » 20 cze 2012, o 18:22

Mój na mineralnym na pewno zrobił ok 25tys. Wcześniej nie wiem na czym jezdził. Syntetyka to nie zaleje bo może być różnie, ale mam nadzieje, że na półsyntetyku 10w40 nic się nie stanie. Czy może za długo już na mineralnym jedzie?

[ Dodano: 2012-06-20, 17:56 ]
Jeśli już 10w40 to lepszy bedzie valvoline maxlife czy durablend? Ten drugi posiada aprobatę VW 505.00
Naitsabes
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 3 cze 2012, o 16:16
Lokalizacja: Poznań

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości