z minerała 15w40 na półsyntetyk 10w40

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkazimierz » 20 cze 2012, o 19:47

ten z aprobata 505.00 nawet masz nalepke na silniku maxlife znany jest z uszczelniania i raczej do tdi bym go nielał szkoda kasy
marcinkazimierz
Gaduła
 
Posty: 530
Dołączył(a): 27 kwi 2012, o 20:54
Lokalizacja: Lublin

 

Postprzez uldyn » 23 cze 2012, o 10:28

Witam też mam podobny problem. Muszę wymienić już olej, ale z tego co poprzedni właściciel mi powiedział to był zalany mineralny 15W40, a przeglądając forum każdy pisze że do TD lać mineralny to zbrodnia dla turbiny. W związku z tym, że każdy zachwala(przynajmniej większość) olej Valvoline czy mogę go wlać bez żadnych obaw? I oczywiście mam na myśli półsyntetyk 10W40
Avatar użytkownika
uldyn
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 10:21
Lokalizacja: ZS

Postprzez zybi » 23 cze 2012, o 19:33

uldyn napisał(a):Witam też mam podobny problem. Muszę wymienić już olej, ale z tego co poprzedni właściciel mi powiedział to był zalany mineralny 15W40, a przeglądając forum każdy pisze że do TD lać mineralny to zbrodnia dla turbiny. W związku z tym, że każdy zachwala(przynajmniej większość) olej Valvoline czy mogę go wlać bez żadnych obaw? I oczywiście mam na myśli półsyntetyk 10W40


Możesz wrócić (nie powinno się,można itd. zdania są podzielone,osobiście jestem za tym że nie powinno się,ale sam tak wczoraj zrobiłem :oops: :hyhy: ) ale najpierw wlał bym jakiegoś taniego półsyntetyka pojezdził trochę,tak z 300km i dopiero wlał właściwego valvoline ;)
Płukanke bałbym się zastosować,co innego przepłukać silnik jakimś tanim półsyntetykiem .
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piaggio » 24 cze 2012, o 03:17

uldyn, wszelkie za i pzeciw masz wyzej napisane, pozatym tematm przejsciaz oliwy byl poruszany wielokrotnie! jezeli motorownia nie ma zadnych wycieków mozna spokojnie przejsc na pol syntetyk!!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez uldyn » 24 cze 2012, o 17:57

Piaggio napisał(a):uldyn, wszelkie za i pzeciw masz wyzej napisane, pozatym tematm przejsciaz oliwy byl poruszany wielokrotnie! jezeli motorownia nie ma zadnych wycieków mozna spokojnie przejsc na pol syntetyk!!

No właśnie chyba był za dużo razy poruszany, a za mało konkretnych opini stąd kolejne pytania i tematy. Jak nie zaryzykuję to się nie przekonam. Jak już wymienie to się podzielę co z tego wynikło :ok:
Avatar użytkownika
uldyn
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 10:21
Lokalizacja: ZS

Postprzez Hormon » 24 cze 2012, o 20:04

Mam prawie 300tys na liczniku, przeszedłem z mineralki na półsyntetyk, jest dobrze :). Nic nie cieknie, silnik wydaje mi się że pracuje ciszej, w duże mrozy zero problemów z paleniem.
Hormon
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 21:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Bradley » 25 cze 2012, o 08:55

Jak juz na prawde trzepiecie portkami przed zmiana to zajrzyjcie do karty oleju na ktorym jezdzicie i tego ktory chcecie kupic. Zwrocic uwage trzeba na liczbe zasadowa bo to ona odpowiada za wlasciwosci "myjace".
Dlaczego mialbym nie jezdzic na syntetyku skoro ma mniejsza lepkosc na zimno, a myje tak samo jak polsyntetyk?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez uldyn » 4 lip 2012, o 23:56

Dziś wymieniłem olej na valvoline 10W40 na razie ciężko powiedzieć czy jest jakaś różnica w pracy silnika, ale będę informował o każdej zmianie oby były tylko na dobre:)
Avatar użytkownika
uldyn
Czytacz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 24 lis 2011, o 10:21
Lokalizacja: ZS

Postprzez andrzejg3 » 17 lis 2012, o 21:53

Wymieniał ktos olej 15w40 na 10w40 po przejechaniu na nim ok.80tys. Silnik sie poci na uszczelce miski olejowej pozatym sucho.
andrzejg3
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 27 mar 2008, o 21:11
Lokalizacja: SCI

Postprzez hellaflush » 21 lis 2012, o 22:37

Mój 1z jeździ na mineralu 15w40 GM, myślę, że nie będę już zmieniał na 10w40.

Na pewno chodziłby ciszej oraz z rana szklanki by tak nie tłukły. Jedyną rzeczą, która mnie martwi to rozszczelnienie silnika bo nie wiem jak długo jeździł na mineralnym ale pewnie z 5 lat bo od tylu jest w kraju. Ja mam go dopiero niecałe pół roku :P
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości