Z 15w40 na 10w40

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Z 15w40 na 10w40

Postprzez spaRR » 6 paź 2013, o 14:32

Witam. Czeka mnie wymiana oleju w 1,9 TDI 110 KM. Aktualnie jeździ na 15w40. Czytałem, że jest to zły olej dla tego silnika, więc chcę zalać go wg. forumowych zaleceń olejem 10w40. Pytanie czy po wielu latach jazdy na 15stce będzie to bezpieczna operacja?
Avatar użytkownika
spaRR
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 7 lut 2013, o 21:48
Lokalizacja: Śląskie

Z 15w40 na 10w40

 

Postprzez palio » 6 paź 2013, o 14:40

Jak najbardziej proponuję przejście na 10W40.

Po takiej zmianie należy sprawdzać stan oleju, czy nie ma nigdzie wycieków.

Jak chce to można przed zalaniem świeżego oleju zrobić płukankę silnika za pomocą LIQUI MOLY Engine Flush.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 6 paź 2013, o 15:06

przejdz na 10w40 sam tez tak zrobiłem i już ponad rok upłyneło nic sie nie dzieje oleju nic nie dolewam od wymiany do wymiany ;-)
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bibidog » 6 paź 2013, o 15:36

tez polecam przejscie na 10w kiedys tak zrobilem w ahu bo 15w to moim zdaniem sie nadaje do zajechanych silnikow ktore biora duzo oleju i lanie 15w to takie wyjscie zeby bralo go mniej.wogole nie usmiecha mi sie kupowac auta z silnikiem tdi do ktorego ktos lał 15w40 bo silnik ma gorsze smarowanie szczegolnie zima zanim silnik sie nagrzeje. w bmw e39 520d tez ktos zalewal 15w40 to ja zaczolem lac 10w40 lub nawet 5w40 i bylo dobrze. zawsze przechodze z 15w40 jesli po zakupie silnik okazuje sie dobry i nie bierze oleju
bibidog
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 5 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Amsterdam

Postprzez 1OoOadamOoO1 » 15 paź 2013, o 23:09

Jeśli nie masz wycieków to śmiało przejdz ja tak zrobilem i jest ok przejechalem 10tys ale żadnego płukania
1OoOadamOoO1
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: śląsk

Postprzez Piaggio » 16 paź 2013, o 10:16

Te 15w.... to sam wlałeś do silnika??? toć to masakra jest! kiedyś do poldków to może i tak ale do silnika turbodoładowanego 10w to minimum! wlewaj dobry jakościowo olej i zyj ze swiadomością że zrobiłeś coś dobrego dla Motorowni!:-)
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez k-m-r1 » 16 paź 2013, o 17:16

10w40

15w40 tylko do starego trupa jak bierze olej


brat nawet leje do dizla 5w35 a ma 1Z a audi a 4 i smigaaaa
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 16 paź 2013, o 17:45

k-m-r1 napisał(a):10w40

15w40 tylko do starego trupa jak bierze olej


brat nawet leje do dizla 5w35 a ma 1Z a audi a 4 i smigaaaa


zwlaszcza to 35 w lecie mu pomaga, albo przy butowaniu, nie? :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez uayo » 4 gru 2013, o 13:14

Witam a ja mam taką sytuacje:

Kupiłem auto i nie wiem jaki był wcześniej olej. Sprzedający mówił że mineralny wiec zakupiłem Helix 15w-40 i zalałem. Wcześniej odrobinę wyciekał olej, ale na prawde mało chyba z miski kapało. Po wymianie nic nie ubywa ale silnik zaczął klepać - chyba zawory :/. Jest to dla mnie irytujące bo nie lubie jak coś sie tłucze i zgrzyta. W kabinie trzęsie bardziej i jest głośniej. Pojawił sie metaliczny odgłos od tego klepania, na wyższych obrotach jakby znika. Znajomy mechanik zdjął klawiaturke i mówi że szklanki nie wyglądają źle, można sie pakować w koszty ale po co. Poczytałem po necie i wyszukałem olej Valvoline 10W40 Max Life który zakupiłem, mam nawet środek do płukania wraz z olejem. Teraz sie waham - czy olej nie bedzie wyciekał na potęgę i nie zepsuje tym silnika ? jest to 1.9 TD przebiej 260kk. Co Panowie radzicie ? wlać to czy hulać na tym mineralu ? dodam ze filtr wymianiałem oczywiście wraz z wymianią oleju.
uayo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 19:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez palio » 4 gru 2013, o 19:43

Co za mentalość z tym olejem jakieś stereotypy panują. Ile tego oleju wycieka, że chcesz zmieniać na mineralny? Przecież w autach z turbiną to minimum 10w.
Ciągle słyszę, że jak cieknie to wszyscy leja gęstszy olej.

Zamiast zapobiegać wyciekowi to lepiej zalać co innego?

Przebieg tutaj nie gra roli.

Ja u siebie wcześniej lałem 10w a w chwili obecnej zmieniłem olej na 5w40 i nie zauważyłem, aby go więcej ubywało a nalatane na silniku grubo ponad 300kkm.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez uayo » 4 gru 2013, o 22:28

Jeżeli to było do mnie z tymi stereotypami to ja nie chce zmieniać na mineralny tylko odwrotnie :). Nie wiedziałem jaki był wczesniej po prostu i chciałem zasięgnąć opinii na ten temat bo ktoś napisał ze czekał go remont silnika. Mój kolega też tak powiedział ze miał taką samą sytuacje tyle ze w oplu i to na benzynę. Nie jestem taki mocny w temacie - po to są fora :)

Pozdrawiam :)
uayo
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 19:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez 1OoOadamOoO1 » 5 gru 2013, o 00:07

Palio ma racje ja tez mialem drobny wycieg w swoim i bez problemu przeszedlem na 10w40 tylko trzeba zapobiegac wyciekom
1OoOadamOoO1
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 lis 2011, o 23:52
Lokalizacja: śląsk

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron