WOLNA REAKCJA PEDAŁU GAZU

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

WOLNA REAKCJA PEDAŁU GAZU

Postprzez Krystian1986x » 31 sty 2013, o 12:46

Mam golfa 3 tdi 90km...
gaz sterowany elektronicznie, nie na linke...
chodzi o to, ze naciskajac na gaz on łapie to dopiero po chwili, ciezko mi to tak wytlumaczyc..
np naciskajac na gaz powoli, rekacja na obrotomierzu jest dopiero po 2 cm nacisniecia pedalu gazu, reasumujac to naciskajac szybko na gaz i puszczajac go ,,tzw gazowanie'' jego rakacja w stosunku do tego jak szybko go naciskam jest zdecydowanie za wolna..
Jesli chodzi o dynamike pojazdu itd to wszystko wporzo, tak samo wszystko wymieniane na czas...
Wie ktos co to za przyczyna?
Dzieki.
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

WOLNA REAKCJA PEDAŁU GAZU

 

Postprzez AdiK__ » 31 sty 2013, o 13:01

Wg. mnie działa prawidłowo. U mnie też nie brał od razu tylko po jakiś własnie 2cm a przy depnięciu w deskę i odpuszczeniu reakcji prawie nie było ;p
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Krystian1986x » 31 sty 2013, o 13:02

Więc nie jest to prawidłowa reakcja jaką masz. W innych golfach gaz był dynamiczny i reagował odrazu.
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez AdiK__ » 31 sty 2013, o 13:11

Kwestia przyzwyczajenia ;p mi osobiście to w niczym nie przeszkadzało :)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Krystian1986x » 31 sty 2013, o 13:16

Dobrze, ale ja proszę o rozwiązanie problemu i konkretne odpowiedzi. Nie chce aby i pod tym postem jak to innych forach bywa, że pyta się o usterke a czyta sie o tym jaki kto film ostatnio ogladał. Jednym słowem. Na temat :)
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez Bradley » 31 sty 2013, o 14:58

Zloguj blok 010 w grupie 01 engine i sprawdz jak zachowuje sie potencjometr pedalu przyspieszenia w zaleznosci od jego wciskania.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Krystian1986x » 31 sty 2013, o 16:51

Fajnie, że wiem o co chodzi...
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez slawek5t » 31 sty 2013, o 17:52

TDI ogólnie tak mają ale czasem zastanawiam się czy nie jest u mnie to opóźnienie troche za duże. Zauwazyłem że jak wcisne sprzęgło to szybciej reaguje.
Aha i czasem jest w miare okej a czasem troche opóźnia tą reakcję.
Podczas jazdy jest okej, ma moc.
Niby nie istotny szczegół no ale może idzie to jakos troche poprawić ?

[ Dodano: 2013-01-31, 18:33 ]
Przed chwilą znalazłem pewne info :

Engine shudder suppression is a convenience function of the quantity control. To suppress engine shudder, the control unit needs to know whether the clutch is engaged or disengaged. When the clutch is engaged, the injection quantity is briefly reduced.

tłumaczenie google :

Silnik dreszcz tłumienie jest funkcją wygoda kontroli ilościowej. Aby stłumić silnik dreszcz, centrala musi wiedzieć, czy sprzęgło jest włączone lub wyłączone. Gdy sprzęgło jest włączony, ilości wtrysku jest krótko zmniejszona.

Teraz wydaje mi sie że czujnik pod sprzegłem jest po to aby silnik plynniej jechał , np przy zmianie biegów. Dlatego są takie odczucia że na luzie gaz jest lekko mułowaty .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Krystian1986x » 1 lut 2013, o 14:41

Sorry ale dalej jestescie wszyscy w błędzie. Gaz nie ma prawa byc mułowaty i łapać pozniej. skoro u was tak jest to tez macie podobny problem jak ja. Wiem jak jest w innych golfach i gaz reaguje szybko na kazdy nacik na niego...
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez AdiK__ » 1 lut 2013, o 14:52

Krystian1986x, z całym szacunkiem skoro jesteśmy w błędzie to dlaczego zadałeś to pytanie? Przecież wiesz lepiej. Sprawdzałem u kumpla w passacie na postoju identycznie reaguje jak u mnie, jeździłem masą tdi w każdym możliwym samochodzie i tak samo reaguje. slawek5t napisał dobrze, bo tak to właśnie jest.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Krystian1986x » 1 lut 2013, o 16:52

Nikt mi nie wmówi, że gaz ma reagowac po jakis 2 cm...naciskajac szybko na pedal gazu i go puszczajac i tak wielkortonie za kazdym razem obroty powinny byc dopasowane do nacisku na pedal gazu.. ale nigdy w to nie uwierze ze gaz ma byc zamulony bo to nawet niezgodne z loginczną jazdą, przy zmianie biegu puszczasz sprzeglo naciskasz na gaz a on dopiero lapie po 2 cm? Tak napewno nie powinno być.
Krystian1986x
Czytacz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 3 paź 2012, o 22:44
Lokalizacja: Kołobrzeg

Postprzez slawek5t » 1 lut 2013, o 17:52

Te 2 cm to Adik tylko tak na oko zapewne podał :)
Pewnie mu chodziło aby chociaz 200 obrotów podskoczyło - a wtedy napewno musimy chociaz ten 1cm wdusic. To tylko 10mm i na nodze pod butem tego bardzo nie czujemy! Myslisz że depnąłeś 2 mm a to bedzie 2 cm, chyba nie musze tłumaczyc tego :) - to tak na marginesie.
Główny wątek to mulenie , więc tak:
poczytałem troche i wszystko sie zgadza z moimi odczuciami, mianowicie :
- tak jak pisałem, jest czujnik który opóźnia troche reakcje.

Ma to na celu aby łagodniej przeniesc zmiane biegu. Na wcisniętym sprzęgle, pedał gazu będzie "żwawszy".
Zapewniam cie że masz wszystko wporządku bo jeździłem innymi , nowszymi tdi też , i w kazdym jest identycznie. Przeciez w niczym to nie przeszkadza :D Lubisz gazowac to kup sobie benzyne :D
Dieselkiem nie musisz gazować - ma on ogromny moment obrotowy i ciagnie juz od niskich obrotów.

Krystian1986x napisał(a):Wiem jak jest w innych golfach i gaz reaguje szybko na kazdy nacik na niego...

Tak, ale w benzynach :D
Zauwazyłem też że szybko reaguje 1.9Diesel.
TDI ma tak jak napisałem - tak ma być, tak jest prawidłowo , i nie przeszkadza to w niczym.
Mam nadzieję iż rozwiałem wątpliwości :)


PS: chcesz to mozesz ominąć czujnik - bedziesz gazował jak Benzyną :)
ale szybciej padnie ci sprzęgło i bedzie szarpało silnikiem przy zmianie biegów
chętny na to ? ? :)


PS 2 : własciwie to mozesz sobie pogazowac na sprzęgle - bedzie wtedy żwawszy :)
po co gazować non stop na luzie bez sprzegla ?
Chcesz ostrzej ruszyc - wciskasz sprzeglo, dajesz gaz i puszczasz sprzeglo :)

PS 3 : jeszcze inna alternatywa to przesiadka do diesla ale bez turbiny :)
Bedziesz mógł całymi dniami gazowac na postoju :) Tylko nie zapomnij o przyspieszeniu pół minuty do 120 kmh :D
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości