Wentylator chłodniczy nie uruchamia się.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wentylator chłodniczy nie uruchamia się.

Postprzez pawelus6 » 14 paź 2012, o 13:27

Witam.
Wystąpił u mnie dziwny problem, otóż dzisiaj w nocy około 1 wracałem moim golfem bez problemu jadąć 140 i wskazówka temperatury podniosłą sie na 93-94 stopnie. (Zdziwiło mnie to bo nigdy tak sienie działo, stała w pionie mimo wszystko)

Obstawiłem że moze lekko zapowietrzony układ chłodzenia jest. I postanowiłęm sie dzisiaj temu przyjrzec.
Jednak dzisiaj rano jadąc tą samą drogą co w nocy nie dojechałem nawet do jej połowy, silnik zagotowany do 100stopni awaryjki i pyk na bok.

Wentylator sie nie włącza. Zmostkowałem, temp spadła i zajechałem, układ odpowietrzony ale wentyl dalej nie włącza sie.

W jaki sposób zmierzyć czujnik bez wykręcania go? Dostępu do VAG'a nie mam wiec samym miernikiem się posłuze, mogłby ktoś udzielić rady jak i jakie powinny byc wskazania na zimnym/ciepłym silniku?
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Wentylator chłodniczy nie uruchamia się.

 

Postprzez GrZeChU91 » 14 paź 2012, o 13:46

pawelus6, z tego co piszesz to wymien czujnik i powinno byc wporzadku......
Avatar użytkownika
GrZeChU91
Members
 
Posty: 919
Dołączył(a): 24 lip 2011, o 22:02
Lokalizacja: Gniezno

Postprzez k0la » 14 paź 2012, o 14:02

No najszybciej bedzie zmienic czujnik, mialem u siebie to samo
Avatar użytkownika
k0la
Badacz tematu
 
Posty: 387
Dołączył(a): 17 lis 2009, o 12:40
Lokalizacja: Wolfsburg

Postprzez pawelus6 » 14 paź 2012, o 14:15

Jak innej przyczyny nie ma to sie za to wymiana obowiązkowa :)
Widze góry złota za to nie trzeba dać, jutro kupie i sie za to wezme.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Szheyk » 15 paź 2012, o 23:18

nie lepiej sobie zrobić instalacje elektryczną że będziesz dodatkowo odpalał wentyl w kabinie ? ;p
Dobry włącznik , przewód , i dobrze podłączyć ;p
niedługo będe u siebie to robił więc może zrobie foty i opisze ;p
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez slawek5t » 15 paź 2012, o 23:24

Po co takie coś. Sprawny diesel ma aż za dobre chłodzenie
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez trollu » 15 paź 2012, o 23:26

po pierwsze wentylator lekko chodzi? próbowałeś go spiąć na krótko? najpierw sprawdziłbym czy wentyl nie jest spalony a dopiero później zaczął grzebać w chłodnicy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez bioly21 » 15 paź 2012, o 23:30

slawek5t napisał(a):Po co takie coś. Sprawny diesel ma aż za dobre chłodzenie


dokladnie , ja w 9 miesiecy zrobilem 40tys km i ani raz mi sie wentylator nie wlaczyl i nigdy powyzej 90stopni nie skoczylo
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Piaggio » 16 paź 2012, o 08:34

trollu, Dobrze Ci napisal- sprawdz najpierw czy wentylator chodzi- podłącz go na krotko, jezeli zadziaal to ok, kolejna sprawa jezel masz lapka i kabelek to podłącz vag-a i na postoju pogazuj troche i kontroluj temperature- wiatrak powinien załaczyc sie nieco ponad 90' jezeli np sie nie włączy a temp. wzrosnie do 93-94 wtedy czujnik w chlodnicy do wymiany!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez rafal_z_ph » 16 paź 2012, o 19:57

pawelus6 napisał(a):silnik zagotowany do 100stopni awaryjki i pyk na bok.

Wentylator sie nie włącza. Zmostkowałem, temp spadła


Przecież on pisze, że podłączył na krótko wentyl i jak spadła temp to pojechał dalej. Tak jak slawek5t napisał, diesle mają za dobre chłodzenie i przy normalnej jeździe nie włącza się wentyl, włącza się przeważnie wtedy, gdy staniesz w korku.

Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu, może się przyblokował i nie otwiera całkowicie.
rafal_z_ph
Czytacz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 10 gru 2007, o 22:42
Lokalizacja: Pomieczynska Huta/Kaszuby

Postprzez Piaggio » 16 paź 2012, o 20:11

rafal_z_ph napisał(a):Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu
no jeżeli kolega ma rentgen w oczach to jak najbardziej ;-) - żartuje, tak czy siak- jezeli wentylator sie nie włącza to czujnik w chlodnicy do wymiany! co do termostatu- są tak skonstruowane ze najczesciej jezeli ulegaja uszkodzeniu to w pozycji otwartej, ale rożne rzeczy sie zdarzają,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez pawelus6 » 18 paź 2012, o 18:57

Piaggio napisał(a):
rafal_z_ph napisał(a):Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu
no jeżeli kolega ma rentgen w oczach to jak najbardziej ;-) - żartuje, tak czy siak- jezeli wentylator sie nie włącza to czujnik w chlodnicy do wymiany! co do termostatu- są tak skonstruowane ze najczesciej jezeli ulegaja uszkodzeniu to w pozycji otwartej, ale rożne rzeczy sie zdarzają,



Właśnie dziwne.
Jutro planowałem wymienic czujnik temp w chłodnicy. narazie jak gdzieś jechałem mostkowałem wentylator i w droge (po miescie luz)

rafal_z_ph napisał(a):Warto by się też przyjrzeć pracy termostatu, może się przyblokował i nie otwiera całkowicie.


Dzisiaj rano przyszło mi na autostrade wyjechac, 5 rano cholernie zimno i co? 120oC!!
Auto na podobcze postał chwile na wolnych i nagle temp zaczęła spadać (pare sek po zatrzymaniu)
Mam wrażenie że termostat poprostu NIE UMIE sie otworzyc, coś szlag go może trafił.
Przy 90oC wąż od chłodnicy grzał sie z 5minut (od termostatku do chłodnicy), bardzo ale bardzo powoli jakby woda leciała. Nie chce sie otworzyc?
Jeżeli tak to to by pasowało, jadąć 120 autostradką termostat sie nie mógł otworzyc i silnik zgotowało, ale dlaczego przy zatrzymaniu nagle sie otworzył? Obudził sie?

Jednoczesnie pasowałoby też do pierwszego jego zagotowania, temperatura w silniku wzrosłą bo nie otwarł sie termostat, jednak jak wysiadłem odpiąłem czujnik od chłodnicy i mostkowałem to zaczełą spadac po włączeniu. Moze poprostu ponownie sie "obudził" i temp spadła nagle?



Mam pytanie czy można wymontować termostat tak żeby bez niego jeździc? (okres jutra, gdzie musze zajechać 50km za garaż a nie chce go gotować to dzisiaj na osiedlu bym go wytargał i wodą zalał reszte) Czy po jego wymontowaniu moze wystąpic przeciek mimo zostawienia o-ringa?
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości