Wał od tdi do td

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Wał od tdi do td

Postprzez kostek678 » 16 sty 2013, o 02:19

Zabieram się do wymiany uszczelki pod głowicą i sprzęgła ... (stacyjka pogrzebała moje plany) zauważyłem że moje koło na pas się gibie .. a i tak muszę silnik wytargać wiec wpadłem na pomysł ..

Pytanie brzmi .... od jakiego modelu założyć wał ... i co będzie mi potrzebne ... no i jakie koszty .. z góry mówię że wał dostane gratis wiec nie wliczam go w koszty..
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Wał od tdi do td

 

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 10:39

Można sfrezować czoło wału tu masz podobny temat i mechanik powinien się z tym uporać ,
http://www.golf3.pl/topics10/aaz-uszkod ... t52972.htm
Szybciej i taniej jak trzyma ciśnienie oleju i dół jest ok po co w koszty się wciągać? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez kostek678 » 16 sty 2013, o 13:42

Czytałem ten temat ;-)
Ogólnie mam dostęp do wału od tdi chciałem wiedzieć od jakiego silnika podejdzie bo szczerze mówiąc mam dość tego klina,już raz silnik przez to zmieniłem i znowu się gibie , autko stoi w garażu więc nie mam nawet jak go przetransportować do mechanika a frez zbyt dużo kosztuje .. a raczej wątpię żeby ktoś miał go na stanie :-D

[ Dodano: 2013-01-16, 12:43 ]
pietrasiak2 napisał(a):Można sfrezować czoło wału tu masz podobny temat i mechanik powinien się z tym uporać ,
http://www.golf3.pl/topics10/aaz-uszkod ... t52972.htm
Szybciej i taniej jak trzyma ciśnienie oleju i dół jest ok po co w koszty się wciągać? :-)


jak sprawdzić ciśnienie oleju ? albo jak sprawdzić czy trzyma ?
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez AdiK__ » 16 sty 2013, o 14:01

Według etki wały w 1Y, AAZ są takie same AEY, 1Z i AFN są takie są inne. Więc od tdi nie podejdzie ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 16 sty 2013, o 14:08

Ciśnienie oleju mierzy się na rozgrzanym silniku manometrem (on też mierzy efektywne ciśnienie ) a wartości ciśnień i odchylenia podane są w książkach dla danego modelu. Jeżeli rano odpalasz i nie słychać jest głośno hydro popychaczy to i one są ok i raczej układ smarowania też.
Ja bym jednak zregenerował ten czop :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez AdiK__ » 16 sty 2013, o 14:24

Opierając się diesel datą wyczytałem że ciśnienie oleju ma być 2,0/2000 (bar/min)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pozor » 16 sty 2013, o 18:37

Mam wtedy pytanie czemu wał od Tdi miałby nie podejść pod blok td ? czym się zasadniczo różni ? w wielu tematach pisze że niby da się wpakować wał od tdi warunkiem jest tylko zmiana kółka pasowego bo jest inne ale mogę się mylić. Więc proszę mi wytłumaczyć czemu nie podejdzie
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez kostek678 » 16 sty 2013, o 21:40

no i tu jest problem bo jednak słychać popychacze przez pewien czas
:-x
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Postprzez Pozor » 16 sty 2013, o 22:35

czyli rozumiem że ty masz wał od tdi u siebie ?
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez DZOLO » 16 sty 2013, o 23:09

AdiK__ napisał(a): od tdi nie podejdzie


Podejdzie podejdzie ;-) sam śmigam już prawie 8 miesięcy i nakulałem lekko ponad 10 tys. km na wale od 1Z więc nikt mi nie powie , że nie podejdzie. Zmieniaj jak masz okazję , wsadz nowe panewki główne i korbowe i śpij spokojnie oraz ciesz się z jazdy i kręć motorek :super: Powodzonka

dla potwierdzenia http://www.golf3.pl/topics2/golfik-mk-i ... t52865.htm
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Postprzez Pozor » 16 sty 2013, o 23:41

dzięki za odpowiedź ja sam jak uzbieram kasę będę budował nowy motor AAZ ale z wałem i korbowodami od 1Z ;-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez kostek678 » 17 sty 2013, o 18:26

wał i panewki to rozumiem ale po ci korbowody od 1Z?
"...oprócz szaleństwa i głupoty można dodać ciekawość i chęć przesunięcia granicy, cechy bez, których dalej siedzieli byśmy w jaskiniach i ganiali za ogniem:).."
kostek678
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 14 lis 2011, o 02:23
Lokalizacja: Bolesławiec

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości