Prośba o analizę logów

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Prośba o analizę logów

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 10:18

Witam, bardzo proszę o analizę logów statycznych , golf 3, 1.9 TDI 90KM (1Z)
Zamieściłem ten post też w dziale DIAGNOSTYKA, ale tam chyba nie za często ktoś zagląda ;)

(001)

(013)

Mam pytanie, ściągnąłem z internetu vag-com 409 i nie da się zrobić basic settings, wyskakuje, że trzeba się gdzieś zalogować czy coś, wiecie jak to ominąć? Albo czy da się zrobić basic settings na polskim vagu ?? Proszę o odpowiedź :)
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Prośba o analizę logów

 

Postprzez leopard » 4 cze 2013, o 10:31

wysoka dawka paliwa - trzeba "stuknac w nastawnik"
korekta na wtryskiwaczach bardzo dobra - ciekawe co bedzie jak ustawisz nastawnik na "fabryke" - do pelni obrazu brakuje 004/007
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 11:49

Stuknąć w nastawnik w stronę rozrządu czy w przeciwną stronę?

Wczoraj stukałem w nastawnik, bo miałem za wysokie obroty na biegu jałowym, ok 1050 rpm. Przesunąłem go w stronę rozrządu i teraz mam 900, ale widać na tych logach, że lekko falują.

Dodaję teraz jeszcze logi dynamiczne, mogą nie być w 100 procentach wiarygodne, bo nie jechałem po idealnie równej drodze, momentami lekko pod górkę, momentami pod ;p

003

008

010

011

Potem jeszcze zrobię 004 i 007 statyczne
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 4 cze 2013, o 12:20

Tu masz foto poglądowe jak to zrobić

<
8.jpg
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 12:56

dodaję jeszcze logi statyczne:

004

007

004 dynamiczny zrobię w najbliższym czasie.

Dodam jeszcze, że niedawno miałem czyszczony nastawnik i nie wiem czy wszystko zostało dobrze ustawione (jak widać dawka nie), ale pytanie czy jak przesunę nastawnik tak, żeby dawka była dobra, to czy obroty się nie pogorszą?
Chodzi mi głownie o to, żeby sprawdzić czy gdzieś coś niedomaga, bo jak to nie pomoże to zostaje mi wymiana pompy, bo podobno już siada. I właśnie czy któryś z logów może wskazywać na to, że pompa kończy swój żywot?
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 4 cze 2013, o 13:24

Dawkę można sobie regulować do woli. Nie ma ona wpływu na obroty silnika.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 20:04

Zapomniałem jeszcze napisać, że dziś rano jak go odpaliłem to silnik znów wariował - szarpał, obroty skakały, z rury czarny dym razem z szarpaniem. w.czasie jazdy też szarpał, na każdym biegu, dopiero jak się trochę zagrzał to był spokój cały dzień. Czy to może mieć.związek z N75 albo za dużą dawką paliwa? A może to oznaka psującej się pompy? Proszę o odwiedź... :)

[ Dodano: 2013-06-04, 19:07 ]
I czy ktoś dałby radę popatrzyć na resztę logów, które zamieściłem? ;-)
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 4 cze 2013, o 20:14

Oczywiście może to być spowodowane zbyt dużą dawką choć nie koniecznie.

004 statyczny może być choć mogło by być lepiej. Wrzuć jeszcze dynamicznego. Na chwilę obecną proponuję sprawdzenie ustawienie rozrządu jak i kąt wtrysku.

007 wydaje się być - ok .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 20:17

Rozrząd jest na pewno ok, był sprawdzony. A jak sprawdzić kąt wtrysku ?
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 4 cze 2013, o 20:21

Vag/engine/Bassic settings/ i wybieramy np.: grupę 000
Logi bassic settings wykonujemy na biegu jałowym przez 60 sekund - silnik o temperaturze roboczej 90*C w momencie logowania nie dotykamy gazu

vag/silnik/nastawy podstawowe/ i wybieramy grupę....... 2 kolumna od lewej to kąt wtrysku.

Podczas wykonywania loga będzie mrugać kontrolka świec żarowych.

Możemy również kąt sprawdzić poprzez TDI Timing
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez roziwelet » 4 cze 2013, o 20:29

Ale tak jak pisałem, pobrałem vag com z internetu i tam nie.działa basic settings, pisze, że trzeba się gdzieś rejestrować, a przecież nie mam oryginalnego programu... Pisało też coś o jakimś pinie czy numerze do wpisania..
roziwelet
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 1 cze 2013, o 12:36
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez palio » 4 cze 2013, o 20:33

Musisz znaleźć wersję scrakowaną. Na necie są takie chociażby na chomiku.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości