problem ze sprzęgłem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

problem ze sprzęgłem

Postprzez marcin2105 » 24 maja 2010, o 22:59

Witam mam problem ponieważ od jakiegoś czasu jak dłużej przytrzymałem wciśnięte sprzęgło np. na światłach to przy ruszaniu szarpało autem i pedał sprzęgła nie wrócił do normalnego położenia tylko trzeba było go nogą podciągnąć.
Dzisiaj zauważyłem że się pogorszyło bo nawet przy zmianie biegów w czasie jazdy pedał sprzęgła nie wraca na swoje miejsce.

Czy ma ktoś pomysł co to może być? dodam że sprzęgło jest hydrauliczne.
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

problem ze sprzęgłem

 

Postprzez pawelek10 » 24 maja 2010, o 23:03

No to pewnie ci się po prostu sprzęgło kończy :/ Powiedz mi tylko po co trzymasz dłużej to sprzęgło na światłach? Sprzęgło powinno być używane tylko do zmiany biegów a nie do stania z wciśniętym na skrzyżowaniu. Na luz dajesz a jak zielone to dopiero sprzęgło, zmiana biegów i jazda :)
pawelek10
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 16:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez sebinho » 25 maja 2010, o 00:19

pawelek10, bo niestety tak uczą na nauce jazdy;/ ale masz racje..

Jak masz wciśnięte sprzęgło to cały czas się ślizga co prowadzi do jego szybszego zużycia
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez leopard » 25 maja 2010, o 01:49

marcin2105 napisał(a):pedał sprzęgła nie wrócił do normalnego położenia tylko trzeba było go nogą podciągnąć.


układ wysprzęglania oparty jest o system hydrauliczny - napędzany płynem hamulcowym - w układzie jest siłownik hydrauliczny (bezpośrednio przy pedale sprzęgła) i wysprzęglik umieszczony bezpośrednio przy skrzyni biegów - w siłowniku i wysprzęgliku są tłoczki z gumowymi uszczelnieniami - któreś z uszczelnień puściło - reperaturka do obu kosztuje około 100,-

zdiagnozuj czy przecieka siłownik czy wysprzęglik (stawiam na wysprzęglik) - wymiana uszczelek i odpowietrzenie układu załatwi sprawe :cwaniak:

[ Dodano: 2010-05-25, 01:53 ]
sebinho napisał(a):Jak masz wciśnięte sprzęgło to cały czas się ślizga co prowadzi do jego szybszego zużycia


przemyśl dokładnie to co napisałeś ...
BTW - A6V6TDI 315kkm i nic się nie ślizga (sprzęgło ori) - przypadek??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez sebinho » 25 maja 2010, o 06:12

leopard, ślizga znaczy że pracuje:P
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez leopard » 25 maja 2010, o 08:34

sebinho napisał(a):ślizga znaczy że pracuje

w momencie wysprzęglenia - nic się nie ślizga ... docisk odciagniety jest od tarczy i nie ma bezpośredniego kontaktu między kołem zamachowym tarczą a dociskiem - nic się nie ślizga - nie mylić pojęcia z jazdą na półsprzęgle gdzie pod obciązeniem faktycznie występuje tarcie tarczy - co powoduje szybsze zużycie sprzęgła
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 25 maja 2010, o 15:19

pawelek10 napisał(a):No to pewnie ci się po prostu sprzęgło kończy :/ Powiedz mi tylko po co trzymasz dłużej to sprzęgło na światłach? Sprzęgło powinno być używane tylko do zmiany biegów a nie do stania z wciśniętym na skrzyżowaniu. Na luz dajesz a jak zielone to dopiero sprzęgło, zmiana biegów i jazda :)



A nie przyszło Ci do głowy ze im wcześniej ruszysz ze świateł tym wiecej osób przejedzie na zielonym? Ja nie lubie wolnej jazdy i wydaje mi sie ze jak sie zapala zielone to powinno sie juz ruszać a nie naciskać sprzęgło i szukać nerwowo biegu bo jakiś koleś juz ci siedzi na zderzaku

Nie znalazłem żadnych wycieków
Tarcze sprzęgłowe wymieniłem 25 000 km temu więc powinny być dobre
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez sebinho » 25 maja 2010, o 20:56

marcin2105, sry ale ja nie trzymam na biegu a i tak pierwszy z świateł ruszam:P
Avatar użytkownika
sebinho
Badacz tematu
 
Posty: 177
Dołączył(a): 8 paź 2008, o 20:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcin2105 » 26 maja 2010, o 23:22

Do kolegi Leopard Pisze tu b o coś nie chce wysyłać PW

Tak odpowietrzyłem i niby pedał jest twardy ale jak chwile przytrzymam tak do połowy wciśnięty na zapalonym silniku to po chwili samo mi pociągnie pedał do podłogi. :-o

Czylo w wysprzęgliku ten oring ma być zwrócony tą szerszą stroną w kierunku dochodzącego płynu?? tzn płyn ma go rozpierać? (szersza strona oringu ma być od strony rurki z płynem a nie od tarczy sprzęgłowej??) Pisze tak bo chce dobrze zrozumieć


A przy wyciąganiu siłownika nie tzreba rozkręcać całego mocowania pedałów? Strasznie ciężko dojść to jednej nakrętki. Ja mam siłownik z bocznym dolotem płynu
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez leopard » 27 maja 2010, o 00:35

marcin2105 napisał(a):Do kolegi Leopard

priv doszedł ...odpowiedziałem - z siłownikiem nie jest tak łatwo jak z wysprzeglikiem - czy po odkreceniu wysprzeglika od skrzyni było mokro po stronie sprzegła ??
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez marcin2105 » 27 maja 2010, o 06:21

Nawet było sucho tylko była pęknięta ta karbowana wuma i troche jakiegoś syfy w wysprzęgliku

Z tym co napisałeś ze z siłownikiem nie jest tak łatwo jak z wysprzęglikiem to chodziło Ci o wymontowanie i zamontowanie z auta?
marcin2105
Czytacz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 9 cze 2008, o 23:04
Lokalizacja: Potok

Postprzez SotoM » 27 maja 2010, o 17:41

o rozebranie i złożenie do kupy.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron