Problem z temperaturą

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z temperaturą

Postprzez dbdgonzo » 27 mar 2013, o 13:12

Witam.
Mam problem z temperaturą silnika ( silnik osiąga max 80 st po 15 km)
na postoju także osiąga 80 st i dolny wąż zimy .
Wczoraj kupiłem termostat Mayl cz jakoś tak ( nie otwiera się w szklance gorącej wody )
dziś kupiłem verenta , efekt ten sam co wcześniej , wczoraj jeszcze założyłem tamten termostat , bo koleś w sklepie zaczął mi opowiadać ,że jeżeli włożę go do gorącej wody to się może nie otworzyć , może być sprawny ,bo ciśnienie jakie wytwarza się w układzie pomaga go wypchnąć o.O dziwne to trochę :zdziwko:
Powinienem założyć tego verenta jeżeli nie otwiera się w szklance z wrzątkiem ?

PS:
szukałem Wahlera , ale u mnie w okolicy powiedzieli ,że go nie zamówią ...
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Problem z temperaturą

 

Postprzez Lucek777 » 27 mar 2013, o 13:56

Nie musi być uszkodzony . Włóż do garnka i zacznij podgrzewać . powinien się zacząć otwierać , może to być chwilę przed początkiem wrzenia wody . w szklance jest dużo niższa temperatura . Na termostacie powinno być także oznaczenie np 87 jest to oznaczenie temperatury otwarcia , ale nie otwiera się on maksymalnie tylko stopniowo ewentualnie domyka aby utrzymywać w miarę stałą temperaturę.
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dbdgonzo » 27 mar 2013, o 14:56

Lucek777, wszystkie , które kupiłem miały temp otwarcia 78st
gotowałem je już w garnku i żaden się nie otworzył nawet o mm .
Odwiozłem verenta i do 14 dni odzyskam pieniądze :lol:
Chyba sobie daruję wymianę termostatu , bo pochłania to więcej nerwów , paliwa , czasu niż to warte ;p
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez siwulec333 » 27 mar 2013, o 15:15

Zamów przez neta od sprawdzonego sprzedawcy termostat Wahlera i po problemie. Sam jakiś miesiąc temu miałem ten sam problem :)
Avatar użytkownika
siwulec333
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 22:57
Lokalizacja: GD

Postprzez Lucek777 » 27 mar 2013, o 15:39

siwulec333 napisał(a):Zamów przez neta od sprawdzonego sprzedawcy termostat Wahlera i po problemie. Sam jakiś miesiąc temu miałem ten sam problem :)


Tak jak napisał siwulec Wahlera zamów ,Jak gotowałeś i nie drgnął to padnięty ,niestety z termostatami i włącznikami termicznymi tak czasem bywa , już nie jedno krotnie musiałem w sklepie udowadniać że mam rację i że choć nowy to uszkodzony .

Ps Nie załamuj się ja trafiłem sprzedawce Asa co włącznik termiczny podgrzewał zapalniczką i stwierdził że działa i że mam padniętą głowicę :mur: więc musiałem go uświadomić że płomień to troszkę , minimalnie ;) inna temperatura niż cieczy .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dbdgonzo » 27 mar 2013, o 15:56

siwulec333,
Zamawiałeś z neta ?
Lucek777,
co do grzania zapalniczką to grzałem z ciekawości verenta i nii drgnął :)
Sprzedawca prócz tego ,że twierdził ,że w gorącej wodzie nie musi się otwierać ,bo otwiera go ciśnienie w układzie chłodzenia to wciskał już mi obudowę termostatu ,bo stwierdził ,że jego termostat na 100 % działa i muszę mieć ( jak to on powiedział : wytartą obudowę termostatu ) :lol:
Avatar użytkownika
dbdgonzo
Czytacz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 19:01
Lokalizacja: DZG
Rocznik: 1995
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Bradley » 27 mar 2013, o 18:19

Termostat otworzy sie w przyslowiowej szklance wody. Aczkolwiek trzeba miec na uwadze to, ze to jest element metalowy, o jakiejs przewodnosci cieplnej, wiec wrzucenie go do wody o temperaturze 100C nie spowoduje jego natychmiastowego otwarcia bo sam element musi sie nagrzac. Dopiero jak caly termostat uzyska te 87C (w zaleznosci od temp otwarcia wytloczonego) to zacznie sie delikatnie uchylac.
Czasem dopiero 3 zalanie garnka wrzaca woda pokaze otwarcie. Samo wlanie wody do szklanki juz zmniejsza jej temperature :)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez siwulec333 » 27 mar 2013, o 20:28

dbdgonzo napisał(a):siwulec333,
Zamawiałeś z neta ?


Akurat ja tego problemu nie miałem bo u mnie w każdym praktycznie motoryzacyjnym mają Wahlera a jak nie mają to mają możliwość zamówienia. A jak mieszkasz na odludziu jakimś gdzie nie mogą zamówić, to wtedy sam zamów tylko ze sprawdzonego sklepu bądź allegro. Kupowałem dużo części na allegro i nigdy nie miałem wtopy, o ile kupuje się sprawdzając historie sprzedającego :)
Masz np tutaj, gość ma ponad 1700 zadowolonych klientów więc oszustem raczej nie jest :)http://allegro.pl/termostat-wahler-bora-golf-i-ii-iii-iv-1-9-tdi-sdi-i3062192377.html
Avatar użytkownika
siwulec333
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 22:57
Lokalizacja: GD

Postprzez Balcer » 5 maja 2013, o 10:31

Ja tak sie podepne pod temat.
Kupilem auto i w okresie zimowym nie lapalo wiecej jak 70 stopni.
Wymienilem termostat na wahlera nic sie nie zmienilo i tak jezdzilem bo niektorzy na forum twierdzili ze ten typ tak ma w zime.
Minela zima i nic sie nie poprawilo wiec kupilem juz najtanszy termostat jaki byl w sklepie chyba 23 zl za niego dalem temp otwarcia 87stopni.
Wymienilem i od razu poprawa auto osiagalo wspomniane 80 stopni dopiero przy ciezkiej nodze na autostradzie dochodzilo do 90 stopni. Wentylator w moim aucie nie zalaczyl sie ani razu .

Kupilem drugi nowy wahlera zakladam go i znow to samo 70 stopni i koniec.

Ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic?
Jak skutecznie odpowietrzyc uklad chlodzenia majac na uwadze fakt ze nie jestem w stanie osiagnac tych robooczych 90 stopni. Dodam ze auto dosc dlugo nagrzewa sie do tych 80 stopni potrzeba na to dobrych 15 km gdy drugie auto vw passat B5 z AFN potrzebuje doslownie 3-4 km i juz jest 90 stopni.
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez Bradley » 5 maja 2013, o 18:14

Najpierw sprawdz termometrem czy w zbiorniczku masz faktycznie te 80C czy jest 90. Moze to byc wina czujnika temperatury. Mozna tez porownac odczyt czujnika w VAgu z tym co wskazuje deska. Niestety licznik nie jest polaczony ze sterownikiem, wiec tego czujnika, ktory idzie na wskazowke tak nie sprawdzisz. Jedynie po wartosciach rezystancji w zaleznosci od temperatury cieczy.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Balcer » 7 maja 2013, o 12:14

na Vag 81 stopni na desce 80
termometr 78
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez Bradley » 7 maja 2013, o 22:45

To sprawdz jeszcze przy rozgrzewaniu zimnego silnika jak dojdzie do 60-70 stopni dolny waz chlodnicy. Czy jest cieply czy zimny.
Byc moze kazdy z termostatow byl dobry, a wina lezy po stronie peknietej obudowy termostatu.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości