Problem z odpalaniem, licznikiem

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Problem z odpalaniem, licznikiem

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 21:18

Witam koledzy.
Mam taki problem z glofem. Tzn opisze od poczatku co bylo robione.
Jakis magik wymienil rozrzad- tak go zrobil ze glowica pekla. Ja wymienilem glowice, nowa uszczelka. Wszystko porobilem tak jak mialo byc. No i jak przyszlo do odpalenie- to zaczely sie problemy.
Mianowicie nie dochodzi prad do zaworu n109 pompy wtryskowej. Przekaznik na pewno jest dobry po przekladalem z innego. Swiece normalnie grzeje i pokazuje wszystkie kontrolki. Wiec podlaczylem bezposrednio z aku do tego zaworu i autko bez najmniejszych problemow odpalilo. Zrobilem jak narazie prowizoryczny kabel plusa po zaplonie do tego zaworu tak zeby dalo sie auto odpalic. Po odpaleniu ta metoda auta, na liczniku nic sie nie pojawia procz podswietlenia- gasnie wszystko, tzn kilometry i zegar, a wskazowki nie pokazuja nic. Podlaczylem tester i pokazalo mi takie bledy:
00522
01269
01237
00519
Auto nie ma mocy wogole no i liczniki nic nie pokazuja. Co moze byc przyczyna tych bledow i jak je wyeliminowac? Silnik ma oznaczenie na tabliczce ABU 90km z roku 97.
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Problem z odpalaniem, licznikiem

 

Postprzez palio » 30 sty 2014, o 21:32

00522 - czujnik temperatury chłodziwa G62?
01269 - Zawór N108 kąta początku wtrysku. Przerwa w ciągłości przewodów lub zwarcie z masą. Zwarcie z potencjałem plus.
01237 - zawór N109 odcięcie paliwa
00519 - czujnik cisnienia ukladu dolotowego G71

To są błędy które występują w TDI.

Co do błędów to sprawdź czy wszystkie kostki są podłączone. Posprawdzaj dokładnie całe okablowanie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 21:48

To jest ten czujnik 4-pinowy ktory jest przy takim trojniku, mocowany do bloku. Jest podlaczony i z tego co widzialem byl wymieniony i teraz jest z FEBIego.

Gdzie jest ten zawor n108 i g71?
Posprawdzalem cala instalacje...jest troche pokombinowane- wszystkie kable sa tasma objechane. Gdzie szukac bledu? Mam drugiego takiego golf jeszcze ale z silnikiem 1z, jakby trzeba bylo cos przelozyc
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Postprzez palio » 30 sty 2014, o 21:52

Czujnik G71 znajduje się w rurze dolotowej kolektora ssącego.
N108 znajduje sie na pompie wtryskowej z tyłu pod rurkami

Czy to był swap z benzyny na diesla?

[ Dodano: 2014-01-30, 20:56 ]
Napisz jaki silnik teraz siedzi bo to ważne i jaka pompa wtryskowa.
Najlepiej zrób foto silnika i pompy.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 22:00

Nie bylo swapu. Silnik jest ten co byl, jedynie glowica inna. Pompa jest z boscha-10. Jedyne co to glowica jest wymieniona, ale wszystko zostalo z starej przelozone. Jutro fotke cykne jak wyglada silnik no i pompa.
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Postprzez palio » 30 sty 2014, o 22:03

Spoko, ale piszesz, że auto to ABU a błędy pochodzą tak jakby tam siedział silnik TDI. Nawet w pierwszym poście piszesz o pompie wtryskowej. Coś mi tu nie pasuje :zdziwko:
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzyś » 30 sty 2014, o 22:04

bulka907 napisał(a):Nie bylo swapu. Silnik jest ten co byl, jedynie glowica inna. Pompa jest z boscha-10. Jedyne co to glowica jest wymieniona, ale wszystko zostalo z starej przelozone. Jutro fotke cykne jak wyglada silnik no i pompa.


pompa jest z nastawnikiem HDK (sterowana elektrycznie) czy na linkę? duże okrągłe złącze na silniku dobrze złączone?
Ostatnio edytowano 30 sty 2014, o 22:09 przez krzyś, łącznie edytowano 1 raz
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 22:11

Sorki. Teraz patrze na karte pojazdu- jest to AHU. Pompa jest sterowana elektronicznie. Duza wtyczka chyba z 12-stoma pinami.
Wydaje mi sie ze to zlacze (duze okragle) jest dobrze zlaczone- skrecone plastikowa nakretka.
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Postprzez krzyś » 30 sty 2014, o 22:20

sprawdź to złącze duże czy piny sie nie wysunęły przypadkiem. Idż po kablu od elektrozaworu odcinającego paliwo n109 i sprawdź w złączu czy jest napięcie po przekręceniu zapłonu.
Ostatnio edytowano 30 sty 2014, o 22:23 przez krzyś, łącznie edytowano 1 raz
Vag diagnostyka,czyszczenie nastawników, uszczelnianie pomp wtryskowych Vp37, naprawa skrzyń biegów. Wszelkie info PW..
Avatar użytkownika
krzyś
Members
 
Posty: 888
Dołączył(a): 13 mar 2013, o 18:58
Lokalizacja: Krosino
Rocznik: 1996
Silnik: 1.9 TDI 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 22:23

No wlasnie ze tak sprawdzalem jak piszesz. I nie ma napiecia po przekreceniu stacyjka. Kabel od zawooru do tej duzej wtyczki na pewno nie jest przerwany bo mierzylem miernikiem (czy ma przejscie). Jak podam mu prad z aku to odpala na dotyk. Ale bez tego nie ma szans. Nie wiem gdzie szukac tej przyczyny. Przekaznik przelozony z innego, nr 109. Bezpieczniki tez sprawdzone
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Postprzez palio » 30 sty 2014, o 22:27

bulka907, może wina leży po stronie kostki stacyjki. Spróbuj ją wymienić. Koszt nie duży a problemów maże narobić sporo.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bulka907 » 30 sty 2014, o 22:30

Jacys "fachowcy" przedemna wymieniali cala stacyjke. Probowalem tak na sucho z tej starej przepiac kostke ale nie bylo roznicy. Mam juz zamowiona taka kostke, mam nadzieje ze jutro przyjdzie. I teraz pytanie- czy moge ja podlaczyc tylko do wtyczki bez wkladania w stacyjke i probowac palic? Bo wiadomo, zeby ja wymienic to trzeba kiere sciagnac bo jest tam taka mala srubka jak widzialem
bulka907
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 30 sty 2014, o 21:11
Lokalizacja: Raciborz

Następna strona

- - - www.hard-met.pl/pl/13/tasmy-transportujace-pcv-i-pu



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości