
Moderator: Moderator

NASK napisał(a):witam serdecznie mam mały problem z 1.9td po wymianie uszczelki pod głowicą i pompy wody zalałem układ chłodzenia płynem silnik pracował jakieś 20 30minut i zaczął się mocno nagrzewac wycieków płynu nigdzie nie ma ale wlałem go troszke za dużo i zaczeło mi wywalac go przez zbiorniczek wyrównawczy po popuszczeniu korka po jakimś czasie jak silnik był zimny uzupełniłem płyn do minimum odpaliłem silnik pracuje wszystko ładnie ale temperatura rośnie bardzo szybko wszystkie węże miękkie ale b gorące wycieków nie ma ale nie załącza się też wentylator i dmucha zimnym powietrzem w kabinie CO MOŻE MU DOLEGAC CZY WYMIANA TERMOSTATU KTÓRY SPRAWDZAŁEM I BYŁ DOBRY OTWIERAŁ SIE I ZAMYKAŁ ZAŁATWI SPRAWE JAKA MOŻE BYC INNA PRZYCZYNA MA KTOŚ JAKIŚ POMYSŁ?? Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDZI AUTO STOI W GARAŻU
NASK napisał(a):może byc zapowietrzony z tego powodu ze nie dałem ogrzewania na max podczas pierwszej próby uzupełnienia płynu??
 wtedy zalewam układ przez ten wąż do momentu aż z wolnego otworu nagrzewnicy zacznie wypływać płyn. Wtedy szybko zakładam węża na swoje miejsce , uzupełniam zbiorniczek wyrównawczy jeśli trzeba i odpalam autko. Jeśli zostanie gdzieś tam jakiś bąbel powierza to na pewno nie będzie tak znaczny jak powietrze które teraz siedzi gdzieś u Ciebie. Nie dopuszczaj do takiej sytuacji jaka jest teraz u Ciebie bo szkoda żeby głowica dostała zbyt wysoką temperaturę. Spróbuj tym sposobem jaki opisałem. Powodzonka
  wtedy zalewam układ przez ten wąż do momentu aż z wolnego otworu nagrzewnicy zacznie wypływać płyn. Wtedy szybko zakładam węża na swoje miejsce , uzupełniam zbiorniczek wyrównawczy jeśli trzeba i odpalam autko. Jeśli zostanie gdzieś tam jakiś bąbel powierza to na pewno nie będzie tak znaczny jak powietrze które teraz siedzi gdzieś u Ciebie. Nie dopuszczaj do takiej sytuacji jaka jest teraz u Ciebie bo szkoda żeby głowica dostała zbyt wysoką temperaturę. Spróbuj tym sposobem jaki opisałem. Powodzonka  

Stealth napisał(a):To, że Ci się nie załącza wentylator to wina czujnika temperatury, który jest wkręcony w chłodnicę. Pod warunkiem oczywiście, że układ jest odpowietrzony dobrze bo to, że wskaźniki pokazują Ci np. 100 stopni C na zegarze to nie znaczy, że w chłodnicy też jest 100 stopni C. Wskazania na zegarach wskazuje inny czujnik z tego co się orientuje. Trzeba sprawdzać ręcznie czy termostat puszcza jak się silnik zagrzeje. Odpowietrzyć najłatwiej przy odkręconym kurku zbiorniczka wyrównawczego na wolnych obrotach aż do momentu włączenia się wentylatora. Potrzymać trochę jeszcze a potem sprawdzać przez jakiś czas czy płynu nie ubywa, gdyż układ jest dość spory i dużo rurek w nim jest. A korek zbiorniczka sprawny?

kostek678 napisał(a): przy 84 chyba stopniach się załancza wentylator
 
 


 a jednak jak przejade 20kilometrów temp wzrasta do 96* prawie, węże puchną jak skała. silnik inaczej pracuje i wskazówka od podciśnienia szaleje na wolnych obrotach ..a obroty dziwnie falują lekko ...
 a jednak jak przejade 20kilometrów temp wzrasta do 96* prawie, węże puchną jak skała. silnik inaczej pracuje i wskazówka od podciśnienia szaleje na wolnych obrotach ..a obroty dziwnie falują lekko ...Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości