PROBLEM Z CHŁODZENIEM

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez Stealth » 1 sty 2013, o 15:11

Uszczelka pod głowicą przeważnie puszcza tam gdzie jest najcieńsza tzn. między cylindrami ale to wpływu na układ chłodzenia nie ma, tylko bardziej na kompresję i to jak silnik pracuje (czyt. dziwnie chodzi, falują obroty itd.). To teraz pytanie: jak jedziesz to nie idzie ci z rury biały dym? Występuje taki objaw wtedy jak wypali uszczelkę pod głowicą między cylindrem a kanałem wodnym w bloku. Wtedy to opary wody dostają się do komory spalania. Działa to też w drugą stronę. Ciśnienie sprężania idzie przez uszkodzoną uszczelkę w kanał układu chłodzenia, co znacząco zwiększa ciśnienie w układzie (objawem mogą właśnie być takie wydymane węże czy wywalający płyn w zbiorniczku). Druga rzecz: jaki kolor ma płyn chłodniczy? Nie ma w nim plam oleju? Jest klarowny? Czy na bagnecie nie ma mazi? Pisałeś też, że na postoju, na wolnych obrotach nic się nie dzieje, tylko wtedy jak przejedziesz jakiś odcinek drogi. Podejrzewam też, że układ gdzieś może być zatkany/przytkany. Czasem winny jest przytkany trójnik, gorzej jak w bloku to wystąpiło bo wąskich kanalików jest sporo. Wężyk od trójnika do zbiornika wyrównawczego też dobrze sprawdzić i przedmuchać. Korek syczy zawsze czy czasami po zgaszeniu silnika?
Avatar użytkownika
Stealth
Members
 
Posty: 1366
Dołączył(a): 4 lip 2007, o 14:42
Lokalizacja: Skrzyszów/Ostrów

 

Postprzez witboy » 1 sty 2013, o 21:50

u mnie tez przy 84 wlaczaly sie wentylatory zmienilem na zielony czujnik temp to mam teraz 104 st i zalaczaja sie wentylatory wiec odpowiedz jest jedna czujniki sa zj... a najlepszy tylko aso ...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez NASK » 3 sty 2013, o 10:17

Witam u mnie kwestia była z zapowietrzonym układem jednak i odpowietrzyłem go sposobem kolegi DZOLO standardowy sposób nie przynosił efektów teraz jest już wszystko ok pozdrawiam i dzięki za rady
NASK
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 4 paź 2011, o 10:28
Lokalizacja: PRABUTY

Postprzez DZOLO » 3 sty 2013, o 22:45

Ot taki mały myk odbiegający od książkowej teorii hihi. Zawsze odnosi skutek. Powodzonka i bezawaryjności życzę. :super:
[scroll]Mój Golfik - powolna odbudowa[/scroll]

Uwaga! Warning! Achtung! Wnimanie!

Św. Krzysztof jeździ z Tobą tylko do 120km/h. Przy większych prędkościach swoje miejsce oddaje Św. Piotrowi.
DZOLO
Czytacz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 21:41
Lokalizacja: z nad morza

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości