Piszczy pasek alternatora

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Piszczy pasek alternatora

Postprzez bioly21 » 14 paź 2012, o 16:07

Pytanie na szybko bo jutro bede to robic ale chcialem wiedziec na czym stoje

piszczy mi pasek alternatora , jak zimny to strasznie jak sie juz nagrzeje to piszczy mniej ale caly czas bez przerwy, zauwazylem ze jak jade powyzej 60km/h wcisne sprzeglo to pisk ustaje

i teraz moje pytanie czy do wymiany jest jedynie rolka napinajaca czy rolka razem z paskiem ?? a moze lozyska jakies w alternatorze czy gdzie indziej ??

silnik 1.9tdi 1z 1995 rok , bez klimy
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Piszczy pasek alternatora

 

Postprzez Siw3k » 14 paź 2012, o 16:24

ja obstawiałbym że łożysko na alternatorze ostatnio kumplowi to robiłem golfie także może być to
Moja była Golfina
Przeszłość Peugeot 406
Aktual tored MkIII
Avatar użytkownika
Siw3k
Members
 
Posty: 2181
Dołączył(a): 3 lut 2012, o 15:36
Lokalizacja: CTR
Rocznik: 2002
Silnik: 1.8T
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez palio » 14 paź 2012, o 16:26

Chodzi Ci o pasek wielorowkowy? Jeśli tak to sprawdź jak wygląda. Najlepiej jest odkręcić rolkę napinającą pasek wielorowkowy i posłuchać jak się kręci.

Najczęstszą przyczyną piszczenia jest rolka napinacza paska wielorowkowego. Możesz go wymienić razem z rolką.

W swoim aucie pasek wraz z rolką wymieniam co drugą wymianę rozrządu.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez bioly21 » 14 paź 2012, o 19:36

pasek sprawdzalem nie jest ani poszczepiony ani wytraty ani popekany , obstawiam ze to rolka napinacza ktora na sam poczatek wymienie ,
jutro planuje zdiagnozowac , odpalic na odlaczonym alternatorze aby wykluczyc jego , pozniej odkrece napinacz i odpale silnik , wtedy bede mial pewnosc czy napinacz czy alternator czy caly pasek
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez Piaggio » 14 paź 2012, o 21:06

odkręc napinacz ( ten przykręcany na imbusy) i sprawdz czy pret napinacza nie ma luzu? jezeli ma to tulejki w obudowie sie wyrobiły i stąd piszczenie! temat osobiście przerabiałem- wymieniłem pasek. rolke prowadzącą, napinacz a okazało sie że pret miał luzy i tulejki sie wytarły.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez bioly21 » 14 paź 2012, o 21:45

bylem pod blokiem i sprawdzilem przed sekunda i okazalo sie ze napinacz jak jest przykrecany na 2 sruby imbusy to u mnie trzyma sie tylko na jednej , albo sie odkrecila i wypadla albo jej tam wogole nie bylo

[ Dodano: 2012-10-15, 11:42 ]
http://www.fotoload.pl/123aa15/6776a699 ... 591444.jpg

tak to wyglada , pasek i rolka napinajaca zmienione i dalej piszczy
napinacz nie ma luzów , alternator rowniez , kolo pod rolka napinajaca jest strasznie wytarte i praktycznie nie ma juz zebow czy to moze byc przyczyna ? i gdzie takie kolo mozna kupic

nigdzie nie idzie tego kola dostac , czy ktos wie gdzie mozna kupic kolo pasowe pompy wody ?? ewentualnie czy da sie to przerobic tak zeby zastapic to innym wezszym kolem pasowym i podpiac pod pasek od wspomagania ?
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez slawek5t » 15 paź 2012, o 16:21

No jesli wytarte koło pompy to może sie ślizgać i powodować pisk.
Kiedy zmieniałes samą pompę wodną ?

Ja mam klime i pompa wody chodzi na pasku klinowym. U Ciebie na wielorowkowym.
Poszukaj na allegro tego kółka.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez bioly21 » 15 paź 2012, o 16:30

tego kolka to ja juz szukam 2 miesiące i nigdzie go dostac nie moge , szukalem calej pompy wody uzywki z dobrym tym kolem ale tez nie znalazlem , nowa pompa wody jest bez kola pasowego a u mnie w motoryzacyjnym samo kolo pasowe 369zl ,

problem wlasnie rozwiązałem , ściągnąłem koło pasowe pompy wody razem z paskiem i podjechałem do znajomego ślusarza , wziął kolo na tokarke domierzył rowki do paska i elegancko mi wytoczył , założyłem kolo przy okazji wymienilem pasek i rolke napinacza i po problemie :)
toczenia było 5 minut roboty , kosztowało mnie to 2 piwa a komfort jazdy o wiele lepszy , piszczenia brak

temat mozna zamknac
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez slawek5t » 19 paź 2012, o 01:42

U mnie ostatnio tez troszke popiskiwało, wymieniłem pasek i już cisza. Ale dziś spojrzałem pod maske i widze że napinacz chodzi tył, przód. Nie aż tak bardzo ale raczej trochę za mocno. Co może być do wymiany w tym przypadku ?

a jak od spodu auta lukne to pasek dość sobie skacze góra dół.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez zomiwatchme » 19 paź 2012, o 13:38

Ja miałem nie dawno wymianę paska, ale już mi piszczy ;/ tylko przy odpalaniu. Czym to może być spowodowane ?
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez Piaggio » 19 paź 2012, o 14:50

w obu przypadkach- napinacz jest slaby badz tulejki w obudowie napinacz sie wyrobily!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez witboy » 19 paź 2012, o 19:59

piaggio zobacz jaki kolega ma silnik rano jak piszczy 90% stawiam ze kolo pasowe na wale ma gibanie na boku i moze niedlugo zerwac rozrzad ... tez to lekcewarzylem az sie okazalo ze jednak aaz swoja zla opinnie z czegos ma
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości