Piszczy pasek alternatora

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez MTi » 21 paź 2012, o 02:45

witboy napisał(a):piaggio zobacz jaki kolega ma silnik rano jak piszczy 90% stawiam ze kolo pasowe na wale ma gibanie na boku i moze niedlugo zerwac rozrzad ... tez to lekcewarzylem az sie okazalo ze jednak aaz swoja zla opinnie z czegos ma

mam takie pytanie ... bo właśnie umnie sie "gibie" kolo napędzające pompę wspomaganie wyczytałem ze można samo to małe kolo wymienić, ale czym może być spowodowane ze wygięło się małe? a duże wygląda ze jest ok? .
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

 

Postprzez zomiwatchme » 21 paź 2012, o 12:02

U mnie jest dokładnie tak jak MTi napisał :/. Dołączam się do tematu
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez witboy » 21 paź 2012, o 17:40

zle przykrecenie ale dziwne ze gibie sie male jesli sie male gibie to raczej oznacza ze cos z kolami jest nie tak... ew ze scina klina ale kolo duze pasowe jest tak wywalone ze kolo mniejsze je trzyma i dopiero na tym od wspomy widac najwieksza roznice...

spojrzcie sie po zebach kola pasowego duzego czy lekko chodza na boki jak jest wszystko ok to zeby widac dokladnie co do sztuki a nie ze ciezko je zliczyc ... mialem to samo mowie a lekko sie gibie az pewnego dnia hrumm i stoje i co 4 zawory tylko poszly hehe silnik zlom..

wg mnie zdjac male kolo wyczyscic je papierem nowe sroby wyczyscic przylgnie na duzym kole zbadac stan gum na duzym kole i dopiero skrecic jesli sie cos bedzie dzialo oddac do frezowania czola walu i nowe kolo pasowe na wal wraz z nowa sruba, bo jesli chodzi chodz jedno z tych kol... to predzej czy pozniej sily tam panujace i brak wyrownowarzenia spowoduje zerwanie klina ..
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez MTi » 22 paź 2012, o 00:21

a tak konkretnie mam prośbę mógł by ktoś dac fot konkretnie w którym miejscu jest " Klin " najlepiej na fot z wyjętym silnikiem gdyby ktoś zaznaczył ew. fot poglądowe jak powinno to wszystko wygladac ;)
Dzieki!
MTi
Badacz tematu
 
Posty: 291
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 18:41
Lokalizacja: KN-a

Postprzez slawek5t » 22 paź 2012, o 01:02

Piaggio napisał(a):napinacz jest slaby badz tulejki w obudowie napinacz sie wyrobily!

Wyczuje potencjalne luzy tulejek po zdjeciu paska czy muszę też odkręcić napinacz ? :)

- łożyska altka jeszcze raczej okej
- łożysko klimy zmieniałem 2 miesiace temu
- pompa wody ma jakies 5 miesiecy
- koło pasowe wału dobre bo zmieniałem je około 8 miesiecy temu
- pasek nowy tydzien temu założony
- łożysko pompy wspomagania chyba ma dość ale koło obraca sie okej bez luzów (łożysko zmieniam na dniach)

Napinacz troche wibruje lecz nie piszczy.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez bioly21 » 26 paź 2012, o 15:55

no i znowu problem
na nowym pasku i rolce bez problemow przejechalo 2000 km i znowu piszczy

jak zimny to caly czas , jak jedzie sie na zimnym silniku na 5 biegu bez gazu przestaje piszczec , jak silnik sie nagrzeje piszczy tak samo, zgasi sie silnik , odpali i piszczenie ustaje , czy to aby napewno pasek alternatora ? moze to rolka lub lasek napinacz rozrzadu ??
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez witboy » 26 paź 2012, o 18:52

a kolo pasowe sie nie gibie? w 1z tez czasem potrafi sie gibac badz kolo pasowe dwumasowe jest walniete tez piszczy ale wydatek nie maly ok 350 zl...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bioly21 » 26 paź 2012, o 19:05

no wlasnie nic sie nie gibie wszystko rowno chodzi , dziwi mnie to ze jak cieply to piszczy jak zgasisz silnik i zaraz odpalisz to piszczenie ustaje na dobre

ale chyba to juz zostawie tak jak jest bo w przyszlym miesiacu bede golfa III ze szwajcari przywozil na graty i bede robic swapa na afn-a , bo juz naprawde nie mam sily do tego ustrojstwa
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez slawek5t » 27 paź 2012, o 13:27

bioly21, masz klime ?

witboy, dopiero tdi 110 ma dwu mase, 90km - nie .
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez witboy » 27 paź 2012, o 13:59

slawek ale mi nie chodzi o kolo zamachowe ale o kolo pasowe dwumasowe ktore napedza pasek alternatora.. w aaz i w innych juz jest z guma czyli 2 masa a nie jak w 1,6 td w mk2 jednomasa czyli jeden element... on po rozwaleniu w mk3 lubi miec bicia na boki...
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bioly21 » 27 paź 2012, o 18:23

nie mam klimy , witboy wiem o ktore kolo Ci chodzi sciagalem je i jest w bdb stanie , rowno tez chodzi , nie wiem co tak pasek ciacha ze po 2tys km zaczyna piszczec na nowo
Avatar użytkownika
bioly21
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 1 mar 2012, o 15:22
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Postprzez slawek5t » 28 paź 2012, o 00:26

witboy, aha :)
U mnie gibało sie i zaraz całkiem rozpadło na 2 części :)

bioly21, zmieniałes napinacz lub tulejki ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości