Nie odpala nie wiem czemu.

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nie odpala nie wiem czemu.

Postprzez xpress93 » 25 sty 2013, o 16:29

Witam, posiadam golfa 3 1,9 TD z 96r.
opisze krok po kroku co robilem... któegos dnia padł mi akumulator, naładowalem go z 20 godzin i na tydzien starczyło.. jezdzilem nim do dziewczyny, do miasta i raz do pracy.
przyszedł piątek i znow padł bo stał 2 dni w garazu na mrozie. podładowalem akumulator i odpalil.. pojechalem nim do dziewczyny, rano wstaje i chce wracac do domu.. wlozylem kluczyk do stacyjki i niechciał sie kluczyc przekrecic, po 15 minutach prób przekrecilem kluczyk ale probowalem odpalic i nic.. aku padł.. zadzwonilem po szwagra, przyjechał i przez kable po 3 minutach ładowania z małym trudem ale odpalil. przyjechalismy do domu, zgasilem auto wyjalem kluczyk, znow wlozylem i prolem ten sam, nie moglem przekrecic kluczyka. szwagier mowil ze aku moze mi padac przez to ze klemy na aku byly luźne i moglem sobie nimi krecic w prawo i lewo wiec zbil je młotkiem z 2 stron i były juz ciasne wiec je zalozylismy i przylegałi i się nie ruszały. a co do kluczyka w stacyjce, prysnalem w stacyjke troche odmrażacza do szyb, a potem troche oleju roślinnego wlalem, no i kluczyk elegancko sie krecił.. odpalil było ok, wieczorem pojechalem do babci i wrocilem też było ok, odpalal i kluczyk też sie bez problemow krecił.. postawilem go pod daszkiem przed garażem, stał tak tylko przez noc.. rano chcac odpalic swą fure nie chciał odpalić, wzialem prostwonik i podłaczylem aku na pol godziny, wrocilem i pokrecilem pare razy ale nic, pare razy zadyszał i potem słychac tylko taki szum spod maski, a po paru razach aku pada i zegary sie resetuja.. nie wiem co jest przyczyną.. myslalem ze aku sie za mało ladowal, zostawilem aku na prostwoniku ok 30h, przychodze i nadal to samo, pare razy pokrecilem, pare razy zadyszał, potem szum i na koniec sie zegary resetują.. doradzicie coś? proszę o szybką odpowiedź gdyż w poniedziałek przychodzi moja kolej jezdzenia do pracy
xpress93
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 16:07
Lokalizacja: Łęczyca

Nie odpala nie wiem czemu.

 

Postprzez hanawald » 25 sty 2013, o 16:41

w pierszej kloejnosci zmien klemy koszt 8 zł naładj aku i wtedy zobaczysz chyba ze aku masz za słabe na rozruch jakiej mocy go masz
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez xpress93 » 25 sty 2013, o 16:45

nie wydaje mi się ze to aku bo skoro wczesniej odpalal i było ok, ładowany 30 godzin i niby nic? klemy chyba nie maja nic do tego bo po zbiciu ich i zalozeniu auto odpalalo i tak z dnia na dzien by przestało?
xpress93
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 16:07
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hanawald » 25 sty 2013, o 16:48

mi np aku rozładowywała lampka w bagazniku tez myslałem ze cos powaznego .wymieniłem aku klemy rozrusznik i nic a tu lampeczka w bagazniku.a filtr paliwa nie masz zasyfiały a aku jakiej mocy masz

[ Dodano: 2013-01-25, 15:50 ]
sprawdz filtr paliwa czy nie zasyfiały parafino
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 16:54

xpress93 napisał(a): zostawilem aku na prostwoniku ok 30h, przychodze i nadal to samo, pare razy pokrecilem, pare razy zadyszał, potem szum i na koniec sie zegary resetują

Aku masz na wykończeniu , dwa to nie rozumiem jaki szum? obraca się rozrusznik?
Były takie przypadki że splot się upalał od szczotek do elektromagnesu. Ja bym wyciągnął rozrusznik i sprawdził stan szczotek , i bendixa.
Po za tym oklepywanie młotkiem trzonów aku to poroniony pomysł oczyść klemy i trzony weź wazelinkę i przykręć ja bóg przykazał. Ostatnie lanie oleju jadalnego do wkładki stacyjki marny pomysł lepiej przelać było dentką jak masz i zostawić :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez xpress93 » 25 sty 2013, o 16:54

jak bede szedł do garazu za jakis czas to zobacze i Ci napisze. to ze by sie lampczka palila to chyba po 30h na prostowniku powinien odpalić nie? poza tym nie wiem po co moc aku skoro wcześniej odpalal i było ok... a filtra nie sprawdzałem, nie znam się na tym, nie interesuje mnie budowa silnika itp :P jestem zielony w tym dlatego pytam co może być przyczyna tak z dnia na dzien, czasem swiece 2-3 razy podgrzewalem myslisz że mogła sie spalic jakas?

[ Dodano: 2013-01-25, 15:57 ]
ostatnio bylem sprawdzic jakie ładowanie ma aku i pokazało 13,5 wiec mowisz ze szczotki się kończą? jak sie aku podładuje to moge skoczyć do garażu i nagrać ten "szum" jak przekrece kluczyk to pare razy silnik zakreci czy co tam jest od odpalania i jest takie szszszszsz :D noe nie wiem jak to opisać
xpress93
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 16:07
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez hanawald » 25 sty 2013, o 17:04

swiece po zgasnieciu kontrolki jeszcze jakis czas sie na grzewajo.mozliwe ze sie nadpaliła ja poszukam zachwile postu gdzie opisujo jak sprawdzic swiece to ci napisze
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 25 sty 2013, o 17:06

xpress93 napisał(a):poza tym nie wiem po co moc aku skoro wcześniej odpalal i

To diesel i aku musi mieć kopa , a aku może paść z dnia na dzień w szczególności jak go młotkiem potraktowałeś mogła się którać z cel oberwać lub ma w sobie zwarcie :-)
xpress93 napisał(a):ostatnio bylem sprawdzic jakie ładowanie ma aku i pokazało 13,5 wiec mowisz ze szczotki się kończą?

Ja piszę o szczotkach w rozruszniku nie w altku
xpress93 napisał(a):nagrać ten "szum" jak przekrece kluczyk to pare razy silnik zakreci czy co tam jest od odpalania i jest takie szszszszsz :D noe nie wiem jak to opisać

Nie chcę cię martwić ale to aku brakuje mocy(nie trzyma) stąd kasuje zegary
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Paweu » 25 sty 2013, o 17:10

xpress93 napisał(a):to ze by sie lampczka palila to chyba po 30h na prostowniku powinien odpalić nie


Rada na przyszłość:

Akumulator ładuje się do momentu 'zagotowania' elektrolitu... Możesz powoli zbierać na nową baterię. :ok:

xpress93 napisał(a):jak przekrece kluczyk to pare razy silnik zakreci czy co tam jest od odpalania i jest takie szszszszsz


A może bardziej zgrzytnięcie ? Pewnie bendix do wymiany...
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez hanawald » 25 sty 2013, o 17:12

przeczytaj post marka 1986 problem z odpaleniem pomocy dział silnik dizla tam masz opisane jak sprawdzic swiece ale ja bym stawiał na klemy i aku zasłabe
Avatar użytkownika
hanawald
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 21 wrz 2012, o 15:17
Lokalizacja: dobrzyn nad wisłą CLI
Rocznik: 97
Silnik: 1.9 tdi
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez siwulec333 » 25 sty 2013, o 17:32

Miałem podobny przypadek ( choć nie waliłem młotkiem), wymieniłem aku i jest Ok. Padł mi z dnia na dzień, rano po mrozie -19 odpalił, pojechałem do pracy, mineło 8 godzin i lipa. Na bank to akumulator.
Avatar użytkownika
siwulec333
Czytacz
 
Posty: 147
Dołączył(a): 11 gru 2012, o 22:57
Lokalizacja: GD

Postprzez xpress93 » 25 sty 2013, o 17:36

a aku z benzyniaka bedzie dobry do diesla? tzn tak zebym chociaz sprawdził czy na innym aku odpali..
xpress93
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 25 sty 2013, o 16:07
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 11 gości