kąt wtrysku tdi 1,z skaner dominator

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

kąt wtrysku tdi 1,z skaner dominator

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 18:47

mam pytanie :czy ktoś ogarnia skanera dominatora, mam go pierwszy raz w reku i wysylam zdjecie w celu opisu tego co na zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6e1 ... c1891.html czy kąt wtrysku jest ok?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

kąt wtrysku tdi 1,z skaner dominator

 

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 19:42

robercik, aktualnie kąt statyczny wynosi 32* .
Jak chcesz możesz go delikatnie dygnąć między 49* - 54* .


Opis bloku 000 w BS (nastawy podstawowe) mruga kontrolka świec żarowych

1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-ciśnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 21:07

to moze spalanie dlatego jest sporasne z tego wzgledu?

[ Dodano: 2014-08-12, 20:11 ]
najlepiej jak bys mi rozpisal te kolumny dokladniej
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 21:13

Częściowo tak. Ważna jest również dawka wtryskiwanego paliwa no jak sprawuje się przepływka (jak jest zła to potrafi obcinać dawki).

Najlepiej jest wykonać komplet logów dynamicznych. Będzie wtedy widać jak poszczególne podzespoły silnika się sprawują.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 21:17

chodzi mi o to ktore cyferki sa do ktorego opisu

[ Dodano: 2014-08-12, 20:19 ]
miales do czynienia z tym dominatorem?
da sie jakies dynamiczne logi zrobic na nim?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 21:22

1 - 43
2 - 32
3 - 0
4 - 28
5 - 92
6 - 201
7 - 93
8 - 149
9 - 145
10 - 156

Opis poszczególnych cyfr 1-10 masz wyżej.

Dynamiczne da się zrobić ale tylko do Twojego wglądu.
Miałem do czynienia z kilkoma różnymi skanerami od najtańszych do tych najdroższych dzięki znajomym mechanikom. Każdy korzysta z czego innego.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 21:25

co oznacza ze temp zsysanego powietrza ma 149 stopni?

[ Dodano: 2014-08-12, 20:26 ]
nie kapuje skad biora sie te cyfry
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 21:27

Tu akurat chodzi o temperaturę w dolocie i wynosi 49*.

Wszystko sczytuje ECU z czujników.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 21:29

a 43 obroty co znaczy ta cyfra?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 21:32

Wartość nominalna obrotów biegu jałowego.


000 - jałowy bieg (dziesiętne wartości wskazań)

[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]

1 Obroty silnika [37 do 43] — [780 do 903/min]
2 Kąt początku wtrysku [0 do 88] — [3 zaGPZ do 4° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [0] — [0 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [15 do 45] — [3 do 9 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [bez znaczenia]
6 Ciśnienie atmosferyczne - [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza* [69 do 117] — [230 do 390 mg/skok]
Ostatnio edytowano 12 sie 2014, o 21:44 przez palio, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez robercik » 12 sie 2014, o 21:43

cierpliwy z ciebie facet, ostatnio zaniedbalem sie z elektroniki na rzecz lakiernictwa i blacharstwa, ale co jeszcz epoprawic oprocz kata wtrysku, on jest spozniony mocno?
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez palio » 12 sie 2014, o 21:45

robercik napisał(a):cierpliwy z ciebie facet,


Staram się pomagać każdemu jak tylko potrafię choć mechanikiem nie jestem :-P . Dużo czytam. Sam mam diesla więc się tym interesuję.

Mocno spóźniony nie jest. Przy takim kącie wtrysku turbo szybciej budzi się do życia. Wartości nominalne i najlepsze jest między 49 a 54 i tak zaleca się ustawiać. Jak chcesz możesz tak zostawić ale ja bym zmienił. Jak ma się wprawę to zajmuje to nie więcej jak 15 minut ;-) .
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości