Jakie części do większej pompy 10 czy 11

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jakie części do większej pompy 10 czy 11

Postprzez filipesku93 » 30 gru 2013, o 17:12

Witam, posiadam mk3 1.9td AAZ, chciałłbym z kolegą który jest ogarnięty w temacie złożyć pompę, Przeszukując cały internet nie znalazłem dokładnych części które trzeba zamienić, równierz nie ma instrukcji. Czy mógłby mi ktoś rozjaśnić co dokładnie potrzebuje by samemu zbudować wydajeniejszą pompę. I czy 10mm to tańsze rozwiązdanie niż 11 czy 12?
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Jakie części do większej pompy 10 czy 11

 

Postprzez palio » 30 gru 2013, o 17:20

Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez filipesku93 » 30 gru 2013, o 17:25

opytmalniej odrazu ładować 11mm czy do 130km wystarczy 10mm? skąd wziąść częśći od 10mm>?
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 30 gru 2013, o 17:33

Wszystko zależy w jaka moc celujesz. Jak po jakimś czasie będziesz znowu zwiększał moc to 10 będzie Cię ograniczać.

Ja bym brał 11.

Co do 10 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=176&t=88015
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez filipesku93 » 30 gru 2013, o 17:48

wywnioskowałem że do zrobienia 10mm wystarczy tłokorozdzielacz z tdi, fala standardowa która jest w pompie mojej. a jeśli 11mm lub grubiej to trzeba poszukać całej pompy i przełożyć pare reczy
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 30 gru 2013, o 17:51

filipesku93, dokładnie tak. Widać, że kolega czyta ze zrozumieniem :super:

Dobrze kolega kombinuje.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 30 gru 2013, o 20:11

wszystko fajnie i widzę że trochę przeczytałeś ale radzę do 130 KM wymienić falę wraz z tłoko-rozdzielaczem i wystarczy jeżeli już chcesz kombinować coś więcej np. 11 lub 12 to lepiej zrobi swapa całej pompy niż się męczyć z przekładkami . 11 mm dostaniesz z rozmaitych samochodów poczynając od fiata ducato,ford transit,land rover 2.5, itp jeżeli już chcesz 12 mm to pamiętaj że ma bardzo wysokie ciś. i na oryginalnych wtryskach stopi tłoki więc wtryki 165 bar to konieczność dodatkowo rolka napinacza z tdi żeby rozrząd nie przeskoczył ze względu na opór tych że pomp i w dodatku przy 12 mm masz mega odrzut za to przy 5000 - 5500 obr. szlifuje się fala :hyhy:
opcja wyłącznie dla kamikadze :lol: pompę taką dostaniesz z lt 28 (brazylijczyk), ducato 2.8
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez filipesku93 » 31 gru 2013, o 10:21

no i już więcej się dowidziałem. mam ochotę zrobić 10mm póki co a w lato bedzie remont silnika to moze i 11/12.
Czyli teraz wypada mi jechac na szrot i wyciagnac TŁOKOrodzielacz wraz z falą z jakiegos Tdi 90ps?
Nie wypada zastosowac samego tłoka, prrzy okazji trzeba też fale?

Męczy mnie ta standardowa pompa, bo i tak zawsze bedzie cieknac przy wiekszej mocy, 10mm powinna byc wystarczajaca, do tego timing i gov, uszczelenienie i mozna smigac?
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 31 gru 2013, o 10:27

Musi być fala i tłokorozdzielacz. Nie koniecznie z 90 konnych. Może być również z 110 PS ma bardziej agresywną falę.
Ja u siebie (auto 90 PS 1z - było to kiedyś tam) tłokorozdzielacz oraz falę mam z golfa 4 ASV (110PS) i wszystko ładnie śmiga.

filipesku93 napisał(a): 10mm powinna byc wystarczajaca, do tego timing i gov, uszczelenienie i mozna smigac?

To by było najlepsze rozwiązanie.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez filipesku93 » 31 gru 2013, o 14:25

czy ta pompa http://tablica.pl/oferta/uszk-pompa-wtr ... 3e1cb18a32
bedzie dobra na pszeszczep tłoczka i fali? Tutaj nie bedzie tej agresywnej fali ale bedzie dobry tłoczek?
filipesku93
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 11:46
Lokalizacja: Opolskie

Postprzez palio » 31 gru 2013, o 14:29

Do przeszczepu powinna być dobra. Agresywnej fali nie będzie a tłoczek powinien być dobry.

Mam tylko nadzieje, że jak rozbierzesz pompę to to co jest Ci potrzebne będzie ok.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez karol MAŁY » 31 gru 2013, o 16:10

Przepraszam że wetne się w temat ale mam pytanko do ilu można bepiecznie modzić z 9?(chodzi o koniki) ;-)
diesel musi dymić ;-)
Avatar użytkownika
karol MAŁY
Czytacz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 29 gru 2013, o 15:48
Lokalizacja: SH

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości