Dużo informacji o Golfie Ecomatic !

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Dużo informacji o Golfie Ecomatic !

Postprzez Ecomatic » 1 gru 2009, o 12:11

Wielu ludzi ma problem ze znalezieniem, nawet podstawowych, informacji na temat Golfa Ecomatic, często nie wiedzą jak obsługiwać tą wyjątkową wersję Mk3. Oto link do postu (z forum vwgolf.pl) o Golfie Ecomatic gdzie przedstawiono wiele informacji i porad na ten temat, post zawiera też link do angielskiej strony o Ecomaticu gdzie jest bardzo wiele przydatnych i ciekawych porad i informacji na ten temat oraz forum.

Link do postu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=284585 .
Ecomatic
 

Dużo informacji o Golfie Ecomatic !

 

Postprzez morsdicti » 2 gru 2009, o 17:42

Jak dla mnie to to porażka jest ... miałem ponad rok czasu auto z silnikiem 1.9D, nie to żebym był jakimś przeciwnikiem bo dla mnie silnik jaki był taki był cudu od niego wymagać nie mogłem, ale w 15 letnim aucie taki Ecomatic to raczej już nie ma racji bytu wiem z autopsji w zime jakby mi się miał wyłączać i włączać cały czas wolnossący diesel to .... tragedia. BioPaliwa :) to nalejcie do 1.9D biopaliwa ... wrażenia z jazdy bezcenne przy i tak słabej kulturze pracy wyrywa silnik z nadwozia ...

oraz elektryczne wspomaganie kierownicy- które działa nawet wtedy gdy silnik jest wyłączony.


Jak to działa ?
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 2 gru 2009, o 18:21

Jesli dobrze zrozumialem to silnik wylacza sie wtedy kiedy zdejmujemy noge z gazu. W takim razie jaka jest zywotnosc rozrusznika? :-)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 2 gru 2009, o 18:53

:-) napewno krutsza...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez morsdicti » 2 gru 2009, o 18:59

piszą, że rozrusznik jest wzmocniony :) ale weź i co 3 minuty jazdy (od świateł do świateł) rusz taką sieczkarnie he ...
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez adrian5 » 3 gru 2009, o 20:05

morsdicti napisał(a):Jak dla mnie to to porażka jest ... miałem ponad rok czasu auto z silnikiem 1.9D, nie to żebym był jakimś przeciwnikiem bo dla mnie silnik jaki był taki był cudu od niego wymagać nie mogłem, ale w 15 letnim aucie taki Ecomatic to raczej już nie ma racji bytu wiem z autopsji w zime jakby mi się miał wyłączać i włączać cały czas wolnossący diesel to .... tragedia. BioPaliwa :) to nalejcie do 1.9D biopaliwa ... wrażenia z jazdy bezcenne przy i tak słabej kulturze pracy wyrywa silnik z nadwozia ...

oraz elektryczne wspomaganie kierownicy- które działa nawet wtedy gdy silnik jest wyłączony.


Jak to działa ?


Proste, po wyłączeniu silnika pompe wspomagania obsługuje prąd z akumulatora. To taka elektro-hydrauliczna pompa montowana w wielu innych samochodach, ale jeśli chodzi o mk3 to tylko w Ecomaticu. Musieli zrobić elektryczne wspomaganie w tej wersji bo inaczej wspomaganie by niedziałało w czasie gdy silnik wyłączył by się w czasie jazdy.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez morsdicti » 3 gru 2009, o 21:56

a to ten silnik się wyłącza w czasie jazdy nawet ? :| :| to kto to do ruchu dopuścił taki samochód :P
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Bradley » 3 gru 2009, o 22:08

A co sie dzieje z hamulcami? Mamy zapas podcisnienia na jedno hamowanie? :-D
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez adrian5 » 3 gru 2009, o 22:56

morsdicti napisał(a):a to ten silnik się wyłącza w czasie jazdy nawet ? :| :| to kto to do ruchu dopuścił taki samochód :P

Oczywiście, silnik wyłącza się, w czasie jazdy, natychmiast gdy tylko kierowca zdejmie nogę z gazu i włącza się gdy naciśnie ponownie na gaz, oprócz tego wyłącza się gdy stoi na luzie, ale już nie natychmiast tylko po 5 sekundach, zresztą to wszysto jest tam napisane. Czemu miałby być niedopuszczony do ruchu????? Samochód jest w pełni sterowalny w czasie gdy silnik się wyłącza, a włącza się po naciśnięciu gazu, z punktu widzenia bezpieczeństwa nie ma najmnieszej różnicy w porównaniu z normalnym Golfem.

[ Dodano: 2009-12-03, 21:57 ]
Bradley napisał(a):A co sie dzieje z hamulcami? Mamy zapas podcisnienia na jedno hamowanie? :-D

"W czasie gdy silnik nie pracuje w czasie jazdy ciśnienie hydrauliczne w układach wspomagania hamulców oraz układu kierowniczego jest realizowane za pomoca pomp elektrycznych co zapewnia bezpieczną jazdę."

[ Dodano: 2009-12-03, 22:02 ]
Ecomatic różni się od zwykłego Mk3 tym, że:
- posiada funkcję "Ecomatic"- wyłącza się natychmiast w czasie jazdy, gdy kierowca puści nogę z gazu (np. jadąc z górki) i włącza się gdy ponownie naciśnie na gaz oraz wyłącza się gdy stoi na luzie dłużej niż 5 sekund i potem włącza automatycznie się gdy wrzuci się bieg. Funkcję w każdej chwili można wyłączyć jednym przyciskiem.
- posiada pół-automatyczną skrzynię biegów- drążek jak w manualu ale bez pedału sprzęgła.
- posiada elektryczne wspomaganie kierownicy i hamulców.
- posiada wzmocnione wiele elementów- mocniejszy rozrusznik, bardzo mocny akumulator, elementy wycieszenia, wytłumienia drgań silnika itd.
- ma dodatkowy akumulator.
- większość z Ecomaticów może jeździć na paliwie BioDiesel- specjalnie przystosowany silnik.
- drobne zmiany w wyglądzie.
Ten samochód był droższy niż zwykły diesel przy nowości, teraz takie widziałem na allegro za około 7 tysięcy.

W tym linku jest filmik z Top Gear na youtube, możesz zobaczyć jak ta funkcja działa.

[ Dodano: 2009-12-03, 22:21 ]
morsdicti napisał(a):BioPaliwa :) to nalejcie do 1.9D biopaliwa ... wrażenia z jazdy bezcenne przy i tak słabej kulturze pracy wyrywa silnik z nadwozia ...

Jak to działa ?


Ale Twój samochód nie był do tego przystosowany, a większośc ecomaticów, od któregoś tam numeru seryjnego jest przystosowana fabrycznie do tego paliwa.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez morsdicti » 3 gru 2009, o 23:55

no nie wiem czy jest taki bezpieczny jak CI zgaśnie w zime w zakręcie na śniegu :)
morsdicti
Members
 
Posty: 625
Dołączył(a): 1 lis 2008, o 23:55
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez adrian5 » 4 gru 2009, o 00:03

morsdicti napisał(a):no nie wiem czy jest taki bezpieczny jak CI zgaśnie w zime w zakręcie na śniegu :)


A co to za różnica? Przecież gdy naciśniesz znowu na gaz to się włączy i przyspieszy. On się wyłącza tylko gdy nie naciskasz już na gaz, gdy naciskasz na gaz to nie wyłączy się. Czym się różni więc wyłączony, jadący Ecomatic od jadącego zwykłego Golfa gdy nikt nie naciska na gaz, tylko silnik pracuje? I jeden i drugi przyspieszy gdy tylko kierowca naciśnie na gaz, różnica taka, że Ecomatic przedtem uruchomi silnik, wiadomo, mogą być jakieś niewielkie opuźnienia itd. Ale nie sądzę, żeby miało to jakąś znaczącą różnicę pod względem bezpieczeństwa. Wspomaganie hamulców i wspomaganie kierownicy działa tak samo jak w czasie pracy silnika- zasilane przez akumulator. A więc z punktu widzenia bezpieczeństwa jest identycznie jak w zwykły golfie, różnica to minimalnie dłuższa reakacja po ponownym naciśnięciu pedału gazu (bo silnik musi się najpierw uruchomić).

[ Dodano: 2009-12-03, 23:10 ]
Dodam jeszcze, że ten samochód nie jest głupi, są tam różne systemy wykrywające błędy itp. Nie dopuści żeby przez to wyłączanie padł akumulator w czasie jazdy czy zespuł się rozrusznik lub coś podobnego, wtedy funkcja jest blokowana i czeka, aż będzie można znowu włączyć funkcję ecomatic. Np. na bardzo zimnym silniku- w zimę, funkcja się nie uruchamia odrazu, dopiero po rozgrzaniu- około 1 minuta jazdy uruchamia się jeśli nikt jej oczywiście wcześniej nie wyłączył. Funkcja może być wyłączona i włączona jednym przyciskiem kiedy tylko się chce.
adrian5
Czytacz
 
Posty: 145
Dołączył(a): 3 gru 2009, o 20:03
Lokalizacja: pomorskie

Postprzez Bradley » 4 gru 2009, o 00:27

Musialbym przejechac sie takim samochodem aby zrozumiec sens jego dzialania. Moze to calkiem nie glupie, ale czy wiecej paliwa nie idzie na rozruch niz jesliby wrzucic luz i auto toczyloby sie spalajac 0,8l/h ?
Zreszta po co ma sie wylaczac silnik gdy nie naciskamy na pedal gazu skoro hamujac na biegu silnik i tak nie spala paliwa?
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 14 gości