Coś stuka w okolicach rozrządu

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Coś stuka w okolicach rozrządu

Postprzez kropla1 » 28 wrz 2012, o 20:15

Witam, 2 tygodnie temu kupiłem golfa 3 1.9 TD. Silnik na wolnych obrotach dziwnie pracował, coś jakby ocierało w okolicach rozrządu. Oddałem do mechanika na wymiane rozrządu ( i przy okazji to ocieranie) mechanik swierdził, że to jakaś rolka od napinacza paska rozrządu, wymienił ją, samochód odebrałem, wszystko było ok. po przejechaniu 100km znowu słychać ten dźwięk, tylko teraz już nie na wolnych obratach (900) tylko przy około 1000 obrotów.
Co to może być?? Natomiast po przejechaniu 300km dzwięk słychać zawsze na wolnych obrotach.
Pojechałem do mechanika (tego który robił mi ten rozrząd itp), oglądał to wraz z dwoma kolegami i żaden nie wieo co chodzi...
Tutaj nagrałem filmik z pracy silnika : http://www.youtube.com/watch?v=bEVctjKo ... e=youtu.be
kropla1
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Bochnia

Coś stuka w okolicach rozrządu

 

Postprzez slawek5t » 28 wrz 2012, o 20:21

Pompa wody zmieniona ? ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kropla1 » 28 wrz 2012, o 20:22

pompa została stara, ale poza nią kompletny rozrząd jest nowy
kropla1
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez xxhooliganxx » 29 wrz 2012, o 08:24

sciagnij pasek alternatora i zakrec kazdym kolkiem, bedziesz wiedzial co jest zatarte - u mnie w takiej sytuacji byla to pompa wody
xxhooliganxx
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 mar 2012, o 19:39
Lokalizacja: Piła

Postprzez patrolfak » 29 wrz 2012, o 10:26

Miałem dokładnie tak samo. Ten sam dźwięk na niskich obrotach. I nie wiem dlaczego problem ostatnio sam się rozwiązał bo dźwięk zniknął . Nawet podjechał do mojego zaufanego mechanika, lecz on problemu nie widział także nie wiem o co chodzi .
VW Golf Mk1 VR6
Avatar użytkownika
patrolfak
Members
 
Posty: 1059
Dołączył(a): 18 sie 2011, o 21:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kropla1 » 29 wrz 2012, o 11:29

no właśnie strasznie dziwna sprawa, bo byłem wczoraj u drugiego mechanika i on też nie wie co siędzieje, kurde boje się że mi się coś rozleci podczas jazdy :P
kropla1
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez witboy » 29 wrz 2012, o 12:28

a nie scina ci czasem kola pasowego masz bicie na kole? bo co z tego ze zmienil rozrzad jak scina ci zab
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez slawek5t » 29 wrz 2012, o 13:36

kropla1 napisał(a):pompa została stara

I jeszcze powiedz że ona chodzi na pasku rozrządu....

witboy napisał(a):a nie scina ci czasem kola pasowego masz bicie na kole?

To też sprawdź.

kropla1 napisał(a):byłem wczoraj u drugiego mechanika i on też nie wie co siędzieje, ku

Słabiaki
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez palio » 29 wrz 2012, o 15:41

Obejrzałem filmik i wydaje mi się, że to pompa wody powoli mówi papa. Czas zabrać się za wymianę tego. A tak poza tym to jak robiłeś rozrząd to można było od razu pompę wymienić.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez zomiwatchme » 29 wrz 2012, o 17:36

Dokładnie. Ja jak wymieniałem rozrząd to od razu pompę i pasek klinowy.
Tak się kręci tak się kręci AAZ :p
Avatar użytkownika
zomiwatchme
Czytacz
 
Posty: 63
Dołączył(a): 16 lip 2011, o 22:07
Lokalizacja: Zbrosza Duża

Postprzez SotoM » 30 wrz 2012, o 00:05

ten napinacz... paska kl. :cwaniak: nie powinien tak skakać to 1.
2.jak właczysz klime to ustaje...??
chyba mechanicy nie sa tempymi walami i wpadli na pomysł zdjecia paska kl i uruchomienia silnika z wyeleminowanym osprzetam silnika...?
jak dla mnie ten napinacz zaerala jak wsciekły... tylko teraz. kwestia wymiany mechanizmu napinajacego czy problem tkwi a raczej napewno w wytłuczonych tulejkach preta...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez slawek5t » 30 wrz 2012, o 01:27

No kolega SotoM dobrze zauważył że napinacz skacze -a nie powinno tak być.
Masz dobre oko :P ja to przeoczyłem za pierwszym razem.

kropla1, jesli nie znasz realnego przebiegu i firmy pompy to ją wymień. I zajmij sie tym napinaczem. Na początek zdejmij pasek , zapal auto i słuchaj czy dźwięki ustały.

O sprawdzeniu koła pasowego również nie zapomnij - to bardzo ważna rzecz w TD.
Jesli masz klimatyzacje to koło pasowe sprężarki klimy też sprawdź.

Tak w ogóle to wszystkie koła i łożyska sprawdź.
Nie pownno być nigdzie żadnego bicia, luzu czy hałasu .
Pozdro
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Następna strona

- - - Zakręcarki dostosowane do Twoich potrzeb



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 8 gości