Aktywacja funkcji podgrzewania ukł. chłodzenia

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Aktywacja funkcji podgrzewania ukł. chłodzenia

Postprzez kombifura » 16 lut 2012, o 11:07

Witam wszystkich, po przeczytaniu obszernej literatury n.t. podgrzewaczy w układzie chłodzenia, potanowiłem założyć sobie takie "cóś" wswoim aucie (Golf III 1Z, '95r). Miałem wszystkie potrzebne materiały, więc zrobiłem to jak fabryka. Niestety układ nie działa. mam VAG'A, i po podpięciu pod sterownik wszedłem w grupę 16, a tu zonk grupa nie aktywna. Postanowiłem zrobić test wyjść sprawdzić czy centrala zasteruje tym ustrojstwem i wynik jest OK przekażnik pyka i prąd na świece płynie. Z tąd moje pytanie czy trzeba tę funkcję dodatkowo aktywować tak jak np.tempomat??
kombifura
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2008, o 21:04
Lokalizacja: Pisz

Aktywacja funkcji podgrzewania ukł. chłodzenia

 

Postprzez slawek5t » 16 lut 2012, o 13:52

Jesli dziala no to chyba nie .

A powiedz dużo szybciej sie teraz grzeje do 70 stopni ?

To sie załącza dopiero gdy temp blisko 0 stopni
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez kombifura » 16 lut 2012, o 14:06

Tak jak pisałem świece nie działają samoistnie sterowane przez centralkę, dopiero jak zrobię test wyjść to centralka je załącza. Dzisiaj było -12.
kombifura
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2008, o 21:04
Lokalizacja: Pisz

Postprzez din » 16 lut 2012, o 16:16

ja mialem taki paten oryginalnie ale cos nie dziala wiec zrobilem reczne zalaczanie.

Przekazniki 2 po 70A po 7zł kazdy. Zrobilem wlaczniki zwykle w aucie i teraz mam na jdnym wlaczniku jedna swieczke a na drugim pozostale 2 swieczki. Chula jak zloto i auto duzo szybciej sie grzeje
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez slawek5t » 16 lut 2012, o 16:23

din, cieszyłbym sie jesli dałbys porównanie ile szybciej się nagrzewa.
Gdy osiagnie 90 to wtedy dopiero wyłączasz ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Aktywacja funkcji podgrzewania ukł. chłodzenia

Postprzez Snejk18 » 16 lut 2012, o 16:54

kombifura napisał(a):Miałem wszystkie potrzebne materiały, więc zrobiłem to jak fabryka.

Mógłbyś napisać co było potrzebne i jak się to podłącza ?? Ewentualnie dać fotki elementów ??

din napisał(a):ja mialem taki paten oryginalnie ale cos nie dziala wiec zrobilem reczne zalaczanie.

Przekazniki 2 po 70A po 7zł kazdy. Zrobilem wlaczniki zwykle w aucie i teraz mam na jdnym wlaczniku jedna swieczke a na drugim pozostale 2 swieczki. Chula jak zloto i auto duzo szybciej sie grzeje


A jakieś zabezpieczenie tego masz ?? Jakiś bezpieczni, albo wyłącznik termiczny ??

Nie boisz się, że kiedyś zapomnisz tego wyłączyć i sfajczysz sobie furę ??
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez din » 18 lut 2012, o 12:36

A wiec tak

Kabel zasilający na 2 swieczki mam 8mm^ i zabezieczenie 70A a na jedna 6mm^ i zabezpieczenie 40A.


Przekazniki po 70A - ze zwyklego sklepu z czesciami elektronicznymi. Sterowanie jesst po masie. Czyli na stale + 12V a minus zalaczam wlacznikiem.

zalaczam je zawszepo odpaleniu auta. nawet latem. (altek mam 120A) Wyłączam po jakieś chwili jak wskaznik osiagnie 90 stoni.


Przy mrozie -15stopni auto nagrzewalo sie do 80stopni jakies 15km a teraz o polowe krocej.

Poza tym jak jak bez zalaczonego dogrzewania przy tej temp wlacze nawiew n aswiatlach to wskaznik opada od temp a z swieczakmi nie ;)

Dobry patent ten dogrzewacz. Mysle ze zdrowiej dla silnika jak sie szybciej nagrzeje;)


A i jeszcze co do swiec to


Nie da sie ich przegrzac gdyz sa one zamoczone w cieczy chlodzacej. Jak temp plynu osiagnie za wysoka temp to termostat sie otwiera i nie pozwoli sie przegrzac.

Jedynie swiece moga troche zmienijszyc swoja zywotnosc. Tak czy inaczej ich zywotnosc jest mega dluga.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez slawek5t » 18 lut 2012, o 16:00

din napisał(a):Dobry patent ten dogrzewacz. Mysle ze zdrowiej dla silnika jak sie szybciej nagrzeje;)

Nie tylko to.
Masz w srodku ciepło i szyby szybciej odmarzają .

Nie za duże bezpieczniki ?
Orginalnie jest jeden 50 Amper.

A co z jakimś zabezpieczeniem u ciebie ? Co jesli zapomnisz wyłączyc i/lub wyjdziesz z auta ? ?
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez din » 18 lut 2012, o 18:59

oOyginalnie grzeje tylko albo jedna albo 2 a ja zrobilem ze moge wlaczyc 3 na raz. Plus na przekazniki od setrowania po stacyjce czyli tylko jak ma zaplon wlaczony to grzeja. Na jedna swieczke VW przewidzialo 25 A ale tam komputer caly czas nie trztyma wlaczonych swieczek. Ja dalem troche wieksze bo sie grzaly a teraz jest ok. Patent mam juz od 2 lat i chodzi jak zloto;)
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez slawek5t » 19 lut 2012, o 02:58

Muszą się włączać wszystkie 3 skoro tyle ich dali .....
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez din » 20 lut 2012, o 09:47

z tego co ja wiem to nie.

Jeden obwod ma jedna swiece a drugi 2 i oryginalnie oba obwody nie zalacza.

Albo grzeje jeden obwod albo przelacza sie na drugi i grzeja 2 swieczki(a pierwszy z jedna sie wylacza)
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez kombifura » 20 lut 2012, o 15:30

Trochę poszperałem po schematach i wygląda na to, że u mnie nie ma przewodu od altka do centrali (pin 39) informującego o obciążeniu. Druga sprawa to ECU u mnie jest 8-bit, ale po podmiance na 16 bitowca pokazał się brakujący blok 16 informujący o pracy tegoż podgrzewacza. Dzisiaj kładę przewód od altka (bez niego pokazuje obciążenie 99,7%) i zobaczymy.
kombifura
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 20 sty 2008, o 21:04
Lokalizacja: Pisz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości