4 różne diagnozy różnych mechaników na temat silnika,pomocy!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

4 różne diagnozy różnych mechaników na temat silnika,pomocy!

Postprzez falwej » 15 wrz 2008, o 20:26

witam. proszę pomóżcie mi z moim golfikiem :( ostatnio wracając do domu tak jak zawsze zgasiłem silnik i wszystko było w porządku, po trzech godzinach wsiadłem do niego z powrotem i już nie dało się nim normalnie jeździć...:( a teraz do konkretów:

silnik podczas odpalania strasznie szarpie, cały się telepie, odbroty latają lak szalone, strasznie kopci( wcześniej nie kopcił praktycznie wcale) i końcu się dławi i gaśnie. Jest to silnik z 1.9 TD(GTD) z 93 roku z przebiegiem niecałe 240 tys kilometrów.

teraz jeżeli chodzi o mechaników:

- pierwszy zauważył jakiś wyciek z pompy i stwierdził że jest do ewidentna wina pompy

- drugi ( podobno specjalista od silników diesela ) stwierdził że jest to rozrząd i trzeba go wymienić

- trzeci stwierdził że jest to jakieś kółko, czy tam rolka przy pasku klinowym

- a czwarty zapewnił mnie że jest to sonda lambda

nie mam pojęcia komu mam wierzyć, co wymienić, kompletnie się nie znam, a potrzebuje samochodu :(:(:(

aha... i jeszcze jedno, golfik na wspomaganiu, czy tam inaczej mówiąc ssaniu jeździ normalnie, nie wiem o co chodzi :(

błagam was, pomóżcie mi, samochód jest mi niezbędny, a środki finansowe też nie są zbyt wielkie :( pilnie czekam o odpowiedzi

pozdrawiam
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

4 różne diagnozy różnych mechaników na temat silnika,pomocy!

 

Postprzez Mata » 15 wrz 2008, o 20:31

w jednym mogę cie pocieszyć,na pewno nie sonda lambda,bo wtym silniku jej nie ma
MATA
Mata
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 6 cze 2008, o 14:49
Lokalizacja: piła

Postprzez virus_wrona » 15 wrz 2008, o 20:34

Tego czwartego trudno nazwać mechanikiem. Nie ma sondy lambda w Twoim aucie. Na jaki kolor kopci??
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez falwej » 15 wrz 2008, o 20:35

tak jakos niebieskawo jakby, biało-niebiesko mniej wiecej
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez leopard » 15 wrz 2008, o 21:03

4tego omijaj szerokim łukiem ... oddaj do naprawy drugiemu - jeśli na "ssaniu" chodzi dobrze świadczy to źle ustawionym kącie wtrysku - spowodowane to może być przeskoczeniem rozrządu lub wytartym klinem na kole zebatym wału ... jeśli mechanik będzie wymieniał rozrząd - niech zweryfikuje koło zębate (nowe koło kosztuje ~ 50/70 PLN + śruba z klejem 30 PLN ) - ogladnij pompę wtyryskową jesli podcieka - musisz ją uszczelnić - nic nie wskazuje jednak że jest to przyczyna niedomagań silnika - silnik przy dużym wycieku bedzie źle chodził na "ssaniu" i bez "ssania"
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez przemo » 15 wrz 2008, o 21:09

falwej a nie stuka ci nic w silniku po odpaleniu??
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez falwej » 15 wrz 2008, o 21:11

ciężko to określić, bo silnik cały się trzęsie, ale myślę że jest to możliwe, ale nie mam powności przez to straszne telepanie:(
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez przemo » 15 wrz 2008, o 21:16

bo ci tak powiem my mielismy taki przypadek w mercedecie sprinterze cdi i w iweco takie same objawy były stukanie telepanie silnikiem i mocno kopcił i w obu przypadkach był pekniety wtrysk i mocno lał na tłok i tak kopcił i był taki metaliczny dzwiek w sprinterze to az wypaliło dziure w tłłoku
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez falwej » 15 wrz 2008, o 21:17

więc to może być jeszcze coś innego niż jedna z tych możliwości? ja chyba zwariuje ... :( a jak mogę sprawdzić czy to napewno to? nie ufam już tym wszystkim mechanikom
falwej
Czytacz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 16 maja 2008, o 19:06
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez leopard » 15 wrz 2008, o 21:18

przemo napisał(a):falwej a nie stuka ci nic w silniku po odpaleniu??

jeśli myślisz o pogietych zaworach - rozrząd musi przeskoczyc o 4ry zęby (koniecznie wał/wałek rozrządu) - w takim przypadku raczej nie zapali ...

jeśli przeskoczy na pompie - będzie chodził jak stara bardacha - jeśli więcej też nie zapali

reasumując - po załaczeniu "ssania" (defakto wyprzedzeniu kąta wtrysku) silnik zaczyna pracowac normalnie - myślę ze wymiana rozrządu i ustawienie statycznego początku tłoczenie zakończy sprawę ...

jeśli pasek rozrządu przeskoczył - konieczna będzie też weryfikacja koła zebatego pompy wtryskowej - po przeskoku paska - pasek (najlepiej z napinaczem) tylko i wyłącznie do wymiany
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez przemo » 15 wrz 2008, o 21:20

najlepiej to jak bys wykrecił wszystkie wtryski i zawiozł do jakiegos kolesia co sie tylko zajmuje pompami wtryskowymi i on ci to sprawdzi
Był Golf 3 GT 1.8ABS
Obecnie Seat Leon Top Sport 1.9TDI ARL 150PS
przemo
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 01:44
Lokalizacja: DBA

Postprzez leopard » 15 wrz 2008, o 21:22

przemo napisał(a):najlepiej to jak bys wykrecił wszystkie wtryski i zawiozł do jakiegos kolesia co sie tylko zajmuje pompami wtryskowymi


przemo przeczytaj co napisałeś ... myślenie nie boli :wstyd:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Następna strona

- - - złom stalowy cena



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości