1.9 TDI spadek mocy

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Postprzez palio » 31 gru 2012, o 09:36

Tylko jak będziesz robił logi to nie rób ich w trybie awaryjnym bo nic nam to nie da. Przed logowaniem z każdej grup wyłącz auto i włącz z powrotem.

Ten błąd oznacza błąd przepływki. Coś z nią nie tak.

Najpierw posprawdzał bym wszystko pod kątem szczelności jak kolega wyże napisał. Jak będzie pewność, że wszystko szczelne to potrzebne będą logi. Do sprawdzenia przepływki potrzebny będzie tylko log dynamiczny grupy 003.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez assesino » 31 gru 2012, o 10:16

Z logami może być problem, bateria w starym laptopie trzyma minutę,a na drugim lapku mam win7 i jeszcze nie próbowałem czy pójdzie na nim, ale coś pokminie
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez palio » 31 gru 2012, o 10:30

Na win7 działa vag-com 208.1. Do logów wystarczy. Ewentualnie wgraj sobie wirtualnego XP i wtedy 311.2 działa bezproblemowo.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez assesino » 31 gru 2012, o 13:38

Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez palio » 31 gru 2012, o 14:58

Kiedy był wymieniany filtr powietrza? Możesz również spróbować umyć przepływkę.

Po tych logach nie widzę nic niepokojącego. Turbo pompuje ładnie, przepływka ok.

Sprawdź jeszcze wężyk idący do ECU ma być szczelny. Posprawdzaj rury idące od IC'ka oraz przewód idący od puszki filtr powietrza czy jest cały.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 31 gru 2012, o 15:02

Tak jeszcze gdybam odma ,lub ma chwilowe kłopoty w dostawie paliwa i ma zaburzenia w przepływie?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez assesino » 31 gru 2012, o 15:21

Filtr wymieniony pół roku temu, nie dawno przedmuchany sprężonym powietrzem,cała odma i przewody od IC wymyte przed zimą.Posprawdzam jeszcze wężyki

[ Dodano: 2012-12-31, 14:32 ]
Obrazek

A czy taki odczyt na przepływce to norma?

[ Dodano: 2012-12-31, 15:17 ]
Po oględzinach wizualnych wężyków nie stwierdziłem nic niepokojącego, po nowym roku wymienię wszystkie na nowe dla pewności
Avatar użytkownika
assesino
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 12:39
Lokalizacja: Chełm

Postprzez slawek5t » 1 sty 2013, o 22:00

assesino napisał(a):A czy taki odczyt na przepływce to norma?

Tak.
Zrób jeszcze logi w momencie gdy auto zamuli przy tych 2000 obr.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.

Postprzez tofik90 » 25 sty 2013, o 18:27

Cześć !
To zdarzyło się już kolejny raz ! Przy temperaturze poniżej zera gdy odpalam golfa i zaczynam jechać w ogole nie ma mocy, jakby turbina nie działała (taki sam efekt daje odłączenie wtyczki od przepływomierza). Jechałem tak z 2 KM i dalej się nic nie odblokowało ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.

Szukałem na forum i odpowiedzi znalazłem, ale dotyczyły zapieczonych kierownic, których nie mam w turbinie z silnikiem 1Z.

To już 3 raz tej zimy (zawsze po dłuższym postoju) się tak działo. Nigdy wczesniej (jeżdżę już 4 rok golfem) nie miałem takich problemów.
tofik90
Czytacz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 4 mar 2011, o 21:05
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez slawek5t » 25 sty 2013, o 18:48

99 % wina zaworka n75 ktory jest przy filtrze paliwa.
Wymień go bo ma swoje lata. Pęka w nim sprężynka taka bardzo malutka.
Sprawdź też przewody ktore idą od niego oraz zrób logi dynamiczne laptopem i vagiem.

To że odmula po zgaszeniu to normalne - kasuje sie wtedy błąd. (a dokladniej tryb awaryjny )
Widocznie sporadycznie zaworek sie zacina i wtedy auto odcina moc.

Nie jest to żadna wielka usterka wiec nie musisz sie stresować :)
Pozdro :)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Piaggio » 25 sty 2013, o 19:25

jeżeli mozesz i masz czym to lapek w dłoń i vag-iem sprawdz błędy! kolejnyy etap diagnozy to logi dynamiczne grupy 03, 08, 011 i wtedy bedzie można stwierdzic co go boli! takie dziwne zachowanie moze dawac też przepływka! bo w momencie odpalenia auta, sztanga ustawia sie na max doladowanie!!!! więc notlaufa złapal by po przekroczeniu jakis tam obrotów- co napewno wyraznie by poczul!
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1893
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez czaravolvo » 3 lut 2013, o 17:13

Witam mam podobny problem jak kolega :-(
z tym że jak go odpalę i jest zimny to idzie ma kopa turbo działa tylko nie kiedy tzn z raz w miesiącu na rozgrzanym silniku podczas normalnej jazdy auto traci moc nie wkręca się na obroty nie ma kopa można wciskać gaz w podłogę redukować duży spadek mocy rozpędza sie ale bardzo wolno mułowato wystarczy w czasie jazdy zgasić i zapalić motor problem mija jak ręką odjął znajomy mechanik mówił że to przepływomierz szwankuje :-|
proszę o pomoc dodam jeszcze że to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla 19 TDI 1Z 90KM
więc nie mam za bardzo pojęcia o tym silniku proszę o wyrozumiałość ;-)
czaravolvo
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 31 mar 2011, o 20:41
Lokalizacja: Żelechlinek

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości