zima

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez mani51 » 8 sty 2009, o 10:31

Jacol, bez obrazy ale jak bym miał tyle do roboty co Ty to bym piechotą chodził. Zanim Ci się silnik zagrzeje to już byś był w pracy...sprawdź sobie odmę bo to że go grzejesz 20min na postoju to wielkie nic skoro piszesz że wskazówka nawet nie drgnie....jeszcze trochę a wywali Ci olej przez miarkę...no i termostat pewnie do wymiany bo u mnie po 10 minutach jazdy nawet przy takim mrozie już jest ponad 50°C

tak jak pisze większość - odpalić silnik dać mu chwilę na wyrównanie obrotów i w drogę tylko bez gazowania na początku...a jak bym miał kilometr czy nawet dwa do roboty to w taki mróz akumulator do piwnicy i piechotką do roboty a golfik niech sobie stoi nawet miesiąc bez odpalania i nic mu nie będzie...nie ma nic gorszego niż odpalanie zimnego silnika, stwierdzono, że każdy rozruch zimnego silnika powoduje jego zużycie porównywalne z przejechaniam około 1000km więc nie radzę odpalać bez potrzeby
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

 

Postprzez Jacol » 8 sty 2009, o 10:41

Nawet mnie nie strasz tym postem...
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez seb » 8 sty 2009, o 10:59

Zycie jest brutalne :lol:
seb
 

Postprzez Jacol » 8 sty 2009, o 11:14

Jak organoleptycznie sprawdzic czy dziala ten termostat czy nie ? Moga to byc zamiast niego czujniki temperatury ?


Sprawdze dzisiaj czy rosnie temperatura na postoju jesli nie wlacze ogrzewania.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez mani51 » 8 sty 2009, o 11:22

ja nie straszę, ja ostrzegam :-)
tu masz temat do czego może doprowadzić zatkana odma
http://www.golf3.pl/topics9/wywalilo-ol ... t14009.htm

a co do termostatu to jeśli do samochodu leci już ciepłe powietrze to znaczy że silnik już trochę się rozgrzał więc wskazówka powinna ruszyć a jeśli nie to faktycznie może być wina wskaźnika lub czujnika...sprawdź węże przy chłodnicy czy oba robią się ciepłe jednocześnie czy najpierw ten górny a gdy już praktycznie on parzy wtedy powinien otwierać się termostat i wąż dopiero wąż dolny ma się rozgrzewać...ten dolny powinien się robić ciepły dopiero jak na wskaźniku będzie około 85°C

ale to już jest :offtopic: w tym temacie, poszukaj o tym bo tematów związanych z układem chłodzenia jest na forum bardzo dużo
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Jacol » 8 sty 2009, o 11:40

10 minut od wlaczenia na naszym mrozie i leci letnie powietrze wiec silnik sie nagrzewa. Podejrzewam, ze wskazowka jest leniwa bo przed mrozami dzialala. Ospale bo ospale ale dochodzila do 90-100 stopni, wlaczal sie wtedy wentylator itd. Wczoraj podpialm pod vaga i w pamieci nie bylo bledow. Dzisiaj zrobie auto scan i zobaczymy czy cos pokaze.


AKTUALIZACJA:

Wszystko gra. Silnik na biegu jalowym sie rozgrzewa, z nawiewem cieplym zalaczonym na maksa, predkosc nawiewu 3. Temperatura dochodzi do 90stopni. Wolno bo wolno w te mrozy ale jednak. Na wylaczonym cieplym nawiewie szybciej. Sprawdzalem dzisiaj pomiar na vagu i wychodzi na to, ze wskazowka licznika jest wyjatkowo znudzona i leniwa i nie chce sie jej szybciej ruszyc dupy. Tak juz ma, ze sie powoli podnosi.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości