Wysokie spalanie benzyny 2.0 2e

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wysokie spalanie benzyny 2.0 2e

Postprzez Gucci » 29 gru 2012, o 19:30

Tuż po zakupie Golfa miałem problem z bardzo wysokim spalaniem, okazało się, że paliwo ciekło z regulatora ciśnienia paliwa. Myślałem, że po wymianie wszystko będzie ok.
Ale zauważyłem, że mimo wszystko spala trochę za dużo. Kiedy w końcu udało mi się odpalić mfa, spalanie pokazuje mi 23,5l. W vagu wykazał tylko jakiś błąd ze spalaniem stukowym.

Na gazie palił na początku 12l, potem kumpel rozkręcił moją instalację gazową, żeby sprawdzić czy mam filtr gazu i od tej pory zaczął palić 16-18l gazu.

Co z tym można zrobić?

edit: Może to ma jakieś znaczenie, zapłon mam ustawiony na słuch. Kiedy na benzynie dodam gazu to wskazówka obrotomierza idzie na początku lekko w dół a potem dopiero do góry.
Po odpaleniu chodzi gorzej niż diesel, jak się go przełączy na gaz to już idealnie.
Filmik jak działa zaraz po odpaleniu na benie: KLIK
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Wysokie spalanie benzyny 2.0 2e

 

Postprzez mate157 » 29 gru 2012, o 21:16

z daleka słychać że zapłon źle ustawiony
Avatar użytkownika
mate157
Badacz tematu
 
Posty: 353
Dołączył(a): 19 wrz 2011, o 12:46
Lokalizacja: Krosno

Postprzez Gucci » 29 gru 2012, o 21:43

A Ty też masz 2e? Słyszałem, że w tym silniku nie da się ustawić zapłonu tak żeby było dobrze i na benzynie i na gazie. Mimo wszystko na benzynie powinno być trochę lepiej ;p
Zapłon ustawić na lampę? Ile to kosztuje mniej więcej?
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez mateusz_918 » 29 gru 2012, o 22:21

co się nieda da się wszystko wystarczy posiedzieć pare minut co przyjazd do domu w garażu i szukać dobrego ustawienia
przy ustawianiu zapłonu lunkij czy idzię popuscic linkę gazu jak bedzie gorzej to naciągnij więcej a zapłonem regulujesz ja sam wyregulowałem tak że niemam przepływomierza powietrza a mi hula wszystko cacy

sprawdź rozrząd czy masz dobrze ustawiony tez mam 2E i miałem o 3 oczka perzestawiony z tym ze mi łykał 30l beny spierdalał* w oczach ;)
masz przepływomierz powietrza
luknij tez na zbiornik czy nie jest wilgotny
mateusz_918
Gaduła
 
Posty: 444
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 17:51
Lokalizacja: Lech Poznań
Rocznik: 96
Silnik: 1.9 AFN
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gucci » 29 gru 2012, o 23:05

Kolega, który wymieniał mi rozrząd ustawił go na znaki to Golf w ogóle nie chciał jechać. Wróciłem do niego do garażu ustawił go jakoś inaczej, patrząc na coś(nie pamiętam na co, nie znam się na tym). Wymiana rozrządu była może z miesiąc temu więc od tego czasu chyba się nie przestawił.
Co do regulacji to ja się na tym kompletnie nie znam więc będę chyba zmuszony dać zarobić jakiemuś mechanikowi.
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez pablomed » 31 gru 2012, o 15:14

Gucci, trzeba sprawdzić i ustawienie rozrzadu i czy dopbrze jest wsadzony aparat zapłonowy. Chodzi o to że ludzie wymieniając pasek rozrządu często nie patrza na włąsciwe ustawienie koła wałka pośredniego ktory napędza aparat zapłonowy, potem poprawiaja zapłon kręcą aparatem zapłonowym. Propnuję: skontroluj ew. popraw ustawienie paska, łącznie z kołem wałka pośredniego na znaki, sprawdź czy właściwie jest wsadzony aparat , na koniec ustaw zapłon nie na słuch kurcze tylko lampa stroboskopową. Fabryka zaleca na 6 stopni, ja ci propnuję ze względu na LPG 8-9 stopni, nie więcej bo pojawiaja się kłopoty z równomiernymi wolnymi obrotam.
A to że nagle po robocie z LPG zaczął więcej paliś - to zwyczajnie instalacja do regulacji ale zostaw to na sam koniec czyli najpier rozrzad i zapłon. Bez pisania bzdur o spalaniu jak piszą w sąsiednim temacie - powinieneś uzyskać średnie spalanie benzyny ok 8.5/100 i LPG 10-11 l/100 km w cuklu mieszanym.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 31 gru 2012, o 19:20

pablomed napisał(a):Fabryka zaleca na 6 stopni, ja ci propnuję ze względu na LPG 8-9 stopni

z czystej ciekawości - lpg jest bardziej odporne na stuk więc skąd takie ustawienie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 31 gru 2012, o 21:23

No właśnie dlatego że:
1. Silnik na LPG jest odporny na "stukanie" stąd robi się wyprzedzenie większe niż zaleca fabryka (może chodzi koledze o to że nie napisałem -6 tylko 6. Więc wyprzedzam na -9.
2. silnik ten ma czujnik stuków, więc w czasie jazdy na benzynie skoryguje sobie do pewnych granic wyprzedzenie tak żeby było bezpiecznie

Dodam że bawiłem się owszem, ustawiałem wyprzedzenie nawet na -20, wówczas silnik dostaje nieco złudnego kopa na wysokich obrotach, jakby pseudoturbo, ale na wolnych zachowuje się beznadziejnie.
Czytałem gdzieś na jakimś niemieckim forum że w silnikach 2E dość powszechnie młodzi się bawili znacznie wyprzedzając zapłon. Ewidentnie czuje się to na plus ale tylko na wyższych obrotach, do codziennej eksploatacji odpada bo poniżej 3000 nie ciągnie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Gucci » 2 sty 2013, o 22:31

Jak już mamy być szczegółowi to lepiej -8 czy -9? :D
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez trollu » 3 sty 2013, o 01:41

pablomed napisał(a):1. Silnik na LPG jest odporny na "stukanie" stąd robi się wyprzedzenie większe niż zaleca fabryka

no dobra ale dalej pytam po co, tak na logikę? :-D
skoro jak sam piszesz na LPG stuk jest mniej prawdopodobny to po licho cofać tak zapłon? nie ma strachu przecież że nam korba bokiem wyjdzie
kłócić się nie chcę tylko ciekawość przeze mnie przemawia ;-) nie raz czytałem o próbach czy propozycjach LPG jako paliwo do modzonych N/A właśnie dla tego, że można z CR polecieć bez strachu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Gucci » 4 sty 2013, o 21:39

Odebrałem Golfa z serwisu. Wymieniona kopułka i palec, pasek odpowiednio naciągnięty. Kąt zapłonu 8 stopni.
Na benzynie chodzi źle tak jak wcześniej, nawet może troche gorzej.
Na gazie jest tak samo jak było. Nadal przy ruszaniu muszę dać więcej gazu bo inaczej się lekko dusi. Spalanie w drodze do domu wdłg mfa takie samo, ponad 20 litrów. Na gazie i na benzynie mfa pokazuje to samo.

Co teraz robić...
Gucci
Czytacz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 29 gru 2012, o 19:12
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez strzeliniasty » 4 sty 2013, o 23:16

sonda lambda,


Gucci napisał(a):Wymieniona kopułka i palec

no oki a swiece i kable??

kolejnosc zaplonu jest dobra??

pamietaj ze przy LPG wymienia sie wszystko czyli: swiece, kable, kopulka, palec
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości