Wymiana uszczelniacza walu glównego - wymieniony!

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana uszczelniacza walu glównego - wymieniony!

Postprzez Nervusek » 28 gru 2011, o 22:22

witam, mam zamiar zabrac sie za wymiane uszczelniacza walu glownego, bo dosc szybko mi ubywa oleju z tamtej okolicy. Nigdy tego nie robilem i szukam jakiegos dobrego sposobu na szybka i bezbolesna wymiane ;-) Moglby mi ktos udzielic wskazowek/rad, jak to zrobic?
Ostatnio edytowano 22 sty 2012, o 20:30 przez Nervusek, łącznie edytowano 1 raz
Nervusek
 

Wymiana uszczelniacza walu glównego - wymieniony!

 

Postprzez prezesik » 28 gru 2011, o 22:55

Z ktorej strony leci?
Czy pewny jestes, ze to leci spod uszczelniacza?
Masz odpowiednie zaplecze z narzedziami do wymiany?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 29 gru 2011, o 17:53

Na 90%.

czujniki cisnienia oleju ok
uszczelniacz na walku rozrzadu nowy, ok
uszczelka pod pokrywa ok
uszczelka pod glowica nowa, ok

Uszczelniacz walu miedzy glowica a rozrzadem to ostatnia mozliwosc wg mnie, bo na tej wysokosci jest mokro i leci po lini prostej na dol jakby po pompie wspom. Nie mam wiecej pomyslow :-/

Powinienem miec wszystkie klucze potrzebne, bo staram sie sam wszystko naprawiac.
Nervusek
 

Postprzez prezesik » 29 gru 2011, o 18:22

Nervusek napisał(a):Uszczelniacz walu miedzy glowica a rozrzadem to ostatnia mozliwosc wg mnie
bo wg mnie najprędzej będzie uszczelniacz wałka rozrządu a nie wału głównego.

Porób fotki podczas wymiany oraz foto miejsca wycieku.

- zdejmij pokrywę paska
- ustaw koła zębate na znakach
Obrazek
- zdejmij pasek
- odkręć górne koło zębate z wałka rozrządu
- odkręć wewn. stronę obudowy paska i odchyl od silnika, wtedy będziesz miał większą możliwość wyjęcia uszczelniacza
- WAŻNE! przy wyjmowaniu uszczelniacza nie porysuj powierzchni wałka, bo wtedy każdy nowy uszczelniacz będzie zdzierany przez rysy na wałku

Aby mieć lepszy dostęp do uszczelniacza możesz zdjąć pokrywę zaworów, odkręcić lewy czop trzmający wałek ( klucz 11 ).

Nowy uszczelniacz dla pewności wstaw na klej reinz lub jakiś czerwony silikon temperaturowy.

I wszystko.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 29 gru 2011, o 19:11

Wielkie dzieki. Planuje sie zabrac za to w sobote, wiec jak cos to napisze co mi z tego wyszlo!
Nervusek
 

Postprzez pablomed » 30 gru 2011, o 17:57

Nervusek, nie startuj tym jesli nie masz narzedzi do odkręcenia nakrętki wału, potrzebna potęzna nasadka i przedłużka , reszta do zrobienia pod domem
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nervusek » 30 gru 2011, o 18:18

pablomed napisał(a):Nervusek, nie startuj tym jesli nie masz narzedzi do odkręcenia nakrętki wału, potrzebna potęzna nasadka i przedłużka , reszta do zrobienia pod domem


Wlasnie kompletuje klucze, ktorych nie mam i bede sie staral zrobic to sam, bo jakos nie widzi mi sie dac zarobic komus obcemu za cos, co moge sam zrobic. Chce zrobic taki wynalazek, ktory sie pojawil jakis czas temu na forum,a konretnie chodzi o taki kątownik do zablokowania walu.
Nervusek
 

Postprzez prezesik » 30 gru 2011, o 18:28

a konretnie chodzi o taki kątownik do zablokowania walu.
jeżeli to będzie jednak uszczelniacz wału głównego na dole a nie wałka rozrządu na górze to ja zdejmowałem miskę, miedzy wał korbowy wcisnąłem drewniany klocek, porządny klucz + przedłużka 1m - musiało puścić. Oczywiście silnik miałem na deskach nad autem zawiązany na bloczku 500kg.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Nervusek » 30 gru 2011, o 19:04

Jutro zdejme obudowe rozrzadu, pasek i bede sprawdzal skad ten wyciek. Szczerze mowiac, to wolalbym zeby to byl wyciek spod uszczelniacza na walku rozrzadu, tylko dziwne bo dalem nowy... tyle ze nie dawalem zadnego kleju ani silikonu, moze dlatego? hm.

Btw. ja co najwyzej moge wjechac na kanal, nie mam mozliwosci uniesienia silnika. O tej misce pomysle, bo i tak oleju za duzo nie ma. Aha, a jezeli bede to robil w kanale to tez bede potrzebowal takiej dlugiej przedluzki? wydaje mi sie ze z dolu bedzie lepszy dostep.
Nervusek
 

Postprzez pablomed » 31 gru 2011, o 13:35

tak z kanału jest zdecywanie łatwiej lepsza możliwość manewru, przedłużka i tak musi być potężna. Czasem starczy wrzucić piątkę i porządnie raz szarpnąć
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Nervusek » 22 sty 2012, o 10:38

Witam, troche mialem problem z wolnym czasem, ale od wczoraj jestem po wymienie uszczelniacza walu glownego. Mialem robic fotoporade ale niestety nie mialem zbytnio warunkow i czasu, wiec jak cos to moge pomoc bez zdjec.
Nervusek
 

Postprzez lukasz9501 » 1 lip 2012, o 01:30

Sry że odkopuje ,ale mam problem i nie mogę dojść skąd mi olej cieknie z silnika .Nowa uszczelka pod miską i pod pokrywą i dalej cieknie ,ciężko sprawdzićskąd .Gdyby uciekał z pod głowicy to i by ubywało płynu chłodniczego, a nie ubywa . Gdzie mam patrzeć na inne szczegóły ?
lukasz9501
Czytacz
 
Posty: 115
Dołączył(a): 13 maja 2012, o 19:24
Lokalizacja: Lubin

Następna strona

- - - moto-swiat.com.pl - BMW



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości