Wymiana płynu chłodniczego . Ile i Jaki

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Wymiana płynu chłodniczego . Ile i Jaki

Postprzez demson » 11 wrz 2012, o 15:54

Cześć..
Chciałem u siebie wymienić płyn chłodniczy.
Mój silnik - Benzyna 1,8 GT
oznaczenie - ABS

Ile wchodzi płynu do układu ?
Jaki płyn kupić ( kolor i firma) ? teraz mam zalany jakiś niebieski

I prosiłbym o jakiś dokładny opis, jak go wymienić bo nigdy tego nie robiłem .
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Wymiana płynu chłodniczego . Ile i Jaki

 

Postprzez arthorius » 11 wrz 2012, o 16:02

G12+ jest płynem ori. Jak zmieniasz to sam decydujesz na jaki. Wchodzi 6,5l. Koszt w ASO około 30zł za 1,5l koncentratu.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67652
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez Opik » 11 wrz 2012, o 16:48

Petrygo, Borygo, Prestone
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez demson » 11 wrz 2012, o 16:51

Dzięki za pomoc.

Czy jak tyle czasu nie był wymieniany płyn chłodniczy (ja już jeżdżę na nim 6 lat jak go z Niemiec przywiozłem), to czy po wymianie może siąść pompa ?
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez trojeczkaGT » 11 wrz 2012, o 16:57

nie pompa nie siadze :) kurde 6 lat ?? ja bym sie bal na takich mrozach haha
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 11 wrz 2012, o 17:19

trojeczkaGT napisał(a): ja bym sie bal na takich mrozach

kupujesz tester i jazda, jak temp zamarzania jest ok to nie powinno byc problemu co nie zmienia faktu, że 6 lat to trochę długo a nie wiadomo ile wcześniej po niemcowni jeździł :lol:
ja mam petrygo i jest git
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez demson » 11 wrz 2012, o 17:24

trojeczkaGT napisał(a): kurde 6 lat ?? ja bym sie bal na takich mrozach haha


Przed zimą zawsze sprawdzałem temp. zamarzania.

trollu napisał(a):
trojeczkaGT napisał(a): 6 lat to trochę długo a nie wiadomo ile wcześniej po niemcowni jeździł


No właśnie . Cholera wie kiedy szkop go wymieniał . Dlatego w końcu jutro trzeba go wymienić

A coś szkodzi jak długo nie wymieniany ale temp zamarzania trzyma dobrze.
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Postprzez Opik » 11 wrz 2012, o 18:38

To że temperatura wrzenia może się przesunąć w dół i może gorzej odprowadzać ciepło

To nie jest droga sprawa, kup i wymień, będziesz spał spokojnie :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Ranger » 11 wrz 2012, o 19:08

W książce w sumie pisze że płynu sie nie wymienia... :mrgreen:

Ja sobie 2 miesiące temu pozwoliłem na wymiane zbiorniczka wyrównawczego i płynu odrazu z płukaniem, które nie przeprowadziłem najidealniej przez co teraz mi troche syfu wypłynęło :wstyd:
Do środka wejdzie tak jak jest w specyfikacji tak 6 czy troche ponad 6l ale oczywiście jak sie naprawde wszystko spuści, a przez wąż wszystko nie wyleci, ja np jeszcze dmuchałem przez wężyk od zbiorniczka i wtedy jeszcze sporo płynu wypływało. Warto sie zaopatrzyć w jakiś ścisk czy żabke (kombinerki nie) do pierścieni, bo inaczej czeka cie przeklinanie i problemy, bo mimo że te wyglądają na liche to strasznie trzymają skurczybyki :] ogólnie zaciskasz sobie pierścień zjeżdżasz nim kawałek na dół i już idealnie można węża ściągać tylko uważać by sie nie poparzyć :mrgreen:
Dodam jeszcze też że odrazu wszystkiego też nie wlejesz tylko później jak pojeździsz troche km czy kilka dni to sobie jeszcze do maximum dopełnisz ;)
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez trollu » 12 wrz 2012, o 01:04

Warto sie zaopatrzyć w jakiś ścisk czy żabke

x2
kombinerkami się da ale przeważnie kończyło się na zabawie z francuzem, inaczej ciężko jest ściągnąć zaciski. teoretycznie po zalaniu powinno się zostawić odpalony silnik do załączenia wentylatora, wtedy mamy pewność że termostat całkowicie się otwarł i dolać płynu do odp poziomu ale jak zalejesz płyn, odpalisz na chwilę żeby pompa obróciła czy po paru km dolejesz to nic sie nie stanie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Ranger » 12 wrz 2012, o 16:29

Ja robiłem do załączenia wentylatora i jak praktyka pokazała trzebabyło jednak troche pojeździć by sie odpowiednio zassało i wymieszało, i przez 2 dni jeszcze dolewałem wody (demineralizowanej) lub koncentratu po sprawdzaniu testerem, bo pozostałości po płukaniu komplikowały mój rozrobiony koncentrat :hyhy:
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez demson » 14 wrz 2012, o 19:43

Dopiero jutro się za to zabieram bo w tygodniu nie miałem czasu.
Kupiłem 6L Prestone.

Co może oznaczać ta przezroczysta naklejka z trójkącikiem w rogu ? Czy to nie oznacza jakiegoś produktu z odrzutu czy coś ?
Płyn kupowałem w porządnym sklepie motoryzacyjnym.

Obrazek
Avatar użytkownika
demson
Czytacz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 29 lut 2008, o 16:21
Lokalizacja: Legnica

Następna strona

- - - iPhone 11 Pro Max etui



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości