wymiana panewek czy silnika?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez karol20101111 » 27 kwi 2014, o 23:02

jak kupuje bańkę 5 l na wymiane to zrobie 10 tyś i starcza zawsze na dolewki wydaje mi się ze bardziej gubi olej niż bierze. Cóz zrobie tak za robota mam interteem zapytam się ile kosztuje taki manometr do ciśnienia oleju gdyż mój mechanik go nie posiada ( manometr pewnie i tak się kiedyś przyda - chyba , że będzie drogi) Ewentualnie pojade gdzieś gdzie ciśnienie mi zmierzą.
karol20101111
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 11:09
Lokalizacja: Stefanków

 

Postprzez Gesiu_15 » 27 kwi 2014, o 23:05

karol20101111 podjedź na stację , mechaniora co ci zmierzą ciśnienie . Jak okaże się że dobre jest ciśnienie to szukać dalej , czujnik ciśnienia itd . Jak okaże się że ciśnienie nie jest takie jak powinno to masz winowajce (pompa oleju) . :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez karol20101111 » 27 kwi 2014, o 23:07

Gesiu_15, pompa lub panewki
karol20101111
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 11:09
Lokalizacja: Stefanków

Postprzez Gesiu_15 » 27 kwi 2014, o 23:08

karol20101111 napisał(a):Gesiu_15, pompa lub panewki


dokładnie :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez karol20101111 » 27 kwi 2014, o 23:10

czy wymiana panewek wiąże się ze szlifem wału?
karol20101111
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 11:09
Lokalizacja: Stefanków

Postprzez Gesiu_15 » 27 kwi 2014, o 23:22

zawsze robi się szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek. :-) w ostateczności będziesz musiał szukać samego słupka i przełożysz wszystko i będzie :-) sprawdź to ciśnienie oleju i wszystko się okaże , bo może czujnik ciśnienia , sprawdzić styki czy czujniku itd :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 27 kwi 2014, o 23:50

Gesiu_15 napisał(a):zawsze robi się szlif wału, aby idealnie dopasować grubości panewek.

nie. jak panewki nie obróciło to wał powinien być nietknięty i panewki na nominał siadają
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez karol20101111 » 29 kwi 2014, o 19:41

Dobra mała aktualizacja
Ciśnienie na jałowym 0,4 bar
Ciśnienie na wys. obr. 1 bar

Mechanik powiedział zeby się szykować na remont silnika ze można jeździć ale zeby nie katować silnika sprawdzali ponoć stetoskopem to ponoć mogą być to panewki. Kontrolka od 2 dni nie zapaliła się wszystko niby gra. I tu pytanie ile taki remoncik może kosztować?
karol20101111
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 sty 2013, o 11:09
Lokalizacja: Stefanków

Postprzez pablomed » 30 kwi 2014, o 14:04

karol20101111, kupę kasy, ale dokładnie nie wiadomo jeszcze co trzeba będzie robić, samych panewek własciwie się nie zmienia bez szlifu wału, a to oznacza koszt tak duży ze sprawny używany silnik wyjdzie taniej, musisz to z mechanikiem obgadać
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 30 kwi 2014, o 20:55

nie ogarniam, dlaczego od razu z góry zakładacie szlif wału? to czy szlif jest konieczny czy nie wychodzi dopiero kiedy mamy wał na wierzchu, pomijam sytuację gdy obróciło panewkę. panewka ma się zużywać, nie wał, takie są założenia konstruktorskie i w niektórych przypadkach się to sprawdza i panewki są okresowo wymieniane bez ruszania wału.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez MiroGti » 10 maja 2014, o 20:40

trollu napisał(a):nie ogarniam, dlaczego od razu z góry zakładacie szlif wału?

Mój poprzedni Gti miał ok 280tys jak poleciały pierścienie zmieniłem przy okazji panewki ori bo były już trochę jakby zużyte założyłem nominał i gościu co go ode mnie kupił śmiga po autostradach germany :-) zrobił ok 70 tyś i nacieszyć się nie może że śmiga i oleju nie bierze także bez wyciągnięcia wału i luknięcie okiem nic nie wywróżymy i tak jak kolega "trollu" napisał po co szlif jak nic nie obróciło :-P
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości