ustawienie zapłonu.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

ustawienie zapłonu.

Postprzez Mariusz164 » 3 mar 2009, o 20:14

pisałem już ale może teraz ktoś będzie coś wiedział. jaki kąt wyprzedzenia ma mieć zapłon? czy można źle włożyć aparat zapłonowy? podpiąłem kompa umnie pokazuje kąt wyprzedzenia 16 stopni u taty w seaci ma ten sam silnik co ja w golfiku tylko że 1.6 i u niego pokazuje 32 stopnie kąt wyprzedzenia. co z tym zapłonem jest????
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 380
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

ustawienie zapłonu.

 

Postprzez marcinkoz2910 » 3 mar 2009, o 20:19

Mariusz164 napisał(a):u taty w seaci ma ten sam silnik co ja w golfiku tylko że 1.6
no to nie taki sam silnik a inny Ty masz 1.8 a On ma 1,6 teraz pod uwagę możesz wziąść oznaczenia literowe silników dam 100zł jeśli one będą takie same... tu i tu inny silnik inna pojemność inny moment obrotowy

Obrazek
Ostatnio edytowano 3 mar 2009, o 20:27 przez marcinkoz2910, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mariusz164 » 3 mar 2009, o 20:24

chodziło mi o typ silnika "abs" a wiesz może jaki powinien byś kąt wyprzedzenia w 1.8 a jaki w 1.6 ?

[ Dodano: 2009-03-03, 19:27 ]
aha zdjęci mi dopiero wyskoczyło. a jak ma sie Vag do zapłonu powinien dobrze pokazywać?
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 380
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez marcinkoz2910 » 3 mar 2009, o 20:29

Z tym Vagiem to tam jest różnie, mi np. pokazuje 27stopnie, na foto masz napisane ile ma być i mechanik co się na tym zna to on popatrzy na podziałkę na aparacie i przekręci i ustawi jak trzeba
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Mariusz164 » 3 mar 2009, o 20:34

aha oki dzieki wielkie
Mariusz164
Badacz tematu
 
Posty: 380
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 12:43
Lokalizacja: Lubicz k.Torunia

Postprzez SIENIU » 3 mar 2009, o 23:17

Witam panowie a może ktoś wie jaki powinien być kąt wyprzedzenia w silniku 1.6cm3 101KM typ silnika AEK
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ będę bardzo zadowolony
Avatar użytkownika
SIENIU
Czytacz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 22 sty 2008, o 03:38
Lokalizacja: BOGATYNIA

Postprzez pablomed » 5 mar 2009, o 22:38

VAG nie pokaże wyprzedzenia w silnikach bez czujnika położenia wału, a takowego w 1.8 niema. Więc ustawiamy na wolnych obrotach tradycyjnie lampą stroboskopową na 6 stopni, a potem kontrolujemy tylko czy przy wyższych obrotach zapłon cofa się ja należy.
Z Vagiem do tematu podchodzimy np w dwulitrówkach oprócz 2E.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez SotoM » 6 mar 2009, o 09:50

pablomed napisał(a):Z Vagiem do tematu podchodzimy np w dwulitrówkach oprócz 2E.

dokładnie.... :-) Bosch Digifant - nie diagnozowalne ECU....przeżyłem to...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 14 wrz 2011, o 16:08

1) sorry za odkop
2) czytam ten temat i się zastanawiam jak to w końcu jest. 2.0 Agg ma czujnik spalania stukowego który przestawia zapłon i go reguluje. To w końcu w 2.0 agg ustawia się zapłon czy nie?
killah
 

Postprzez pablomed » 14 wrz 2011, o 21:55

Nie, dokładniejsze info masz na priv
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Kriss_Lodz » 14 wrz 2011, o 21:56

W teori da się go ustawić chociaż wszystkim steruje ECU i ma na stałe zapisaną mapę wtrysku razem z mapą zapłonu ale.... no właśnie jest to jedno ale ja mam silnik ADY i po przekopaniu ton dokumentacji doszliśmy z kumplem do wniosku że musi to działać tak samo jak w Hondzie on ma Accorda 93 wersja USA 2.2 bez V-Tec-a i tam jest tak że po wejściu w tryb serwisowy da się regulować zapłon, nawet są znaki na kole pasowym :D teraz pytanie jak się to robi w VW ?? niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :(
Nie masz co zrobić z kasą ????

Zostań klientem stacji ASO :)
Avatar użytkownika
Kriss_Lodz
Czytacz
 
Posty: 124
Dołączył(a): 17 lip 2011, o 23:00
Lokalizacja: Łódź

Postprzez killah » 14 wrz 2011, o 22:02

pablomed napisał(a):Nie, dokładniejsze info masz na priv


dziękuję za odpowiedź.

Jednak pozwolę sobie tutaj skopiować twoją wiadomość żeby ta wiedza (bardzo rzeczowa) przydała się też innym:

Pierwsza taka że jest czujnik halla w aparacie zapłonowym oraz w Twoim silniku czujnik położenia wału. Czujnik wału jest podstawowy - dzięki niemu jest iskra. W silnikach bez czujnika wału czyli jak mój 2E za iskrę odpowiada tylko hall w aparacie. Teraz tak: żeby sterownik silnika czyli też i Vag mógł określić wyprzedzenie zapłonu musi mieć dwa punkty odniesienia - to sa właśnie te dwa czujniki - na podstawie różnic w czasie między impulsami z obu czujników może sobie to wyprzedzenie wyliczyć i je potem modyfikować - nie masz w to możliwości ingerencji chyba że zmiany map zapisanych w sterowniku więc to pomijamy. Czyli nic nie jesteś w stanie ustawić lampą stroboskopową jak w moim 2E. Dlatego ważne jest właściwe ustawienie aparatu zapłonowego w AGG czy ADY bo jak źle jest ustawiony to sterownik gubi ten punkt odniesienia przechodzi w tryb awaryjny masz odcinkę na 5000/obrotów i muli.
Druga kwestia to czujnik stuków, on działa zawsze podobnie niezależnie czy to 2E czy AGG lub ADY tak jak napisałeś, czyli w momencie wystąpienia spalania stukowego cofa zapłon o kilka stopni - raczej 4, jeśli nie pomoże i dalej sa stuki to kolejne 4 itd, jeśli stuki znikają to stopniowo przyśpiesza zapłon etapami po 2 stopnie aż do wystąpienia stuków - aż do pewnej maksymalnej zapisanej w mapie wartości czyli ok 40 stopni na wyższych obrotach.


mam nadzieję że nie było praw autorskich do tego priva :) dziękuję za pomoc.
killah
 

Następna strona

- - - aranzacje-kuchni.pl/doskonala-organizacja-kuchni-sprawdz-porady/



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron