Silnik nie odpala:-( cewka hall??

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Silnik nie odpala:-( cewka hall??

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 00:45

Witam
Posiadam golfa benzyna jednopunkt AAM
Mianowicie wczoraj wymieniałem termostat,po czym stwierdziłem ze troche ten silnik upaprany jest więc przeleciałem go na szybko Karcherem.Wsiadłem odpaliłem wrocilem do domu(20km) i wszystko cacy.Dzisiaj podjechałem sobie na stacje po fajki wracając silnik raz na 1s przerwał szarpniecie a po nastepnym kilometrze zgasł i juz nie odpalił:-(Sprawdziłem iskre na swiecach nie ma ,odpiolem kabel z cewki do kopulki zalozylem swiece tez nie ma.Odpiołem 3 pinowy wtyk z cewki i sprawdziłem czy ma napiecie(żarówką bo ni mam miernika)i nie ma ani na zielono czerwonym po spięciu z brazowym ani na czarnym po spieciu z brazowym ani jezeli zamiast brązowego zmasuje do silnika lub masy na aku:-(
Jakies pomysły??
ps.jakby ktorys z uzytkownikow byl w okolicach Tiel(holandia)to byłbym wdzieczny za pomoc na przyklad podminka cewki lub cos
Auto do tej pory chodzilo jak zegarek a paliwo tez dostaje bo po dluzszym kreceniu ewidentnie czyc paliwo:-(
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Silnik nie odpala:-( cewka hall??

 

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lis 2008, o 00:50

podmiana cewki a powiedz mi czy na kostce 3 piny co idzie do cewki jest napięcie na 12V??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 01:13

No własnie nie wiem bo nie mam miernika ale popodpinalem zarowke na kabekach i nic.Ani na kombinacji zielono-czerwony z brązowym ani czarny z brązowym.A masa (brązowy) jest bo po podpieciu + z aku z tym brązowym swieci:-(

[ Dodano: 2008-11-10, 00:16 ]
Jutro jeszcze sprawdze wszystko bo wezme miernik z pracy to dokładnie bede wiedział co i jak a z podmianką cewki ciezko bedzie bo polakow tutaj ciezko znalezc a z wiatrakami to szkoda gadac nawet z drobnymi wyjątkami:-(
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lis 2008, o 01:16

na cewce masz kostke 3 piny przekrecasz zapłon i sprawdz czy jest tam napiecie
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 01:18

na zapłonie sprawdzone i przy kreceniu rozrusznikiem czarny z brązowym nic. :kwasny:
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lis 2008, o 01:33

Hanys, bezpieczniki??

[ Dodano: 2008-11-10, 00:35 ]
http://www.golf3.pl/topics28/bezpieczni ... vt4560.htm
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 19:22

Ok czarny z brazowym jest ok 12v masa jest ok(mierzone fachowym miernikiem a nie jak wczoraj sprawdzane na żarówce) teraz tylko czekac na kumpla zeby zielono czerwony(z halla) sprawdzic podczas rozruchu.Gdzie wogóle jest ten czujnik halla w aparacie zapłonowym przy kopulce czy jak??
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lis 2008, o 20:00

hall jest w kopułce (wtyczka 3 piny) skoro piszesz że jest zasilanie cewki to czy jest iskra?? sprawdzałeś??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 20:43

Marcinkoz2910 w pierwszym poscie napisalem ze odpiolem nawet kabel z cewki do kopulki i zalozylem na niego swiece i iskry brak:-(
Jak zmierzyc ten srodkowy kabek do cewki ktory idzie z halla ,plus na aku i minus na zielono czerwony czy odwrotnie bo wyczytalem w innym temacie ze + ma byc na aku.I czy moge zmierzyc jakos napiecia bezposrednio przy hallu na aparacie (sa tam 3 piny zielony czerwony i czarny) i jakie tam mają by napięcia??Pozdro

[ Dodano: 2008-11-10, 19:47 ]
Aha i czy mozliwe jest ze to wszaystko tak nagle padlo bo jechal normalnie raz szarpnol i po kilometrze stanol calkiem,bo wiekszosc ludzi z tego co czytalem ma problemy z obrotami itp ale nie z calkowitym zgonem.A na marginesie kable i swiece nie wiem kiedy byly zmieniane bo auto mam pol roku ale wygladaja ok i wczesniej nie bylo absolutnie zadnych problem czy to z obrotami odpaleniem itp.
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Postprzez marcinkoz2910 » 10 lis 2008, o 21:01

Hanys napisał(a):Marcinkoz2910 w pierwszym poscie napisalem ze odpiolem nawet kabel z cewki do kopulki i zalozylem na niego swiece i iskry brak:-(
Jak zmierzyc ten srodkowy kabek do cewki ktory idzie z halla ,plus na aku i minus na zielono czerwony czy odwrotnie bo wyczytalem w innym temacie ze + ma byc na aku.I czy moge zmierzyc jakos napiecia bezposrednio przy hallu na aparacie (sa tam 3 piny zielony czerwony i czarny) i jakie tam mają by napięcia??Pozdro
więc tak na zwyłączony zapłonie na kotce HALLA i CEWKI nie ma nic a na zapłonie na CEWCE brązowy kabel 12V natomiast na HALLU CZERWONY + ZIELONY 12V i przejście jest pomiędzy wtyczką HALLA a CEWKI na przewodach BRĄZOWY Hall z czerwonym i czarnym CEWKI

[ Dodano: 2008-11-10, 20:02 ]
Hanys, podmień cewke zapłonową z innego golfa i zobaczysz czy odpali bo skoro piszesz że nie ma iskry to cewka wysiadła
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Hanys » 10 lis 2008, o 22:49

Dobra chyba za cienki jestem z elektrotechniki do tego:-(
Pomierzylem tak (bez czytania poprzedniego posta) kabek 3 piny do cewki brązowy masa ok,czarny +12 mierzony i z brazowym i z -aku,zielono-czerwony masa mierzony z +aku i omomierzem z -aku.Po połączeniu zielono-czerwonego z +aku napiecie 12,4 przy zakreceniu rozrusznikiem spada do 910 voltów ale chyba normalne mi sie wydaje.Kostka wchodząca do Halla brązowy masa czerwony +12 i zielony +12.Wszystko oczywiscie na wlączonym zapłonie.Jutro postaram sie dogadac z mechanikiem z roboty bo ma polo z silnikiem AAv i z tego co wyczaiłem cewki sa takie same ale dla pewności możesz potwierdzic Marcinkoz2910
Pozdro i thx
Hanys
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 10 lis 2008, o 00:31
Lokalizacja: Gliwice(Tiel)

Postprzez pablomed » 10 lis 2008, o 23:04

Hanys, na zielonym od halla, przy włączonym zapłonie i przy podpietej wtyczce (wpinasz sie szplieczką w zielony) i kręceniu rozrusznikiem maja być skoki napiecia. I tyle. I nie sprawdzaj już nic więcej żarowką, przewód od halla zielony leci do sterownika silnika a nie do cewki i są to sygnały dość niskoprądowe. W końcu spalisz ta calą elektrykę i auto powieziesz do Polski na lawecie do taniego mechanika.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron