problem z ustawieniem rozrządu i kątem wyprz. zapłonu

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez Kutasinski » 16 lis 2012, o 15:39

fgrubass napisał(a):Nic to. Wrzuć to przynajmniej też będę miał pewność że mam mexyk albo niemexyk. I tak nie mam do czego porównać bo przekopałem internet i nie ma żadnego zdjęcia. A ktoś u mnie jakiś swój znak zrobił w tym okienku i nie wiem o co biega.
Please wrzuć to zdjęcie.


Poprosisz-masz:

Obrazek
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

 

Postprzez fgrubass » 16 lis 2012, o 16:05

Meksyk nie meksyk. Powiem że wygląda to prawie identycznie z tym co jest teraz u mnie. Prawie bo trochę słabe zdjęcie ale przynajmniej teraz wiem że mamy ustawione tak samo :mrgreen: Wielkie dzięki Kutasinski.
Za tydzień trochę trasy (ok 450km) to potestuję czy auto chodzi jak należy.
Pozdrawiam.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 16 lis 2012, o 16:16

fgrubass napisał(a):Powiem że wygląda to prawie identycznie z tym co jest teraz u mnie.


No,ale na wale korbowym to u Ciebie nie jest nawet prawie identycznie...
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 16 lis 2012, o 19:38

Dla pełnej jasności: po wyjeździe z warsztatu było jak na zdjęciu (ori nacięcie), przestawiłem o ząbek (bo o pół nie potrafię :kwasny: ) i teraz mam jak zaznaczyłem na czerwono. Dlatego ważne dla mnie było zdjęcie z okienka skrzyni biegów.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 16 lis 2012, o 20:33

fgrubass napisał(a):Dla pełnej jasności: po wyjeździe z warsztatu było jak na zdjęciu (ori nacięcie), przestawiłem o ząbek (bo o pół nie potrafię :kwasny: ) i teraz mam jak zaznaczyłem na czerwono. Dlatego ważne dla mnie było zdjęcie z okienka skrzyni biegów.


A ja potrafię :->
Potrafię nawet takie rzeczy,jakich się nie da :lol:
Ps.Może być tak,że trzeba będzie zdjąć pasek i założyć od nowa.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez fgrubass » 16 lis 2012, o 22:47

Kutasinski napisał(a):
fgrubass napisał(a):Dla pełnej jasności: po wyjeździe z warsztatu było jak na zdjęciu (ori nacięcie), przestawiłem o ząbek (bo o pół nie potrafię :kwasny: ) i teraz mam jak zaznaczyłem na czerwono. Dlatego ważne dla mnie było zdjęcie z okienka skrzyni biegów.


A ja potrafię :->
Potrafię nawet takie rzeczy,jakich się nie da :lol:
Ps.Może być tak,że trzeba będzie zdjąć pasek i założyć od nowa.


Dzięki za cierpliwość i pomoc. Nie bardzo wiem jak zdjęcie paska i założenie go od nowa ma zmienić jego długość a raczej podziałkę zębów. :shock: Jedynie napięcie paska pompą może tu mieć znaczenie. :niepewny: Kurcze zaraz ktoś mnie do warsztatu odeśle :hyhy:
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 17 lis 2012, o 10:37

No tak,Kolego-odkryłeś wreszcie tę prawdę.
Napięcie paska pompą może mieć znaczenie ;-)
To prawda.
I tu się kryje odpowiedź na nurtujące Cię pytanie- jak przestawić "o pół zęba"
Ale jeśli różne zabiegi nie przynoszą efektu,czasem lepiej zdjąć pasek,oglądnąć,założyć od nowa (ten sam bądź inny egzemplarz).
Możesz jechać do warsztatu,byle nie tam,gdzie już byłeś :-P
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Radzio918 » 17 lis 2012, o 20:19

Ja u siebie nic nie kombinowałem na razie.. nie mam czasu nawet maski podniesc zeby sprawdzic poziom oleju ale jak bede mial troche czasu to pokombinuje u siebie z tym rozrzadem. Ale meczy mnie jedno pytanie .. skoro znak na kole wału nie zgadza się i rozrząd ustawie na koło zamachowe to jak ustawić kąt zaplonu lampą?? :zdziwko:
Avatar użytkownika
Radzio918
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 22:08
Lokalizacja: Łódź

Postprzez fgrubass » 18 lis 2012, o 12:26

Radzio918 napisał(a):Ja u siebie nic nie kombinowałem na razie.. nie mam czasu nawet maski podniesc zeby sprawdzic poziom oleju ale jak bede mial troche czasu to pokombinuje u siebie z tym rozrzadem. Ale meczy mnie jedno pytanie .. skoro znak na kole wału nie zgadza się i rozrząd ustawie na koło zamachowe to jak ustawić kąt zaplonu lampą?? :zdziwko:


Jeśli ustawisz na znak na kole zamachowym to wtedy widzisz o ile przesunięty jest znak(nacięcie) na kole pasowym względem prawej krawędzi okienka na obudowie rozrządu i od tego miejsca ustawiasz kąt wyprzedzenia zapłonu.
Nie wiem czy zrozumiale napisałem, ja przynajmniej tak u siebie robiłem.
A wydawało mi się, że pompa w ABU służy do odpowiedniego napięcia paska a nie do zgrywania znaków rozrządu dlatego bałem się, że jak ktoś przeczyta mój wcześniejszy post to po mnie pojedzie.
Pozdrawiam i powodzenia w działaniach przy swoich ABU.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radzio918 » 18 lis 2012, o 18:28

fgrubass, no a Tobie jak w koncu chodzi golfisko po ustawieniu na koło, jakie masz mniej wiecej spalanie ?

[ Dodano: 2012-11-18, 17:32 ]
A wydawało mi się, że pompa w ABU służy do odpowiedniego napięcia paska a nie do zgrywania znaków rozrządu
nie rozumiem ? pompą wody zgrywasz znaki rozrządu?? :zdziwko:
Avatar użytkownika
Radzio918
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 22:08
Lokalizacja: Łódź

Postprzez fgrubass » 18 lis 2012, o 19:05

Radzio918 napisał(a):fgrubass, no a Tobie jak w koncu chodzi golfisko po ustawieniu na koło, jakie masz mniej wiecej spalanie ?

[ Dodano: 2012-11-18, 17:32 ]
A wydawało mi się, że pompa w ABU służy do odpowiedniego napięcia paska a nie do zgrywania znaków rozrządu
nie rozumiem ? pompą wody zgrywasz znaki rozrządu?? :zdziwko:


Spalanie przetestuję w następny weekend (trasa około 450km się szykuje) to nie omieszkam napisać.
A co do drugiego to właśnie nie. Kutasinski sugeruje, że odpowiednim napięciem paska za pomocą pompy powoduje takie cuda (regulacja o pół zęba). Ja tak nie potrafię i nie mogę się z nim zgodzić. Po ustawieniu kół rozrządu na znaki na obudowie (i nawet ich zablokowaniu) zakładam pasek, napinam pompą, przekręcam wszystko o dwa obroty to znaki rozjadą się o te "słynne pół zęba" albo poprostu pasek będzie za luźny. Takie są moje ostateczne chyba już spostrzeżenia, z którymi wiem, że część forumowiczów się nie zgadza. Zresztą forumowicz, jak dobrze pamiętam T.O.B.I. z vwgolf(kropka)pl , już kieeedyś o tym pisał. Nacięcięcie na kole pasowym lekko w stronę chłodnicy i jest ok.
Pzdr
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Radzio918 » 18 lis 2012, o 21:48

generalnie pasek musi być tak napiety zeby dalo sie go skrecic o 90 st.
Avatar użytkownika
Radzio918
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 22:08
Lokalizacja: Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości