PROBLEM z doborem oleju

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

PROBLEM z doborem oleju

Postprzez Natalia » 3 gru 2012, o 21:59

Witam.

Jest nowa na forum, próbowałam szukać informacji na ten temat, ale szczerze mówiąc to nie jestem w tym dobra, więc przepraszam jeżeli już taki temat był poruszany i proszę o pomoc.

Posiadam Golfika III 93 rok, 1,8 benzyna. Jeżdżę już 5 lat na oleju mineralny, ale mechanik mówił mi ze lepszy byłby półsyntetyk lub syntetyk, a ja zupełnie nic o olejach nie wiem. Doradźcie co byłoby najlepszym wyjściem, zostać przy mineralnym czy zmienić?

Dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Natalia
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 21:44
Lokalizacja: T-ń

PROBLEM z doborem oleju

 

Postprzez antonio » 3 gru 2012, o 22:32

hm...Natalko a na jakiej firmie oleju śmigasz :?: niby można raz zejść w dół ale jak jest dobrze i oleju nie wciąga zo zostań na tym co masz jeśli śmigasz na 15W40 to nie możesz zejść na 5W40 bo katastrofa murowana,ja na twoim miejscu bym nie ruszał jak jest dobrze,no ale decyzja twoja :cwaniak:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez jasiu1989 » 3 gru 2012, o 22:40

ja smigam na Castrolu 10W40 polsyntetyk i nie narzekam leju nie bierze ;-)
jasiu1989
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 20:54
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Natalia » 3 gru 2012, o 22:58

Jeżdżę na oleju mineralnym 15W40 a olej to LOTOS city czy coś podobnego. Szczerze mówiąc to zauważyłam ubytki w oleju, wiec wymieniłam uszczelkę a oleju nadal ubywa...

Jaka jest różnica przy wymianie na półsyntetyk? Czy są jakieś zastrzeżenia?

Dzięki:)
Avatar użytkownika
Natalia
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 21:44
Lokalizacja: T-ń

Postprzez jasiu1989 » 3 gru 2012, o 23:04

olej mozesz wymienic na inny proponuje polsyntetyk jezeli bedzie gorzej zawsze mozesz powrucic do tego ktory masz teraz, a jezeli ubywa i silnik sie nie poci to nie wiem co moze byc. kopci na czarno??
jasiu1989
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 20:54
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez Natalia » 3 gru 2012, o 23:07

A różnica jaka moze byc? Kopci na biało...
Avatar użytkownika
Natalia
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 21:44
Lokalizacja: T-ń

Postprzez antonio » 3 gru 2012, o 23:10

ja już nie będę się wypowiadał bo mi fryka troche po zmianie niby wczesniejszy użytkownik tez jezdził na 10W 40 castrolu no i wymieniłem tez na 10w40 ale kupiłem olej GM i od tej pory mam kibel :-o troche ginie mi choć wycieków brak.myślę zalac mineralny może będzie lepiej :wstyd:
Avatar użytkownika
antonio
Badacz tematu
 
Posty: 209
Dołączył(a): 15 sty 2012, o 16:17
Lokalizacja: WPN/NSZ

Postprzez dawidek1991 » 3 gru 2012, o 23:12

Silnik bierze Ci olej pewnie nie z podowu sużytej uszczelki, tylko poprostu go pali :) Więc moim zdaniem jak przejdziesz na półsytnetyk to pogorszysz sytuację, ponieważ semisyntetic jest rzadszy (10w40) i będzie jeszcze więcej go palił. Syntetyk masz w świeżym silniku, później jeśli już ma nabit, ciśnienie spada zmieniasz na półsyntetyk i schodzi się coraz niżej. Jedni powiedzą tak, drudzy tak...Jeden powie, że Mineral nie czysci dobrze silnika, pozostaje nagar, wlewasz półsyntetyk i wszystko rozpuszcza i robi się kiszka, drugi Ci powie, że to tylko mit. Ja pozostałbym przy mineralu i tak jeździł. Sam wlałem do siebie mineral, bo ciśnienie oleju już nie miałem za wesołe :) Teraz się poprawiło, bo mineral jest gęstszy :) Dużo Ci pali olejku?? Ile już jeździsz na mineralnym??
Avatar użytkownika
dawidek1991
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 9 maja 2012, o 11:33
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez jasiu1989 » 3 gru 2012, o 23:14

u mnie ubytkow nie ma;P moze troszke ciezej hulac bo polsyntetyk denko gestrzy ale roznica praktycznie nieodczowalna

[ Dodano: 2012-12-03, 22:19 ]
powiem inaczej proponuje toco u mnie jest dobrze mam tez 1.8 :-)
jasiu1989
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 20:54
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez trollu » 4 gru 2012, o 00:40

Natalia napisał(a):Szczerze mówiąc to zauważyłam ubytki w oleju

jeżeli nie ma wycieków a nic z silnikiem się nie dzieje to zostaw taki olej jaki masz
jasiu1989 napisał(a):proponuje polsyntetyk jezeli bedzie gorzej zawsze mozesz powrucic do tego ktory masz teraz

o ile będzie można po coś wrócić
antonio napisał(a):myślę zalac mineralny może będzie lepiej

zalać ABF minerałem to strzał w kolano :wstyd:
jasiu1989 napisał(a):polsyntetyk denko gestrzy

po pierwsze to gęstszy a po drugie to od czego pół syntetyk ma być gęstszy? od minerała? :wstyd: 10w który ma nalatane z 50k może będzie i gęstszy od świeżego 15W ale nigdy w innym wypadku. dla rozjaśnienia od 2.22min (polecam cały filmik) :
http://www.youtube.com/watch?v=OWiQyR7P ... yGaXzYvNpA
temp -30st ale w wyższych temp jest tak samo
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 4 gru 2012, o 00:51

To że trochę oleju weźmie to całkiem normalne, pytanie ile "bierze" ?
Jeżeli dużo to odpuściłbym sobie zmianę oleju, a jeżeli nie ma żadnych objawów (grzeje się, stuka, słaba kompresja) itd to zostawiłbym taki olej jaki jest, tj minerał
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Natalia » 4 gru 2012, o 01:18

Dzięki za zainteresowanie tematem :-D

Każdy z nas ma inne doświadczenia, więc juz całkiem nie wiem co zrobic...

Trollu dzieki za filmik, a powiedz mi co bys zrobił, zostawił minerał czy wlał półsyntetyk?
Avatar użytkownika
Natalia
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 21:44
Lokalizacja: T-ń

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości