Problem na zimnym silniku

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Problem na zimnym silniku

Postprzez freszpl » 17 mar 2013, o 13:18

Witajcie.
Od pewnego czasu w moim golfiku zaczyna się coś dziać złego.
Po dłuższym postoju przy pierwszym odpaleniu silnik źle pracuje tzn. przy dodawaniu gazu silnik tak jakby się dławił (słychać na filmie), silnik cały się trzęsie, po prostu nierówna praca silnika. Moje podejrzenia na początku padło na świece zapłonowe i kable ale gdy zostały wymienione (kable i świece firmy NGK) problem nie zniknął.
Nie znam się zbytnio na silnikach ale myślę, że na początku 1 gar nie pali. Po jakiś 1-2 minutach gdy silnik sobie pochodzi problem znika.

Filmik



Liczę na waszą pomoc. POZDRAWIAM
Ostatnio edytowano 17 mar 2013, o 13:35 przez freszpl, łącznie edytowano 1 raz
freszpl
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 13:07
Lokalizacja: Zawidów

Problem na zimnym silniku

 

Postprzez Paweu » 17 mar 2013, o 13:22

Mało co słychać na tym filmiku...

Kopułka i palec w jakim stanie?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez freszpl » 17 mar 2013, o 13:25

Właśnie przymierzam się do sprawdzenia stanu kopułki i palca, ale zastanawia mnie fakt, że jeżeli te elementy są w złym stanie to dlaczego problem występuje tylko na początku pracy silnika a później ustępuje? Pozdrawiam
freszpl
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 13:07
Lokalizacja: Zawidów

Postprzez trollu » 17 mar 2013, o 14:11

NGK nie ma dobrej opinii. Jeżeli świece NGK to tylko te z japoni, sa jeszcze francuskie ale straszny kibel podobno. O kablach tez średnie opinie czytałem. Polecam Beru.
Jeżeli jest wilgoć to musi ona odparować i silnik zaczyna poprawnie działać.
Spróbuj odpalić zimny silnik z odpiętym czujnikiem temp płynu. Częsta usterka i podobne objawy złej pracy na zimnym silniku
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez freszpl » 17 mar 2013, o 17:36

Ok spróbuje z odpiętym czujnikiem tylko gdzie on się znajduje?
Taki silnik mam w swoim golfiku---------> Obrazek
freszpl
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 13:07
Lokalizacja: Zawidów

Postprzez trollu » 17 mar 2013, o 17:49

Obrazek
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez freszpl » 18 mar 2013, o 17:20

niestety odpięcie czujnika nic nie dało ;(
freszpl
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 17 mar 2013, o 13:07
Lokalizacja: Zawidów

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 18:04

Sprawdź czy nie masz ponadpalonego palca i w kopułce na elektrodach nie ma nalotu jak tak to wyczyść i sprawdź. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez fgrubass » 22 mar 2013, o 00:58

u mnie jest identycznie jak na filmiku. mam tak od chyba zawsze (ze 3 zimy) że w tym okresie po odpaleniu tak chodzi. nie pomagały wymiany świec, kabli, palca, kopułki, filtrów, wtrysku, silniczka krokowego, regulacja TPS, ściąganie wtyczki z czujnika temp cieczy chłodzącej ...
zostało mi jeszcze podmienić cewkę (chociaż moja u kumpla działała poprawnie) i aparat zapłonowy. po przejechaniu paruset metrów problem mija. jeszcze jedna zima i może nauczę sie z tym jakoś żyć.
jakbyś rozwiązał problem to napisz co było.
Pzdr.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pandamian21 » 22 mar 2013, o 02:02

ja bym wam proponowal odpiac sonde lambde i wtedy odpalic.. mi np to pomoglo i musialem sonde wymienic.
Avatar użytkownika
pandamian21
Badacz tematu
 
Posty: 163
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 14:17
Lokalizacja: Kępki(lubelskie)

Postprzez Deszczi » 22 mar 2013, o 10:14

Jak pojawia sie ten problem spróbuj wypiąć czujnik temperatury i wpiąć na pewno się poprawi , gdy dasz gazu i znów będzie źle zajrzyj do odmy czy nie jest zapchana i ta rurka metalowa albo filtr na deklu silnika (musisz go odkręcić ,dekiel) albo czujnik ssawki przy przepustnicy jeszcze jest jedna możliwość o której teras nie powiem tylko napisz co się dzieje po sprawdzeniu moich rad :)
Deszczi
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 mar 2013, o 23:08
Lokalizacja: Opole Lubelskie

Postprzez fgrubass » 22 mar 2013, o 12:11

fakt, nie dodałem ale sonda też wymieniona rok temu na ori dedykowana bosch, olej wymieniłem z miesiąc temu valvoline półsyntetyk.
zimą zawsze jest trochę majonezu ale to chyba standard, auto przynajmniej raz w miesiącu robi trasę weekendową około 300km. nigdy nie miałem problemów z odmą ale zajże co tam siedzi.
jestem ciekawy tej jeszcze jednej opcji.
fgrubass
Czytacz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 13:25
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1600 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 18 gości