Poprawa przyśpieszenia...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Poprawa przyśpieszenia...

Postprzez stomek43 » 30 lip 2010, o 16:32

Witam...
Posiadam silnik 1.8 90hp na monowtrysku (ABS)...
Chciałbym się dowiedzieć jak poprawić osiągi auta, chodzi głównie o przyśpieszenie a nie o V-max... Chciałbym, żeby zbierał się jak najlepiej od jak najniższych obrotów (nie mam zamiaru nim dużo kręcić)... Nie wiem czy chodzi o przeniesienie momentu w zakres niższych obrotów, bo sie zbytnio na tym nie znam... :zdziwko: I dobrze by było żeby elastyczność silnika się poprawila... :-) Aaa i żeby spalanie tragicznie nie wzrosło... :-P

Szłyszałem propozycje zmiany mono na wielopunkt (kolektor ssący oraz komp z wiązką) oraz sportowy wałek z obróbką gniazd i zaworów... :idea:

Nie znam się więc prosze was o pomoc... :zalamany:

Aaa i nie chce słyszeć textów w stylu zmień samochód czy swapuj !!! :-x Bo chce jeżdzić moim golfikiem z tym samym silnikiem, ale troche ulepszonym, aby bardziej w fotel wgniatało... ;-)
stomek43
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2010, o 15:59
Lokalizacja: L-wo

Poprawa przyśpieszenia...

 

Postprzez Imper » 30 lip 2010, o 16:40

Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stomek43 » 30 lip 2010, o 16:54

Dzięki, o to chodziło... ;-)

Będę jeszcze bardziej zadowolony jak ktoś mi powie, które z tych modyfikacji będą najlepszym rozwiązaniem w mojej sytuacji... :-D
stomek43
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2010, o 15:59
Lokalizacja: L-wo

Postprzez Błażej » 30 lip 2010, o 17:55

podepne sie do tematu a można jkoś podkręcić 1.6 AEE
błażej
Błażej
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 11 lip 2009, o 21:50
Lokalizacja: kujawy

Postprzez Imper » 30 lip 2010, o 19:21

a co tutaj wiecej mowic. Masz napisane co mozna zrobic przy ABS i tyle. im mniej zrobisz tym efekt bedzie slabszy. Ja za ta kase wolalbym wsadzic 2e, agg, ady
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez stomek43 » 17 sie 2010, o 13:04

A co myślicie o swapie na 1.6 (aek, aft lub aks) ??
Z tego co czytałem lepsze osiągi i mniejsze spalanie...
Tylko potrzebuje 8v (chyba wszystkie są) i na wielopunkcie, a tego nie jestem pewien które to są...
I co trzeba jeszcze wymienić poza silnikiem ???
stomek43
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2010, o 15:59
Lokalizacja: L-wo

Postprzez K@mil » 17 sie 2010, o 13:17

stomek43 napisał(a):A co myślicie o swapie na 1.6 (aek, aft lub aks)


Potrzebujesz silnika skrzyni kompa wszystko jest inne niz w 1.8. lepszym rozwiazaniem bedzie tak jak napisał Imper, swap na 2.0
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez stomek43 » 17 sie 2010, o 15:08

No w sumie swap na 2.0 wyjdzie jakieś 500zł taniej, ale wyższe opłaty (np. OC) i co najbardziej boli większe spalanie... Więc wole jednorazowo wydać te 500zł więcej (bo robotę mam za darmo) i zrobić swap na 1.6 GT, tylko nie wiem konkretnie na jaki silnik... ??
stomek43
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2010, o 15:59
Lokalizacja: L-wo

Postprzez K@mil » 17 sie 2010, o 22:29

stomek43 napisał(a):No w sumie swap na 2.0 wyjdzie jakieś 500zł taniej, ale wyższe opłaty (np. OC) i co najbardziej boli większe spalanie.


stomek43 napisał(a):swap na 1.6 GT


Przy ekonomicznej jezdzie 2.0 spali mniej niz ten 1.6 GT

stomek43 napisał(a): tylko nie wiem konkretnie na jaki silnik...
\

1.6 GT byly dwa rodzaje tylko jak robic swap to tylko na ten nowszy po 95roku
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez stomek43 » 17 sie 2010, o 22:44

Po dogłębnej analizie stwierdzam iż bardziej opłaca się swap na 2.0 8v np. E2, mimo ze koszta są porównywalne... I z tym spalaniem również się zgodzę...
A co do 1.6 GT słyszałem że są trzy rodzaje (aek, aft lub aks) ale mogę się mylić...
stomek43
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 30 lip 2010, o 15:59
Lokalizacja: L-wo

Postprzez K@mil » 17 sie 2010, o 22:53

Po dogłębnej analizie stwierdzam iż bardziej opłaca się swap na 2.0 8v np. E2, mimo ze koszta są porównywalne... I z tym spalaniem również się zgodzę...
A co do 1.6 GT słyszałem że są trzy rodzaje (aek, aft lub aks) ale mogę się mylić...


Tak sa trzy.
Te dwa ostanie sa takie same tylko ze AKS byl od 97 roku
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Imper » 18 sie 2010, o 23:57

1.6 101 km zdrowe calkiem niezle jezdzi jedno jest pewne ze przy pelnym bucie nie bedzie mial tak duzego apetytu na paliwo jak 2.0 ale ja tak czy siak bez namyslu bym 2.0 wkladal
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron