Pomiar kompresji i wasza opinia.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Pomiar kompresji i wasza opinia.

Postprzez Kuba21 » 11 sie 2014, o 20:33

Witam:)

Przeprowadziłem dzis pomiar kompresji w moim golfie 3. 1.6 8v
Silnik mam przejechane od nowosci 307tys km jest w w lpg

Pomiar na ciepłym silniku:
1: 12bar
2: 11.3bar
3: 11.3bar
4: 8.6 bar

Co sadzicie o tej kompresji?

Dodam ze z 3 miesiące temu były wymieniane uszczelniacze zaworów i uszczelka pod głowicą ,bo zaczął brać olej ale nie robiłem zaworów choć powinienem bo były całe w nagarze i niektóre prowadnice miały luz. Jak Myślicie czy regeneracja głowicy pomoże w przywróceniu kompresji i poprawieniu jałowych obrotów na obu paliwach? bo na zimnym jest ładnie a na ciepłym spadają do 600 i trzęsie sie. Kable świece palec kopułka nowe krokowy i przepustnica tez
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Pomiar kompresji i wasza opinia.

 

Postprzez AdiK__ » 12 sie 2014, o 09:24

Sprężanie mierzy się na zimnym silniku. Pomiary na ciepłym są niedokładne z uwagi rozszerzalności cieplnej materiałów. Zmierz na zimnym i wstaw wyniki
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 12 sie 2014, o 14:57

AdiK__ napisał(a):Sprężanie mierzy się na zimnym silniku
to jest zdanie Twoje i połowy specjalistów. Druga połowa twierdzi odwrotnie - żeby mierzyć na ciepłym bo przecież to własnie odzwierciadla typowe warunki pracy silnika - ja tez jestem zwolennikiem mierzenia na ciepło.
W tym wypadku sprawa jasna cylinder 4-ty wykazuje dużą rozbieżność w porównaniu do reszty co nakazuje koledze dalszą diagnozę czyli owszem pomiar kompresji ale z próbą olejową . To zasugeruje czy perścienie czy zawory padły , potem rozbiórka weryfikacja i naprawa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 12 sie 2014, o 17:36

powietrze powietrzem a nateriałulega rozszeżaniu kurczeniu

pomiar na zimnym to materiałskurczony i szczeliny w takich warunkach nie pracuje i na co nam taki pomiar???

na ciepłym gorącoym elemęty są spasowane dolegają bo w takiej temp pracują gdy jedziemy

rozszezalność cieplna powietrza jest sprawą pomijalną bo mierzymy spreżanie a nie objetość

sprezanie to zdolność do wytworzenia ciśnienia o max wartośći nie ma znaczenia czy spreżamy zimne czy ciepłe powietrze pod warunkiem że w tych samych warunkach wykonamy zadanie

speżenie i pomiar w 30 s topniach to nie to samo co spreżęnie w 6 i pomiar w 5 stopniach celcjusza dlatego że zmieni sie gestość a co za tym idzie objetość i odległość miedzy cząsteczkami


Wszystko to fizyka widać który mechanik był na lekcji z który bimbał bo to mu niepotrzebne ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 12 sie 2014, o 20:34

Kuba21, Zrób próbę olejową,to dużo wyjaśni,i pomiar powinien być na ciepłym silniku.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 12 sie 2014, o 21:29

Jutro rozgrzeje silnik wykrece świecę i bedę krecił pierwszy pomiar bez oleju a drugi od razu z olejem a ile go dac? i na otwartej przepustnicy?
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez pablomed » 13 sie 2014, o 08:37

do opisuk-m-r1, : istotna jest przecież bardzo gęstość oleju.
Ale ostatecznie w tym przypadku gdzie jest różnica na jednym cylindrze to sobie tak tylko piszemy - wiadomo już że jest usterka wiadomo na którym cylindrze dalsze postępowanie jest jasne.
Ok 10-15 ml oleju, tyle samo do każdego cylindra
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 13 sie 2014, o 14:55

Kuba21 napisał(a): i na otwartej przepustnicy?
Jak najbardziej.Przepustnica ma być otwarta,i wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 13 sie 2014, o 17:40

Ja odłączam zawsze elektrozawory od gazu i odpinam cewke zapłonowa i wtryskiwacz benzyny.

A tyle oleju starczy bo tłoki maja takie zagłębienie tzw. deflekor?

[ Dodano: 2014-08-13, 19:45 ]
Pomiar zrobiony na sucho wszedzie wyszło 185 psi
a na mokro tez tyle. Winowajca był miernik bo okazało sie ze 2 razy był uzyty miernik a gumowy waz na zakuciu fabrycznym przepuszcza. Wychodzi na to ze dol silnika jest ok. jedynie jak zacznie ubywac oleju to zrobie zawory ( regeneracje głowicy)
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez łukasz1983 » 14 sie 2014, o 17:07

Kuba21 napisał(a):Pomiar zrobiony na sucho wszedzie wyszło 185 psi
To kompresja ok.Masz ponad 12,5 bara.

Kuba21 napisał(a):Jak Myślicie czy regeneracja głowicy pomoże w przywróceniu kompresji i poprawieniu jałowych obrotów na obu paliwach? bo na zimnym jest ładnie a na ciepłym spadają do 600 i trzęsie sie. Kable świece palec kopułka nowe krokowy i przepustnica tez
sprawdź,czy nie łapie ci lewego powietrza.Miałem podobnie,jak się rozgrzał to bardzo falowały obroty,a winowajcą była sparciała podstawa wtrysku.Sprawdź to.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kuba21 » 14 sie 2014, o 17:14

tzn uszczelniałem na szary silikon bez octu cała przepustnice mocowanie do lpg i mono wtrysk. nie było widać dziury czy większych pęknięć na podstawie, ale będę zmieniał uszczelkę pod dolotem i odkręcę ja i przyjże się z bliska.
Kuba
Kuba21
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1 cze 2012, o 20:14
Lokalizacja: Ostrzeszów

Postprzez łukasz1983 » 14 sie 2014, o 17:18

Kuba21, Odpal silnik i fuknij np. dezodorantem w okolice podstawy,jak obroty się ustabilizują to łapie ci lewe powietrze.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości