pedał gazu faluje

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

pedał gazu faluje

Postprzez krystek.l » 3 sty 2012, o 23:24

Chłopaki nie wiem jak wam to wyjaśnić ale...:

czasami raz na 5-10 kursów kilku-kilkudziesięciu km jak jadę i puszczam nogę z pedału gazu tak że go nie dotykam, to on potrafi czasem trzymać tą pozycję w której jest i dopiero wtedy wrócić do miejsca gdzie powinien być lub do miejsca gdzie mam buta...

czyli ja mu puszczam gaz to on se sam jeszcze tyci pedał gazu przytrzyma i puści do normalnej pozycji... na liczniku w tym momencie widać że obroty podchodzą do góry i potem spadną...

i pytanko czy to oznacza że moje auto jest nawiedzone przez jakiegoś ducha lub mojego Anioła Stróża?? :hyhy: a tym samym sam jeszcze nadzoruje dawkowanie gazu, czy po prostu moje auto jest nawiedzone przez niezidentyfikowane obiekty?? :wstyd:

a może po prostu coś się zaczyna dziać?? :zdziwko:
co sądzicie chłopaki :-P
krystek.l
 

pedał gazu faluje

 

Postprzez buziol12 » 4 sty 2012, o 07:51

Czy to sie dzieje w kazdej pozycji pedalu gazu czy dopiero od jakiegos momentu ? I czy pedal lekko chodzi jak go wciskasz ? Mysle ze to moze byc cos w kolniezu linkii od gazu przez co ciezko chodzi linka :)
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krystek.l » 4 sty 2012, o 11:32

- to znaczy hmmm tak w połowie to się robi (nie tak że cały pedał mam wduszone i cały się "zblokował"),
- tak co do twardości to wszystko lekko chodzi, nawet jak czuję że nie wrócił czasem do pozycji gdzie powinien być I SZYBKO DEPNĘ BUTA to leciutko idzie....

a ten kołnierz to gdzie to jest... tam poniżej kolumny kierownicy gdzieś? czy to od strony komory silnika? (jakiąś mapkę proszę czy cóś do tego gdzie i co bym miał tam zrobić)
krystek.l
 

Postprzez czesiek » 4 sty 2012, o 11:51

U mnie też tak jest,ale ja zauważyłem, że to silniczek krokowy.Jak dam gaz do podlogi,i gwałtownie puszczę to przez chwile pedal gazu tak jak by pulsował.Można to zauważyć dodając gazu pod maską,i obserwować krokowca.
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez buziol12 » 4 sty 2012, o 12:11

Tak jak kolega wyzej napisal mozesz sprawdzic czy to krokowiec powoduje. Dobrze bedzie jak sprawdzisz rowniez czy dobrze dziala stycznik biegu jalowego
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krystek.l » 4 sty 2012, o 12:25

czesiek, no właśnie zabrakło tego słowa "pulsuje" :D
ja krokowy już wymieniałem jakoś na zeszłą wiosnę i kable z cewką i kopułką bo zwarcie coś tam robiło i ciężko odpalał i to wymieniłem...
i właśnie przed tą akcją też tak robiło... i włożeniu nowego też co jakiś czas tak pulsował pedał gazu...

więc raczej tą ewentualność eliminuje...

buziol12, a ten stycznik biegu jałowego to gdzie to jest??
krystek.l
 

Postprzez czesiek » 4 sty 2012, o 12:34

krystek.l, U mnie pedał "pulsuje"ale niema to wpływu na złą prace silnika.A jak jest u Ciebie?

[ Dodano: 2012-01-04, 11:35 ]
krystek.l, U mnie pedał "pulsuje"ale niema to wpływu na złą prace silnika.A jak jest u Ciebie?
czesiek
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 4 kwi 2009, o 12:17
Lokalizacja: ZGY

Postprzez krystek.l » 4 sty 2012, o 12:58

to znaczy sie przyzwyczaiłem do tego już... i nie robi tak że jadę puszczam gaz a on mnie ciągnie do 150 km i potem puszcza :super: hehe

nic się nie dzieje tylko, czasem to dziwne uczucie że nie czuje "czasem" pedału pod butem...
i wkońcu się chciałem podzielić z wami tą nowiną... (nie chciałem się czuć samotny z tym uczuciem :cwaniak: )

ogólnie to chodzi tylko o to że nie czuje pedału, a żeby szarpał silnikiem gazował do iluś tam obrotów to nie.... nie ma takich cudów na szczęście :zdziwko:
krystek.l
 

Postprzez buziol12 » 4 sty 2012, o 19:55

Co do tego stycznika biegu jałowego.. to musisz zdjąć wtyczkę przy silniku krokowym i zmierzyć miernikiem rezystancję:
1) pomiędzy dwoma górnymi pinami musi się zawierać od 3 do 200 Ohm
2) pomiędzy dwoma dolnymi pinami:
- gdy przepustnica zamknięta to max 1 Ohm;
- gdy przepustnica otwarta to nieskończenie duża.

1) odnosi się do silnika krokowego, a 2) do stycznika
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krystek.l » 4 sty 2012, o 20:11

okey to jak będę miał już licznik zrobione i całe wnętrze skręcone że będzie można normalnie usiąść :D to podjadę do znajomego i pomierzymy to...
więc na razie dzięki za to info, jak sprawdzę to dam znać co tam wskazywało i obadamy....
;-)
krystek.l
 

Postprzez PabloSBT » 5 sty 2012, o 21:51

zobacz linkę gazu może masz za luźną ;P u mnie tak było to mi gaz wciągało i popuszczało :D czasami miałem niezłą zabawę jak chciałem zahamować a tu mi samochód rwie do przodu :P
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez kochamfizykee » 5 sty 2012, o 22:24

Ja tez spotkalem sie z podobna sytuacja u siebie, mianowicie sporadycznie, przez ulamek sekundy nie czuje pedalu gazu przy ruszaniu a raczej(powiem doslownie) przycisniecie lekko gazu i natychmiastowe go odpuszczenie.

Jeśli ktos cos bedzie wiedzial prosze pisac :) pozdrawiam
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości