Paliwo lotnicze ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Paliwo lotnicze ?

Postprzez dawidlfc » 11 paź 2012, o 21:41

Siema, słyszałem ze te paliwo, benzyna lotnicza jest o wiele tańsza i sporo ludzi na niej jeździ. Stąd moje pytanie, czy jeździł ktoś ? I nie wiem dokładnie ile ma oktanów, bo raz słyszałem ze z lekko ponad 80 a drugi raz, że ponad 100. ( Golf 1.4 kat. 93' ) I czy silnik mocno na tym traci ?
dawidlfc
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 21:58
Lokalizacja: Toruń

Paliwo lotnicze ?

 

Postprzez greg001 » 11 paź 2012, o 23:06

wątpię żeby paliwo lotnicze było tańsze ... logiczne..
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez strzeliniasty » 11 paź 2012, o 23:09

przepraszam za to ale co za glupoty sie wypisuje

http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... lotniskach

cena za litr 8zl wiec powodzenia

a dwa ze nie latwo kupic takie paliwo w detalu
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 11 paź 2012, o 23:19

http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... lotniskach

http://en.wikipedia.org/wiki/Jet_fuel

zalac możesz jak dostaniesz
jakie efekty? ja sie nie wypowiadam bo nie smigałem starcza mi LPG
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Opik » 12 paź 2012, o 00:04

To pierdoły słyszałeś, tyle powiem. Powodzenia w remoncie silnika po zalaniu paliwa lotniczego, przyda Ci się ;)
bodajże BP ma swoją super waszkę 100 oktanową, ostatnio jak mijałem było koło 7zł za litr, ale ręki sobie uciąć nie dam. I zapewne na tym jeżdżą, nie na żadnym paliwie lotniczym :wstyd:
100 oktanowe PB jest "suchsze" od normalnej 95 np, od jeżdżenia ciągle na tym nic się stać nie powinno. Ale nie oczekuj że 1.4 nagle poleci Ci szybciej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 12 paź 2012, o 00:29

Opik napisał(a):100 oktanowe PB jest "suchsze" od normalnej 95

to 100 oktan to chodzi Ci o np V Power Shela? czemu miałoby być suchsze?
V Power ma niby 101 czy 102 oktan a jest to po prostu 98 z dodatkami. na RF zdaje się pisał ktoś, kto pracował na shelu i na ileś tam tysięcy litrów 98 wlewają ileś tam litrów dodatku. co nie zmienia faktu, że różnica jest ale głównie w autach pokroju ferrari czy BMW M5 poprzedniej generacji gdzie min to 98 oktan a i tak podobno po zalaniu 98 z BP świeciła się kontrolka silnika bo paliwo było za liche :hyhy: nasze golfy ze swoim stopniem sprężania, bez żadnych zmiennych faz rozrządu itp nic by nie wykorzystały z takiego paliwa. przecież do Mk3 można by Pb 89 zalać i pewnie by problemu nie było :lol:
co do paliwa lotniczego - kumpel miał kiedyś trochę białej benzyny czy czegoś tam, WSK lepiej na tym jeździła ale strasznie suche to i trzeba było lac więcej oleju żeby nie zatrzeć silnika.
co do paliwa stosowanego w samolotach osobowych pokroju Beinga to na wycieczce z PCZ na lotnisku w Rzeszowie przy okazji zwiedzania parku maszyn facet trochę nam opowiedział co i jak bo duże zainteresowanie wzbudziły cysterny z takim paliwem :hyhy:
dużo różni się od zwykłego paliwa i facet z lekkim śmiechem powiedział że nawet jak trochę dostaniemy takiego paliwa to daleko na nim nie zajedziemy, suche to raz a dwa temp spalania, po chwili spłynęły by tłoki itp
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 12 paź 2012, o 00:59

trollu, o tym właśnie mówię. Cóż, 20 lat stałego mieszkania obok jednostki wojskowej to się parę rzeczy wie ;)

Nie chodzi mi o to super V-Power Shella za 6 z okładem, tylko 100 oktanowa BP. Może na tej samej zasadzie "robiona", nie wiem.

BTW, jak możesz to podepnij mój fotoporadnik o podnoszeniu Golfa do działu techniczne, myślę że niejednemu się przyda a tam przynajmniej nie zginie ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez michaal » 12 paź 2012, o 12:36

Obejż sobie 1 odcinek serialu zmiennicy (od 45 minuty)
http://www.youtube.com/watch?v=Dr0YUkneNWI
Skoro to już szkodziło silnikom od fiata 125 które mogły mieć paliwo mniej niż 90 oktanów to co dopiero w nowszych silnikach gdzie minimum to 95 lub 91 i są całe na wtrysku
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez lydzior » 12 paź 2012, o 15:32

V Power z shella ma 95 oktanów :mrgreen: a V Power Racing ma 99do 100 oktanów. Zwykły v Power to ściema i jest o tyle lepsze ,że droższe :-P
a jeśli chodzi o paliwo lotnicze to dolewałem to kiedyś do malucha tak ok 4 litrów na cały zbiornik zbierał się lepiej ( jak na malucha :lol: ) z tym ,że zanim zgasł to jeszcze parę razy sobie przekręcił , ze skutków ubocznych to kolanka przy wydechu szybko się przepalały i padały zabieraki. Tak że z tym remontem silnika to trochę przesada, chyba że na samym lotniczym to wtedy bardzo możliwe :cwaniak:
Avatar użytkownika
lydzior
Czytacz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 17 wrz 2010, o 20:54
Lokalizacja: toruń

Postprzez witboy » 12 paź 2012, o 16:04

paliwo lotnicze mialem dostep i jezdzilo sie :] zuk po zalaniu lotniczym nie chcial zgasnac nawet jak aku sie odlaczylo :d samozaplon ;] az cala wache wytracil ;] co byla w baku malacz jezdzil jak szalony ale jedynie 2 dni silnik zatarlo... paliwo lotnicze jest bardzoooo suche i nie jest przeznaczone do samochodow... i jest drozsze... chyba ze ktos ma wujka kochanka kochanke ciocie mame na lotnisku i zalatwi za free
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 paź 2012, o 21:52

koledzy temat moze miałby sens gdyby nie drobny fakt że paliwa lotnicze sa różne, a różnice sa tak duze jak ropa do benzyny sie ma. Polecam terminy Avgas i jet-A do wyszukiwarki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 12 paź 2012, o 23:46

tak jak pisałem wyżej i jak pisze pablomed, paliwa są różne bo i silniki są różne. co do zmienników to dziwne żeby lotnicza waha miała tylko 60 oktan ale specem od paliw nie jestem. Poza tym w samolotach są stosowane silniki tłokowe jak i przepływowe gdzie stosowana jest zupełnie inna benzyna
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - - wzorcowanie suwmiarek : Betalab.pl



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości