Olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez AdiK__ » 19 lut 2014, o 17:39

Najpierw go uszczelnij i wymień rozrząd bo skoro tak mówisz to pasek na 101% masz zarzygany olejem. Później zalej mu 10w40 i zobaczysz czy bierze jak dalej będzie brać to 10w60 który uszczelnia i regeneruje gumowe elementy. (ponoć :D )
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

 

Postprzez WNSCHOLES » 19 lut 2014, o 19:21

Rozrząd jest w porządku bo leje się trochę od przodu a nie z boku :) Można powiedzieć że wycieka na kolektor :)
Narazie samochodzik stoi w garażu a pod nim leży tekturka, za 2-3 dni zobaczę czy tak bardzo leci :)
AdiK__, zrobię tak jak radzisz, wleję Valvoline 10W40, pojeżdżę, a następny wleci najwyżej 10W50 albo wyższy :)

A jeśli mowa o uszczelniaczach to jakie polecacie?
WNSCHOLES
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 13 paź 2012, o 17:50
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Opik » 19 lut 2014, o 20:33

WNSCHOLES napisał(a):Bo czytałem, że najgęstsze są syntetyczne bo są zrobione z samej chemii a najrzadsze są mineralne


nie wiem skąd czerpiesz taką wiedzę, ale zdecydowanie zmień źródło :lol:

od najrzadszego: syntetyk - półsyntetyk - minerał (i jeszcze motodoktor :hyhy: )

Generalnie możemy przyjąć że wszystko z 5 z przodu to pełen syntetyk, 10 to półsyntetyk, a 15 to minerał. Są oczywiście wyjątki jak wspomniany Castrol HM który jest półsyntetykiem 15W, są też pełne syntetyki 10 czy nawet 15 - jednak to pomijalne produkty.

Może być i Castrol, i Valvoline, oba bardzo dobre smarowidła ;)

Ale kolejny raz powtarzam, zalewanie jakiegokolwiek rzadszego oleju w tym stanie rzeczy mija się z celem, będziesz dolewał litr na 1000km co jest chore. Podjedź do zaufanego mechanika jak sam nie chcesz tego robić, niech posprawdza co jest na rzeczy i powymienia wszystkie potrzebne uszczelnienia. Taki remoncik będzie tańszy niż ciągłe dolewki oleju ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez arthorius » 19 lut 2014, o 22:31

Co do oleju patrzeć należy na klasę jakości a nie markę. Są oleje których konstrukcja polimerów działa w ten sposób że jak zimny to jest rzadki a po osiągnięciu odp temp polimery się rozszerzają zagęszczając olej i tworząc film olejowy. Ma to na celu doszczelnienie i regenerację uszczelek. (PODOBNO) :-)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez trollu » 21 mar 2014, o 17:56

ja niedawno wymieniałem olej u siebie. wcześniej był Castrol EDGE FST 5W-40, zrobione ok 12kkm, była jedna dolewka ale symboliczna. Od wymiany do wymiany by przelatał bez schodzenia poniżej poziomu min ale po co kombinować. teraz zalałem Mobila 5W-40 i jak na razie coś średnio mi pasuje :zdegustowany: silnik jakby głośniej pracuje no i trzyma wyższą temp oleju. przy następnej wymianie wracam do EDGE albo leje liqui moly
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 21 mar 2014, o 17:58

trollu, jaką temp. Ci trzyma ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 21 mar 2014, o 18:00

trollu napisał(a): Mobila 5W-40


zalej Valvoline 10w40 Max life ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 21 mar 2014, o 20:01

Gesiu_15 napisał(a):zalej Valvoline 10w40 Max life

nie po to przechodziłem na 5W żeby lać teraz 10w ;-)
Opik napisał(a):trollu, jaką temp. Ci trzyma ?

teraz częściej widzę 96-98, na castrolu częściej trzymał okolice 90. może nie jest to jakaś duża różnica i ogólnie trzeba by bardziej poobserwować ale zanim zalałem castrola to czytałem właśnie opinie że na nim temp są nieco niższe
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 21 mar 2014, o 22:00

trollu, ja śmigam na Magnatecu 10W40 i jak było chłodniej i spokojnie jechałem w granicach 8 dych to nawet 86-88 pokazywał czasami, teraz jak cieplej to 92-96 w trasie, w korkach dobija do 102 i spada a na autostradzie (oczywiście w dojcze :hyhy: ) przy 2 z przodu 114 bodajże miał, ale to zrozumiałe :D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Wymiana Oleju,

Postprzez mallolat » 31 mar 2014, o 01:47

Witam mam pytanie jakim środkiem można wypłukać silnik? bo auto mam od niedawna i po przejechaniu 10 tys chce zmienić olej zalałem go wcześniej magnatkiem 10w40, ale zastanawiam się czy nie wymienić na Motul 6100 10w40 co wy o tym sadzicie,
mallolat
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6 paź 2013, o 10:16
Lokalizacja: Tarnów
Rocznik: 1997
Silnik: 2.0 AGG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

vw golf 1.4 olej

Postprzez Jahre94 » 1 kwi 2014, o 20:05

Witam
Od 5-ciu miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem vw golfa 1.4 ABD 1994r z przebiegiem 167tys podobno jeżdżony przez kobietę.Po kupnie sprawdzając olej został dolany 1l lotosa mineralnego bo było go mało i była możliwość ze bierze olej,ale od tamtej pory trzyma poziom,nie dymi,nigdzie nie cieknie itp.Wiem że nie powinno się tak dolewać ale czasu się nie cofnie.Jaki był tam olej wcześniej, nie mam pojęcia.Wiem że teraz jest mieszanka z tym mineralnym który jest do tej pory.Chcę zmienić olej i przeglądając forum mam mętlik w głowie i nie wiem jaki olej wybrać.Wiem ze 15w źle wpływa na popychacze a zalewając 10w może/ale nie musi go rozszczelnić jeśli był tam mineralny.Auto w moim posiadaniu przeważnie więcej stało niż jeździło ale jakby nie patrzeć te 4 tys przez ten czas pewnie zrobił.

W gre wchodzi olej mobil tylko teraz pytanie:
1.Mobil Super 2000 X1 10w40
2.Mobil Super 1000 X1 15w40

Byłoby super jakbyście coś doradzili.Dzięki.
Avatar użytkownika
Jahre94
Czytacz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 2 kwi 2013, o 16:55
Lokalizacja: Biała Podlaska
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trollu » 1 kwi 2014, o 20:16

ja bym zalał 10w, nie powinien wypłukać osadów jeżeli jakieś są, przynajmniej nie od razu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości