olej

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

olej

Postprzez kwpur » 13 wrz 2012, o 21:08

Witam, jestem nowy. Mój golf jest dla mnie jeszcze trochę zagadką dlatego, jaki olej polecacie do silnika 1.8 75 KM (nie mam pojęcia AAM czy ANN) przebieg 200 tyś. Nie mam pojęcia jaki olej był lany wcześniej.

pytanie również może troche i smieszne ale ile oleju mu wlać ?
Avatar użytkownika
kwpur
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 21:04
Lokalizacja: Szczecin

olej

 

Postprzez prezesik » 13 wrz 2012, o 21:16

kwpur napisał(a):jaki olej polecacie do silnika 1.8 75 KM
do silników VW zalecany półsyntetyk 10W40 np. Mobil
kwpur napisał(a):nie mam pojęcia AAM czy ANN
AAM
kwpur napisał(a): ile oleju mu wlać ?
przynajmniej 3,1 l, tyle wchodzi do 1.4 ABD, do 1.8 podobnie.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Opik » 13 wrz 2012, o 21:45

dowiedz się jaki był lany, bo jeśli cały czas minerał a teraz zalejesz mu połówkę to może nie być zbyt różowo.
Wlej półsytentyk na razie, a jakby brał olej albo coś się pogorszyło to minerał. Chociaż jak wyraźnie poczujesz różnice po zmianie oleju to chyba remont tylko pomoże
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcino1 » 14 wrz 2012, o 16:07

ja bym zmienil na Mobil 15W-40 mineral benzyna ale to jest moje zdanie :-)
Moj TDi http://www.golf3.pl/topics2/mk3-czarny- ... t48647.htm

JEDNO SERCE JEDNO BICIE JAZDA GOLFEM TO JEST ŻYCIE



AUTO-COMPLEX
-mechanika
-blacharstwo
-konserwacja
-czesci oleje filtry
e-mail:auto.complexx@interia.eu
Tel 723317489
KOLUSZKI ul NATOLIŃSKA 18
Avatar użytkownika
marcino1
Badacz tematu
 
Posty: 293
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 21:15
Lokalizacja: EBR

Postprzez Ranger » 14 wrz 2012, o 23:12

Nie lej żadnego minerału! tylko pół syntetyk, ja akurta mam co innego, ale dużo osób poleca valvoline 10W40, który sam wleje przy następnej wymianie.
Jak poświęcisz chwile na użycie opcji szukaj to znajdziesz tu na forum obszerne wypowiedzi na temat m.in. bzdur, że powinno sie lać minerał. Tylko szkoda silnika.
Avatar użytkownika
Ranger
Czytacz
 
Posty: 69
Dołączył(a): 27 sty 2012, o 17:27
Lokalizacja: Mysłowice

Postprzez Myst » 15 wrz 2012, o 00:33

Jesli nie wiedział bym jaki olej był wcześniej wlany przy tym przebiegu nigdy w życiu bym go nie zalał 10w40!! To moje sprawdzone zdanie...Zapobiegawczo bym mu wlał 15w40.Osobiście polecam Castrol High Milage mam go u siebie, Mobil- M Super zalewam Opla Tigre, 5 rok go leje i również bez problemów :-)


Jak chcesz ryzkowac rozszczelnienie silnika lej 10w40 :hyhy:
Avatar użytkownika
Myst
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 12 gru 2011, o 20:55
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Opik » 15 wrz 2012, o 00:47

Już nie przesadzajmy że się tak od razu rozszczelni...
Fakt, może być wesoło, ale może też mieć farta i cały czas lano połówkę. Jeżeli Golf ogólnie jest zadbany, czysto w środku; powymieniane osłony przegubów, wieszaki, gumowe elementy, takie pierdoły i ogólnie pod spodem autko wygląda na doinwestowane, to jest szansa że tak samo ktoś dbał o bebechy pod maską - jest możliwe że lany był dobry olej. Jeżeli gdzieniegdzie widać druciarstwo pana Kazia, sporo rzeczy trzyma się na taśmie albo wymaga natychmiastowej wymiany to szczerze wątpię, żeby ktoś lał drogi olej. Zwłaszcza że to nie jest jakiś bardzo wymagający i delikatny silnik.
Ja ze swojej strony proponuje Castrola 15W40, odkąd był sprowadzony właściciel lał do niego tego Castrola i cóż... Śmiga aż miło.

I pamiętaj że na pewno lepiej wyjdzie silnikowi jak mu zalejesz tego minerała i zmienisz na nowy po 10 tys km niż zalejesz superturboelodmadakafa 150% syntetyk i będziesz się na nim tłukł 25 tys.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 15 wrz 2012, o 02:01

Myst napisał(a):Zapobiegawczo

jak sa podejrzenia że na 10w zacznie się krzaczyć to zapobiegawczo powinno się zrobić remont silnika a nie lać minerał.
Opik napisał(a):I pamiętaj że na pewno lepiej wyjdzie silnikowi jak mu zalejesz tego minerała i zmienisz na nowy po 10 tys km niż zalejesz superturboelodmadakafa 150% syntetyk i będziesz się na nim tłukł 25 tys.

nie wiem ile kosztuje minerał ale półsyntetyk choćby GM jakis strasznie drogi nie jest a oleju raz w tygodniu się nie zmienia, nie rozumiem że ktoś chce zaoszczędzić 30zł w skali roku czy choćby 6m-cy :wstyd: no ale jak zdarzają się ludzie którzy zmieniają filtr za 15zł co drugą zmianę oleju to co poradzisz
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kwpur » 15 wrz 2012, o 20:22

lany był 10W40 ale mineral czy półsyntetyk to już się nie dowiem.
Avatar użytkownika
kwpur
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 13 wrz 2012, o 21:04
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez prezesik » 15 wrz 2012, o 21:10

10W40 to półsyntetyk, minerał to 15W40.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Opik » 16 wrz 2012, o 01:24

Jest też pewna ciekawostka
Castrol High Mileage 15W-40 PART SYNTHETIC
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 16 wrz 2012, o 10:41

Opik napisał(a):Jest też pewna ciekawostka
Castrol High Mileage 15W-40 PART SYNTHETIC
Ktoś na forum pisał, że samego syntetyku w oleju półsyntetycznym jest jakieś 20% ...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - - zestawy narzędziowe usuwające



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości