Odcięcie w golfie GT 1,6

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez marko1967 » 4 sie 2008, o 21:29

$kubi, wyprzedzenie zapłonu ustawia się samym aparatem luzujesz śruby którymi przykrecony jest aparat i przekręcasz go albo w lewo albo w prawo zależy co chcesz zrobić przyspieszyć czy opużnić zapłon
Avatar użytkownika
marko1967
Members
 
Posty: 1010
Dołączył(a): 20 sie 2007, o 19:39
Lokalizacja: Bydgoszcz

 

Postprzez SotoM » 4 sie 2008, o 23:18

ale odcięcie to nie jest odciecie zapłonu tylko odciecie paliwa.komputer odcina wtrysk. ja stawiam na filtr paliwa lub tez pompa paliwowa zaczyna kucać-dobrze by było zmierzyć ciśnienie paliwa.

[ Dodano: 2008-08-04, 23:23 ]
ale odcięcie to nie jest odciecie zapłonu tylko odciecie paliwa. komputer odcina wtrysk. czyli jak ci go odcina przy takich obrotach tzn ze ma zbyt duzo paliwa i nie nadanrza tego spalic.wiec warto tez by było spr.analize spalin jaką ma.moze to byc też kwestia złej iskry.- swiece przewody kopólka palec.i tak jak koledzy piszą kat wyprzedzenia zapłonu, filtr paliwa lub tez pompa paliwowa zaczyna kucać-dobrze by było zmierzyć ciśnienie paliwa.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 5 sie 2008, o 00:06

$kubi, twój silnik ma dwa czujniki halla, jeden w aparacie zapłonowym typowy, drugi to tzw czujnik położenia wału korbowego. Przy zepsutym tym w aparacie silnik przechodzi w tryb awaryjny i niżej odcina. To samo przy awariach innych elementów typu czujnik spalania stukowego. Więc radzę ci w przpyadku tego wtrysku zacząć od diagnozy VAG-em.
marko1967 napisał(a):wyprzedzenie zapłonu ustawia się samym aparatem
nie w tym silniku. W silnikach z czujnikiem położenia wału zapłon można ustawić tylko komputerowo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez $kubi » 5 sie 2008, o 08:44

2 krótkie pytania. Czy czujnik położenia wału na VAGu może zostać wykryty jako halla? I czy obiawami uszkodzonego takiego czujnika jest błąd na odpalonym silniku i jego brak na zapłonie?

Jeśli tak to zaraz lece do mechanika żeby mi zamówił czujnik
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez KristoF » 5 sie 2008, o 10:56

a jaki jest numer błędu, to tez ważne bo jest kilka mozliwości...
Na zatrzymanym silniku może być i nie jest to objawem niesprawności:kod nr 00515,
ale przy pracującym silniku nie ma prawa wyskoczyc ten błąd.Niekoniecznie czujnik musi być walnięty,moze przewodu są połamane trzeba sprawdzić...
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez $kubi » 8 sie 2008, o 11:47

OK, Vag pokazał błąd G40 czujnik hallla - wartości poza tolerancją czy coś takiego. Problem w tym że czujnik jest założony nowy :shock: dałem 150 zł i sie trochę wkur.... .
Wróciłem do starego mechanika i w najbliższym czasie będziemy podmieniać aparaty zapłonowe z samochodów ze szrota. Ciekawe czy coś się zmieni
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez PiJey88 » 8 sie 2008, o 17:45

$kubi, miałem tak samo, okazało się ze cewka zapłonowa !! sprawdz świece, kable, aparat i cewkę, to podstawa, potem szukaj błędów na VAGu
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez $kubi » 8 sie 2008, o 18:34

Cewka ponoć jest dobra. Dziś mój fachowiec przekręcił aparat zapłonowy i już golf kręci do ok 6,5 tysiaka :) Po czym kazał mi jechać i sprawdzić jak auto chodzi - zgasło mi w drodze powrotnej :P a jak wróciłem i gościowi o tym powiedziałem on z szalenie poważną miną mi oznajmił że to będzie na 99% kostka od stacyjki :-| może faktycznie bo kiedy nie zapala nie słychać pompy - kiedy za którymś razem przekręcam kluczyk pompa daje głos i auto odpala.
Dziwne to wszystko ale 25zł to nie wiele więc można sprawdzić. Jak będzie zrobione to dam znać :)
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez simon220 » 6 sie 2009, o 23:39

ja mam podobny problem, tyle że z silnikiem AGG (2.0 8V) odcina mi przy 5.2 i koniec :/ znajomy pokasował mi jakieś błędy i przez chwilę było ok, po czym znowu problem powrocil. Kable są nowe, świece tez, palec i kopułka również... Czujnik położenia wału tez wymieniłem rok temu. Wie ktoś co może boleć ten silnik?
Avatar użytkownika
simon220
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 1 maja 2008, o 17:52
Lokalizacja: Lublin

Postprzez $kubi » 7 sie 2009, o 06:59

jedź do jakiegoś fachmana żeby Ci sprawdził czy masz dobrze ustawiony aparat zapłonowy
Avatar użytkownika
$kubi
Gaduła
 
Posty: 500
Dołączył(a): 12 paź 2007, o 14:34
Lokalizacja: brać na mody

Postprzez Legionista » 7 sie 2009, o 10:54

hmmm ja tez zauważyłem ze mam wcześniej odcięcie musze to sprawdzic
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez mario-bateria » 7 sie 2009, o 13:08

Witam. Miałem podobną sytuację, ale w silniku AEK. Silnik wchodzil tylko do 5k i nie szło auta bujnąć więcej jak 130km/h. Powodem byl zawalony katalizator. Dopiero jak się sam rozsypał wszystko wróciło do normy. Obroty ładnie wchodziły do 6,5k. Po wymianie całego "odbytu" było jeszcze lepiej. Pozdrawiam. :-)
mario-bateria
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 12:58
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości