Mrugająca kontrolka temperatury

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Mrugająca kontrolka temperatury

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 10:36

Witam. Postanowiłem wziąć się dalej za mojego golfika.
Silnik po swapie i remoncie, aczkolwiek mruga cały czas kontrolka temperatury.
Czujnik ten na krućcu(cztero-pinowy) jak kiedyś sprawdzałem jest ok.
Mam wrażenie,że silnik pracuje przez to jakby na ssaniu, bo wciąga za dużo paliwa i faluje na wolnych-tak jakby go zalewało. Również świece są okopcone.
Jakby ktoś wiedział,albo posiadał schemat gdzie każdy przewód z tego czujnika powinien iść i czy powinno być na nim napięcie czy raczej masa to byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie.
Dodam również,że wentylator chodzi cały czas po przekręceniu zapłonu-może to ma coś wspólnego. Wcześniej w ogóle nie działał,wiec odwinąłem przewody obok tego czujnika na chłodnicy i były przepalone. Polutowałem i teraz tak jak napisałem non stop działa. Nawet po odpięciu kostki z tego czujnika na chłodnicy dalej działa.
Pozdrawiam i licze na jakieś wskazówki.
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Mrugająca kontrolka temperatury

 

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 11:01

Dawid95 napisał(a):mruga cały czas kontrolka temperatury.
Sprawdź czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.

Dawid95 napisał(a):Jakby ktoś wiedział,albo posiadał schemat gdzie każdy przewód z tego czujnika powinien iść i czy powinno być na nim napięcie czy raczej masa to byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie.
Przewód oznaczony jako 1 i 3 idą do sterownika silnika,we wtyczce po włączeniu zapłonu na tych pinach powinno być napięcie około 5 V,a przewody 2 i 4 idą do licznika.

Dawid95 napisał(a):Dodam również,że wentylator chodzi cały czas po przekręceniu zapłonu-może to ma coś wspólnego.
Nie ma wentylator jest włączany termo-włącznikiem wkręcanym do chłodnicy.

Dawid95 napisał(a):Polutowałem i teraz tak jak napisałem non stop działa. Nawet po odpięciu kostki z tego czujnika na chłodnicy dalej działa.
Masz prawdopodobnie coś źle podłączone po swapie,wentylator powinien dopiero się załączyć jak płyn ma temp około 94*C na 1 bieg i na 2 bieg w okolicy 100*C.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 12:06

I tu właśnie jest pies pogrzebany. Nie posiadam w tym zbiorniczku żadnego czujnika.. :/ Nawet nie wiem gdzie jest tam jakaś kostka.
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 12:19

Dawid95 napisał(a):Nie posiadam w tym zbiorniczku żadnego czujnika.
A to już inna para kaloszy.
A powiedz jak się zachowuje wskazówka od temperatury?Nie idzie czasem na max po odpaleniu?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 12:29

Wskazówka działa raczej ok.
W 1.4 jest inny zbiorniczek? Dziwi mnie to,bo koleś od którego kupiłem silnik dał mi zbiorniczek i jest taki sam jak mój a on swapa na pewno nie miał.
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 12:47

Dawid95, Do 2.0 były jak się nie mylę montowane zbiorniczki z czujnikiem poziomu płynu,jak tu masz zwykły zbiornik to prawdopodobnie "wisi" nie podpięta wtyczka od niego,i dla tego mruga ci kontrolka.Poszukaj wolnej wtyczki.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 13:33

Sprawdziłem napięcie i między pinami 1i3 jest napięcie 4.9V a na pinach 2i4 9.8V. Rezystancja na czujniku 1i3 wynosi ok 1120ohm, a na 2i4 770ohm. Samochód dzisiaj był jeszcze nie odpalany,a temperatura otoczenia wynosi ok 25stopni. Wszystko ok?
Co do tej wtyczki to jakiego koloru są przewody i ile pinowa ona jest?
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 13:57

Dawid95 napisał(a):Sprawdziłem napięcie i między pinami 1i3 jest napięcie 4.9V
I to jest ok.

Dawid95 napisał(a):a na pinach 2i4 9.8V.
Co do tego sie nie wypowiem,bo nie wiem.

Dawid95 napisał(a): Rezystancja na czujniku 1i3 wynosi ok 1120ohm

Jak temp. płynu jest w okolicy tych 25 *C to wynik powinien być w okolicy 1800Ω

Dawid95 napisał(a):a na 2i4 770ohm
Na tej parze styków wynik powinien być przez około pół tego co jest na parze 1 i3,także czujnik coś oszukuje.

Odpal go rozgrzej do 90*C i wtedy pomierz czujnik.

Dawid95 napisał(a): ile pinowa ona jest?
Dwu pinowa wtyczka.


Mój dziś nie był jeszcze odpalany,a temperatura jest 21*C.
Pomiar na czujniku na stykach 1 i 3 dał wynik 2760Ω,a na stykach 2 i 4 1360Ω
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 14:56

A sprawdź jak możesz jakie masz napięcie na stykach 2i4.
Jest możliwe to,że czujnik trochę oszukuje i przez to podaję zbyt dużą dawkę paliwa?
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez MiroGti » 17 sie 2014, o 15:21

Dawid95 napisał(a):Nawet po odpięciu kostki z tego czujnika na chłodnicy dalej działa.

jest jeszcze jeden czujnik przynajmniej był taki u mnie na jedną wsówkę w okolicy kolektora ssącego obok regulatora biegu jałowego że jak go zmasowałeś to załączał wentylatory ,to był tzw czujnik zabezpieczający przegrzaniu silnika że jak padnie na chłodnicy to ten powinien załączyć awaryjnie ,ale nie wiem jaki to kolor kabelka był
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Dawid95 » 17 sie 2014, o 15:51

U mnie też jest taki czujnik,ale nie jest on w ogóle podpięty. Mam chyba jeden cienutki przewód(brązowy) luźny,ale nie wiem czy to na pewno do niego.
Avatar użytkownika
Dawid95
Czytacz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 16 maja 2014, o 09:47
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez łukasz1983 » 17 sie 2014, o 17:05

Dawid95 napisał(a):Jest możliwe to,że czujnik trochę oszukuje i przez to podaję zbyt dużą dawkę paliwa?
Jasne,że tak

Rozgrzej go do 90*C i pomierz jakie czujnik ma wartości.

[ Dodano: 2014-08-17, 17:50 ]
Mam chyba jeden cienutki przewód(brązowy) luźny,ale nie wiem czy to na pewno do niego.
Chyba to nie on.W VW brązowe kable to masa.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 20 gości