Mineralny czy pół-syntetyk

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez pezecior » 11 gru 2008, o 00:17

Ja mam 205 000 i leje GTX pelen syntetyk i tez mi sie nic nie dzieje . Jesli lejesz olej taki to lej go az ci silnik padnie
pezet
pezecior
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16 lis 2007, o 15:52
Lokalizacja: Nowa SóL

 

Postprzez jawor87 » 13 gru 2008, o 01:08

Ponad 270 tysia w tym momencie!Teraz jest 10W40 Mobil-a, a wcześniej jeździłem na 5W50 MObil 1 i teraz ani wcześniej oleju nie bierze ! A leje takin nie tańszy bo na auto plny-ów nie żałuje:) haha:D:D teraz myśle by przejść na Castrol Magnatec 10W40;)
Avatar użytkownika
jawor87
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 19:48
Lokalizacja: Maków Maz/Jabłonna/WWA

Postprzez Eero » 20 paź 2009, o 14:47

Sprawa jest prosta- leje się taki jaki zaleca producent do tego silnika. Zgodnie z narzędziem dobierania oleju, na stronie Castrola, do Golfów (1992-1997) z silnikami 1.4, 1.6, 1.8, 2.0,-GTi 8V zaleca się Magnatec 10W-40 (czyli półsyntetyczny) i określony jest jako zalecany, ale Magnatec 15W-40 (mineralny) też jest dopuszczony i określony jako dobry. Do niektórych Golfów III są nawet zalecane oleje syntetyczne.
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez e2 » 20 paź 2009, o 14:58

wojtek070580 napisał(a):a jak wlałeś mineralny to niech na takim zostanie nie zmienia się oleju z gorszego na lepszy ,narka
_________________


a świnie latają... ja miałem kupione auto na mineralne i wlałem pół syntetyk, potem drgua wymiana - to samo. I nic się o dziwo z autem nie dzieje. Wiec nie gadajcie głupot w żaden sposób, że nie można z 15w40 przejść na 10w40
Moje mk3
“go to work, send your kids to school
follow fashion, act normal
walk on the pavements, watch T.V.
save for your old age, obey the law
Repeat after me: I am free”
Avatar użytkownika
e2
Members
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 18 lis 2008, o 12:04
Lokalizacja: Gotenhafen
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Robertuss » 20 paź 2009, o 15:04

e2 napisał(a):ja miałem kupione auto na mineralne i wlałem pół syntetyk, potem drgua wymiana - to samo. I nic się o dziwo z autem nie dzieje. Wiec nie gadajcie głupot w żaden sposób, że nie można z 15w40 przejść na 10w40

To samo ja zrobiłem :)
Przejechalem 6000km i nic strasznego sie nie dzieje, na mineralnym brał 0,8l na 10000km i teraz przez te 6000km dolałem niedawno jednorazowo jakies 0,4l więc ubywa go w takich samych ilościach :)
Avatar użytkownika
Robertuss
Members
 
Posty: 1234
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 08:00
Lokalizacja: Świecie
Rocznik: 1999
Silnik: 2.8 AQD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez gello1 » 20 paź 2009, o 15:08

przy przebiegu 209000km wymiana na Castrol GTX Magnatec 10W/40
przo przejechaniu 3500 km stan taki sam jak po wymianie(zero ubytku :-o )
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez PashkaGT » 20 paź 2009, o 17:32

A ja mam przejechane 200 tys km i samochod w gazie jest jakies 50 tys km leje olej mineralny i od wymiany do wymiany nie dolewam nic. Na bagnecie jest minimalny ubytek oleju. Olej wyminiam co 10 tys km.
PashkaGT
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2009, o 00:01
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Eero » 22 paź 2009, o 17:59

Ja Polecam Castrol Magnatec 10W-40, jak go nalałem to zauważyłem, że silnik pracuje znacznie ciszej i równo, a spalanie paliwa zdecydowanie spadło, do tego wstawiłem filtr oleju z ASO VW (28 zł) i filtr powietrza, też z ASO (86 zł).
Eero
Czytacz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 29 mar 2009, o 21:20
Lokalizacja: Północ

Postprzez Lucek777 » 24 paź 2009, o 04:37

Witam leje się olej jaki zaleca producent ponieważ nie wiadomo jakie jest smarowanie np jeśli popychacze hydrauliczne to minerał się nie nadaje są mikro otworki gdzie minerał płynie ale jak krew z nosa .A co do wypłukiwania nagaru itp to już historia oleje się zmieniły
A tu link do książki opisane różne wersje silnikowe i jaki olej bo lepiej wierzyć producentowi Vw

--> Książka Golf III <--
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Cysiu_NS » 24 paź 2009, o 11:33

5w40 valvoline i 300tys przebiegu niema co katowac auto mineralnym na syntetyk juz za pozno ale 10w40 mozesz zalac jezeli silnik ma jeszcze kondycje
Życie jest piękne! Jeśli prawidłowo dobierze się środki antydepresyjne
Avatar użytkownika
Cysiu_NS
Gaduła
 
Posty: 480
Dołączył(a): 26 maja 2008, o 14:04
Lokalizacja: Nowy Sącz

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 14 gości