kopci, biały dym...

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

kopci, biały dym...

Postprzez e-piotrek » 28 paź 2012, o 19:15

Witam wszystkich.Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój samochód cholernie i to cały czas dymi na biały kolor, nawet jak jest rozgrzany.Dodam że raz na miesiąc/półtora muszę dolewać jakieś pół litra płynu chłodzącego, a nie zaobserwowałem by ten gdzieś mi uciekał np. na posadzkę w garażu.Dodam jeszcze że wymieniłem całą elektrykę (świece, przewody itp.), i nie zauważyłem by mi wyciekał też olej silnikowy - na bagnecie cały czas stały poziom, nie posiadam autogazu, silnik w benzynie.Jaka jest przyczyna takiego stanu i jak temu zaradzić?Z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

kopci, biały dym...

 

Postprzez palio » 28 paź 2012, o 19:20

Mnie się wydaje, że to winna może być uszczelka pod głowicą.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 28 paź 2012, o 20:01

skoro dolewasz plyn i to pol litra to musi go spalac skoro nie widac wyciekow. moze tez odparowywac szybko ale wtedy by nie kopcil ciagle.

powiem tak niegeneralizuje ale czesto golfy jezdza u nas jeszcze na ori czesciach i przy tylu latach zaczynaja sie cuda. stawiam na uszczelke bo po tylu tys km raczej juz wysiadla
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez olsen1969 » 28 paź 2012, o 20:47

e-piotrek, z tego co piszesz to na 100 procent uszczelka pod glowica ci padla. wez sie za to jak najszybciej bo z dnia na dzien moze byc gorzej..... szkoda silnika...
http://www.golf3.pl/topics2/golf-varian ... htm#417295

Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...
olsen1969
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 3 kwi 2011, o 14:58
Lokalizacja: gniezno

Postprzez e-piotrek » 28 paź 2012, o 21:48

chłopaki ile będzie mnie to wszystko kosztowało, chodzi mi o części i robociznę, i co jeszcze będę musiał przy okazji zmiany tej uszczelki zrobić, wymienić (np. olej, płyn, rozrząd?)
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez trojeczkaGT » 28 paź 2012, o 21:53

mozesz zarzyczyc sobie by reszta byla stara :) oleju i rozrzadu nie trzeba chyba ze nie wiesz ile jezdzisz na nim juz.

koszt wymiany uszczelki z robocizna bedzie w granicy 600 zl za wszystko

polecam wymiane w profesionalnym warsztacie by nie wydawac za kilka miesiecy znowu.

wymiana uszczelki (robocizna) + uszczelka + planowanie glowicy = ok 600 zl
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 28 paź 2012, o 21:57

Cena zależy od warsztatu i co będzie robione. Całość może kosztować nawet 500 zł. Części: uszczelka pod głowicę, planowanie głowicy, uszczelka pod pokrywę. Może również dojść: uszczelka pod dolot i wydech oraz płyn chłodniczy i olej.

[ Dodano: 2012-10-28, 21:00 ]
W moich rejonach wymiana uszczelki pod głowicą to koszt min 200 zł (sama robocizna).
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 28 paź 2012, o 22:11

chłopaki znalazłem taki temat w archiwum ---> O TEN <--- i mam takie same problemy i to by wszystko teraz pasowało do kupy
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez palio » 28 paź 2012, o 22:16

A więc sprawdź wszystko tak jak koledzy w tym temacie piszą.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez e-piotrek » 28 paź 2012, o 22:19

jeszcze jedno, jaka jest różnica między pękniętą głowicą a uszkodzoną uszczelką?Czy ja dobrze to rozumiem że jak bym miał pękniętą głowice to nie tylko płynu chłodniczego ale i oleju by mi ubywało tak? (obym nie miał pękniętej głowicy, tego jeszcze by mi brakowało)
Avatar użytkownika
e-piotrek
Czytacz
 
Posty: 121
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 10:45
Lokalizacja: Nisko/Podkarpacie

Postprzez Reset » 28 paź 2012, o 23:53

U mnie w Civicu jak miałem uszczelkę pod głowica do wymiany to cały zbiorniczek płynu chłodniczego wypiła na odcinku 15 km :wstyd:
Avatar użytkownika
Reset
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 17:25
Lokalizacja: D.G.


- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 15 gości