jaki rozrząd

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

jaki rozrząd

Postprzez Kaktus2907 » 11 cze 2012, o 19:32

Witam,
musze wymienić rozrzad w swoim 1.6 ABU tylko pytanie. Zawsze bylam przekonana ze wymienia sie Pasek + rolka napinacza + pompa wody . Dowiedzialam sie (chce to sprawdzic) ze nie musze wymieniac rolki, moge tylko pasek i pompe. Dziwne... Jak w koncu jest ?
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

jaki rozrząd

 

Postprzez trojeczkaGT » 11 cze 2012, o 19:52

wszystko zalezy od zuzycia elementow :) moze sie zdarzyc ze tylko pasek profilaktycznie trzeba wymienic. a pompe wody i rolke napinacza nie bedzie trzeba.

jedz do takiego warsztatu co wymienia co trzeba a reszte zostawia lub dadza Ci do reki czesci.

jak pompa Ci ladnie chodzi to nie wymieniaj bo po co ?? jedynie pasek mozesz sie pokusic wszystko zalezy od stanu tych czesci
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kaktus2907 » 11 cze 2012, o 20:08

trojeczkaGT napisał(a):a pompe wody i rolke napinacza nie bedzie trzeba.
a nie odezwia mi sie pozniej ??

napewno pasek wymienie bo taki jakis zmeczony jest i nie wiem czy mi nie puszcza pompa wody czegos nie wiem az tak sie nie znam :P bo na obudowie rozrzadu tam jakby w okolicy UPG cos mokro jest, nie wiem czemu. Musialabym zrobic zdjecie ;)
to nie UPG bo byla wymieniana.. wiec nie wiem . :oops:
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez K@mil » 11 cze 2012, o 20:17

Wymieniasz Rolke + Pasek ... co do pompy to jak masz ją wymienić na jakaś made in China to lepiej sprawdzić starą i jak jest dobra to zostawić...


Najlepiej jest wymienić pompe na firmową np Hepu i wtedy masz spokój... w 1.4/1.6 jest wlasnie taki problem ze pompa jest na pasku rozrządu i jak po wymianie paska.. pompa zacznie przeciekać to trzeba znów rozpinać pasek :) inaczej jest w 1.8 gdzie pompa jest na pasku od alternatora i tam wymienia się ja jak trzeba ;)

Ja np przy wymianie rozrzadu swoja pompe wody zostawilem.. sprawdzilem nie miała luzów itp tylko dalem jej nowy oring
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Kaktus2907 » 11 cze 2012, o 20:26

K@mil napisał(a):w 1.4/1.6 jest wlasnie taki problem ze pompa jest na pasku rozrządu i jak po wymianie paska.. pompa zacznie przeciekać to trzeba znów rozpinać pasek :)
a no wlasnie tego wolalabym uniknac.

Najlepsza metoda - raz a porzadnie. Jakiej granicy cen mam sie spodziewac?
ceny czesci? bo robocizna to moze byc rozna ale w razie W ze wszystkim wyrobie sie z ~350zl ?
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez K@mil » 11 cze 2012, o 20:32

Kaktus2907 napisał(a):Najlepsza metoda - raz a porzadnie. Jakiej granicy cen mam sie spodziewac?


Czyli wymieniaj pompe ale na dobrą firmę

ceny czesci? bo robocizna to moze byc rozna ale w razie W ze wszystkim wyrobie sie z ~350zl ?


Czesci + robocizna ?

Raczej nie :)
Oczywiście jesli robimy wszystko dobrze to wymieniamy tez rolke i pasek wielkoklinowy (napedza alternator i pompe wspomagania i pompe klimy)

I wtedy mamy spokój na około 60tys czyli "rok" :lol: ha
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Kaktus2907 » 11 cze 2012, o 20:42

K@mil napisał(a):Czesci + robocizna ?

Raczej nie :)
to znaczy ze ? drozej/ taniej ?
a tak spytam, czy ta wersja 1.6 ABU to silnik bezkolizyjny ?
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez trojeczkaGT » 11 cze 2012, o 21:00

kaktus u mnie wymiana paska + rolki napinacza + pasek alternatora + pasek wspomagania + robocizna zaplacilem 407 zl za wszystko. musisz zapytac w warsztatach najlepiej ale pytaj przez neta lub w rzetelnych by Ciebie nie skasowali a nie zrobili. szukaj dobrych a nie najtanszych
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1744
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdiK__ » 11 cze 2012, o 21:02

Średnio biorą za usługę 250zł (przynajmniej u mnie w mieście) części to w zależności od marki ale na tym lepiej nie oszczędzać. Pasek Gates lub Conti rolki INA lub SKF pompa SKF lub HEPU.
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Kaktus2907 » 11 cze 2012, o 21:10

ok rozumiem :)
a jak chcialabym skompletowac "swoj" zestaw rozrzadu powiedzmy taki jaki np AdiK__, to jesli sprzedawca spyta mnie o typ silnika to mowic ABU ?
bo szukam po allegro to te części się różnią :P

trojeczkaGT, no to tak jeszcze zaplaciles ze moglabym wybaczyc :). No coz, jutro zadzwonie do zaprzyjaznionego mechanika, ale powiem mu ze wole wymienic pasek rolke i pompe wody .
Co do paska wspomy to zastanawiam sie bo te wspomaganie tak gdzies licho chodzi (czesciej go nie ma niz jest) no a pompa byla wymieniana przez poprzedniego wlasciciela ja wymienialam caly plyn do wspomagania na febi zielony ale nadal lipa:P. Chociaz to raczej nie ten temat wiec sorki :)
Avatar użytkownika
Kaktus2907
Badacz tematu
 
Posty: 176
Dołączył(a): 10 cze 2012, o 16:22
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez K@mil » 11 cze 2012, o 21:18

Kaktus2907 napisał(a):a tak spytam, czy ta wersja 1.6 ABU to silnik bezkolizyjny ?


W mk3 nie ma silników bezkolizyjnych !! trzeba to zapamietać :hyhy:

500zł musisz mieć zeby spokojnie wymienić wszystko
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez AdiK__ » 11 cze 2012, o 21:21

Kaktus2907, doświadczonemu sprzedawcy to wystarczy :)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - - https://www.ndt24.pl/pl/vt-badania-wizualne/boroskopy



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości