Golf GTI problem z odpalaniem na mrozie

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Postprzez rysiektr » 31 gru 2013, o 10:55

dzisiaj pojawił się kolejny problem, mianowicie golf zapalił od strzała ale po kilkunastu sekundach zaczynał strasznie nierówno chodzić na wolnych obrotach. Jak się rozgrzał to wszystko wróciło do normy.
Na dniach wymienię czujnik położenia wału i zobaczymy czy to coś pomoże.
rysiektr
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 19:24
Lokalizacja: Wawa/Minczewo
Rocznik: 1994
Silnik: ADY
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez trollu » 31 gru 2013, o 12:48

czujnik na wale raczej nie powoduje takich cyrków, jak coś to pytaj się o możliwość oddania czujnika. z jakiej firmy będziesz zakładał? ja u siebie mam EPS i już 3 rok lata, chinole podobno siadają od razu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez rysiektr » 31 gru 2013, o 14:26

trollu napisał(a):czujnik na wale raczej nie powoduje takich cyrków, jak coś to pytaj się o możliwość oddania czujnika. z jakiej firmy będziesz zakładał? ja u siebie mam EPS i już 3 rok lata, chinole podobno siadają od razu

W zasadzie to już nic więcej nie pozostaje. Rozmawiałem z jednym człowiekiem co zajmuje się chip tuningiem VAGów i on właśnie od razu stwierdził, że to czujnik wału. Z tego co wiem, to ten czujnik jest nadrzędny i na podstawie jego sygnałów komp wie czy silnik pracuje czy nie. Z reguły jak uszkodzi się ten czujnik to samochód albo wcale nie odpala albo gaśnie w trakcie jazdy i samochód nie ma iskry.
Kupie jakiegoś chinola za 100zł i zobaczę. Jeśli nadal będzie to samo to raczej nie czujnik.
Spróbuję jeszcze dzisiaj podmienić kolejną przepływkę, teoretycznie na jej podstawie komp oblicza też dawkę paliwa, może ona zaniża i dlatego zalewa.. nie wiem już sam.
Wiesz może jakie wartości powinna mieć przepływka przy sprawdzaniu miernikiem ? Bo wiem że VAGiem nie da się jej sprawdzić.

[ Dodano: 2013-12-31, 15:55 ]
Przepływka podmieniona na inną sprawną, miernik pokazywał na starej i na nowej praktycznie tak samo, więc pewnie nie będzie żadnej różnicy. Dam znać jak odpala po nocy.
rysiektr
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 19:24
Lokalizacja: Wawa/Minczewo
Rocznik: 1994
Silnik: ADY
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 1 sty 2014, o 16:46

czujnik na wale jest nadrzędny ale przeważnie gdy jest uszkodzony przestaje dawać sygnał gdy się nagrzeje. wtedy właśnie na VAGu można zaobserwować że przy kręceniu rozrusznikiem ECU nie widzi obrotów i nie podaje sygnału na cewkę, nie ma iskry.
z tym chinolem to bym sobie darował. kup jakiegoś EPS/FAE a jak coś to próbuj oddać, ciśnij że nie pasuje czy coś. jak nie da rady to będziesz miał na podmianę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez rysiektr » 1 sty 2014, o 16:52

trollu napisał(a):wtedy właśnie na VAGu można zaobserwować że przy kręceniu rozrusznikiem ECU nie widzi obrotów i nie podaje sygnału na cewkę, nie ma iskry.

no właśnie przy kręceniu nie mogę nic sprawdzić bo zamraża mi wtedy transmisję, pewnie dlatego, że przy kręceniu odcinane są wszystkie "zbędne" odbiorniki prądu - albo taki VAG... w sumie to na ciepłym też czasami muszę dłużej kręcić żeby zapalił
rysiektr
Czytacz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 2 lip 2009, o 19:24
Lokalizacja: Wawa/Minczewo
Rocznik: 1994
Silnik: ADY
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości