Golf 3 1.8 75km 1992 rok po dodaniu gazu dlawi sie.

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

Golf 3 1.8 75km 1992 rok po dodaniu gazu dlawi sie.

Postprzez Misiek1394 » 9 lis 2012, o 15:42

Cześć mam taki problem.
Golf 3 1.8 75km 1992 rok

Na 1 biegu jest normalnie problem wystepuje tylko na 2 i 3 biegu.
Zmieniajac bieg z 1 na 2 i po dodaniu gazu zero reakcji przez pare sekund potem gwałtowne szarpniecie i jedzie normalnie, tak samo z 3 biegiem reszta juz OK.

Co może być przyczyna sprawdze wszystkie opcje.

-Filtr paliwa nowy
-Cewka nowa

A może to być przez katalizator o ile jeszcze tam jest?
Avatar użytkownika
Misiek1394
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 21:16
Lokalizacja: jestem?

Golf 3 1.8 75km 1992 rok po dodaniu gazu dlawi sie.

 

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 15:52

Sprawdź podstawę monowtrysku, to może być przyczyna-ciągnie lewe powietrze.
Temat przerobiłem w Pasku.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pietrasiak2 » 9 lis 2012, o 15:53

A nie zawiesza się jak go przegazujesz tzn na postoju czy nie dusi się ? Jak tok to w jakim zakresie obrotów?
Zacząłbym od sprawdzenia wydajności pompy paliwa , oraz sprawdzenia reszty układu WN :-)
Oraz zrobienia mu resetu jak nie masz możliwości podłączenia pod kompa :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Misiek1394 » 9 lis 2012, o 15:59

Podczas postoju jak gazuje to wszystko OK ładnie sie wkreca. A reset kompa to trzeba minus odłączyć na 5 minut i potem podłączyć spowrotem?
Avatar użytkownika
Misiek1394
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 21:16
Lokalizacja: jestem?

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 16:03

Misiek1394 napisał(a):Podczas postoju jak gazuje to wszystko OK ładnie sie wkreca. A reset kompa to trzeba minus odłączyć na 5 minut i potem podłączyć spowrotem?


Żaden reset nic nie pomoże, możesz sprawdzić jeszcze
- czy kable WN nie mają przebić
- czy nie jeździsz na lipnym paliwie

Ale i tak obstawiam sparciałą uszczelkę w podstawie monowtrysku.
Mój Pasek miał dokładnie takie same objawy.
Powodzenia.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pietrasiak2 » 9 lis 2012, o 16:07

Reset tak , filtry powietrza masz w miarę , mnie to na niedomaganie układu paliwowego wygląda :-) . Pytanie tylko nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu jak puścisz sprzęgło?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 16:15

pietrasiak2 napisał(a): mnie to na niedomaganie układu paliwowego wygląda

Jesteś blisko :->
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Misiek1394 » 9 lis 2012, o 16:55

A więc przed chwila sprawdziłem te rzeczy. Filtr powietrza brudny do wymiany. Pod tym plastikowym dolotem powietrza [3 sruby M6] co jest na monowtrysku, pod nim jest troche benzyny do okoła. Po zatkaniu rury gdzie powietrze jest zasysane auto chodzi dalej a z tego kolektora dolotowego co jest na 3 śruby M6 zasysa sie powietrze. Czy jest do tego jakaś uszczelka czy na slikon czarny moze byc? Auto jeździ na krótkich odcinkach 4-5km dziennie. Wcześniej było OK. Pod korkiem oleju zrobiła sie taka biała maź czyli że silnik nie dogrzany?
Avatar użytkownika
Misiek1394
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 21:16
Lokalizacja: jestem?

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 17:22

Misiek1394 napisał(a):A więc przed chwila sprawdziłem te rzeczy. Filtr powietrza brudny do wymiany. Pod tym plastikowym dolotem powietrza [3 sruby M6] co jest na monowtrysku, pod nim jest troche benzyny do okoła. Po zatkaniu rury gdzie powietrze jest zasysane auto chodzi dalej a z tego kolektora dolotowego co jest na 3 śruby M6 zasysa sie powietrze. Czy jest do tego jakaś uszczelka czy na slikon czarny moze byc? Auto jeździ na krótkich odcinkach 4-5km dziennie. Wcześniej było OK. Pod korkiem oleju zrobiła sie taka biała maź czyli że silnik nie dogrzany?


Dobrze,to tak:

Musisz odkręcić cały monowtrysk od kolektora dolotowego- 3 śruby.Odkręcisz je od dołu.
Sam monowtrysk zamocowany jest do kolektora za pomocą metalowo-gumowego elementu- to jest właśnie wspomniana podstawa.
Prawdopodobnie guma sparciała i zasysa lewe powietrze.
Silikonu stosować nie radzę,może zostać rozpuszczony przez benzynę i zassany do kolektora.
Najpierw jednak sprawdź to.

A olejem się nie przejmuj,jeśli jeździsz na krótkich odcinkach.
Gorzej,jeśli "masło" pojawi się na bagnecie.
Nie zaszkodzi zresztą sprawdzić/wyczyścić odmę.
Ostatnio edytowano 9 lis 2012, o 17:27 przez Kutasinski, łącznie edytowano 1 raz
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Misiek1394 » 9 lis 2012, o 17:24

Już jest ciemno jutro z rana na praktyce to zrobie. Czyli łatwiej mi bedzie odkrecić cały monowtrysk od kolektora dolotowego i ta uszczelka juz tez wymienie mimo ze jest OK. A co zrobic z ta podstawa co jest na 3 śruby. Są do niej jakieś uszczelki?

Obrazek

To mam nie szczelne pod tym jest mokro od paliwa.
Ostatnio edytowano 9 lis 2012, o 17:31 przez Misiek1394, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Misiek1394
Czytacz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 24 paź 2012, o 21:16
Lokalizacja: jestem?

Postprzez Kutasinski » 9 lis 2012, o 17:31

Misiek1394 napisał(a):Już jest ciemno jutro z rana na praktyce to zrobie. Czyli łatwiej mi bedzie odkrecić cały monowtrysk od kolektora dolotowego i ta uszczelka juz tez wymienie mimo ze jest OK. A co zrobic z ta podstawa co jest na 3 śruby. Są do niej jakieś uszczelki?


Słuchaj, tą podstawę odkręcisz od dołu kolektora, kluczem 10 (jeśli dobrze pamiętam), masz też bodaj 4 śruby,które łączą ją z resztą zespołu wtryskowego.
Koniec końców będziesz musiał to odkręcić.
Jak odkręcisz podstawę,prawdopodobnie ujrzysz "zeżartą" gumę na styku z kolektorem.
Wtedy należy wymienić podstawę.
Nie łatać silikonem.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pietrasiak2 » 9 lis 2012, o 17:37

Kutasinski napisał(a):Jak odkręcisz podstawę,prawdopodobnie ujrzysz "zeżartą" gumę na styku z kolektorem.

Jak jest pęknięta to bez demontażu można to zdjagnozować po prostu jak ruszysz za monowtrysr to będzie mocno się bujał :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - - Jak najbardziej jestem zadowolony z wczorajszego holowania z tych usług lawety w Ciechanowie, Płońsku oraz okolicy



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości