dziura w mocy na niskich obrotach

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

dziura w mocy na niskich obrotach

Postprzez Gumass89 » 20 lip 2012, o 13:56

Witam . Jestem posiadaczem golfa 3 1.6 gt AFT Mój problem polega na tym że rozpędzając sie auto nie idzie tak jak powinno muli sie brakuje mu mocy dopiero po ok2.5-3tys obrotów ciągnie lepiej.Czasem mu przechodzi i idzie jak burza ale zazwyczaj ma muła.Ostatnio również zauważyłem że jak rano ruszając na zimnym silniku auto ledwo co jedzie a gdy dam troche wiecej gazu i poczekam to po kilku sekundach dopiero dostaje kopa i jedzie normalnie.dodam że podstawowe rzeczy jak świece przewody itp były wymieniane niedawno.Prosze was o porady co to może być :|
Gumass89
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lip 2012, o 11:49
Lokalizacja: Toruń

dziura w mocy na niskich obrotach

 

Re: dziura w mocy na niskich obrotach

Postprzez killah » 20 lip 2012, o 20:45

Gumass89 napisał(a):Witam . Jestem posiadaczem golfa 3 1.6 gt AFT Mój problem polega na tym że rozpędzając sie auto nie idzie tak jak powinno muli sie brakuje mu mocy dopiero po ok2.5-3tys obrotów ciągnie lepiej.Czasem mu przechodzi i idzie jak burza ale zazwyczaj ma muła.Ostatnio również zauważyłem że jak rano ruszając na zimnym silniku auto ledwo co jedzie a gdy dam troche wiecej gazu i poczekam to po kilku sekundach dopiero dostaje kopa i jedzie normalnie.dodam że podstawowe rzeczy jak świece przewody itp były wymieniane niedawno.Prosze was o porady co to może być :|


ja mam podobnie przy mocniejszym dodawaniu gazu, czuć mułka. Chętnie poobserwuję temat.
killah
 

Postprzez fuqet1 » 20 lip 2012, o 22:42

Ja mam 1,4 b+g. Jak mocno przycisnę gazu to też łapie takiego muła i puszcza dopiero jak przewali te 3000 obr/min.
Dodam że tak samo jest na benzynie jak i na gazie, z tym że na benzynie trochę mniej odczuwalne , ale jest.
Też jestem ciekawy co to jest, będę obserwował temat.
Ale z własnych praktyk podejrzewam że może to być taka specyfika silnika(w końcu to tylko jednopunkt) Każda benzyna ma najlepszy moment około 3,500 obr/min.
A może to wina przepustnicy lub wtrysku?
Najlepiej nich się wypowiedzą specjaliści od silnika .
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 20 lip 2012, o 22:49

Wg mnie to wygląda jak chwilowe zalanie silnika, nie może on tego przepalić, wtedy jest taki chwilowy muł. Takie moje przypuszczenia, ale mogę się mylić.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez slawek5t » 20 lip 2012, o 23:41

A co to diesel że ma ciągnąć od 2.000 obr ? ? ?



edit:

1.4 czy 1.6 to nie są jakies mocne silniki żeby miały buta :)
nie ma to ani wielkiego momentu ani mocy.

1.8 lub 2.0 ogarnia w miare :)

miałem kiedyś 1.4 silnik. Teraz mam tdi no i jest niebo a ziemia, oczywiscie na korzyść diesla.
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Gumass89 » 21 lip 2012, o 00:15

A więc zaczne od tego że dla sprostowania to jest wielopunkt , pełna szpryca a przy takiej wadze i mocy 101 km to autko powinno sie przyzwoicie zbierać.Nie ma płynności przy przyśpieszaniu więc na pewno coś nie gra wiem jak było a jak jest teraz.Mogę mu cisnąć lekko te 185km|h i jest gicior....ale jak ruszam z miejsca to go muli jak by czkawkę miał.Nie mówie że ma zabójczo przyśpieszać ale zeby chociaż to przyśpieszanie było płynne oraz równomierne sam nie wiem:(
Gumass89
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lip 2012, o 11:49
Lokalizacja: Toruń

Postprzez killah » 21 lip 2012, o 08:00

slawek5t napisał(a):A co to diesel że ma ciągnąć od 2.000 obr ? ? ?

edit:

1.4 czy 1.6 to nie są jakies mocne silniki żeby miały buta :)
nie ma to ani wielkiego momentu ani mocy.

1.8 lub 2.0 ogarnia w miare :)

miałem kiedyś 1.4 silnik. Teraz mam tdi no i jest niebo a ziemia, oczywiscie na korzyść diesla.


kompletnie kolego nie zrozumiałeś tematu. Tutaj chodzi że auta w pewnym zakresie obrotów tracą przyspieszenie. Albo np jak mój przy mocnym dodaniu gazu bo jakprzy lekkim to idzie jak przecinak.
killah
 

Postprzez Opik » 21 lip 2012, o 11:16

łapie muła jak mu dasz pedał w podłogę, czy jak stopniowo ale dynamicznie wciskasz to tak samo?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gumass89 » 21 lip 2012, o 13:05

A wiec sprawa wygląda następująco...Na 1 biegu jak mu cisne do dechy to jest dzióra w mocy , zdławienie a za moment zaczyna ciągnąć jak sie należy.Na 2 biegu znowu silnik muli , jak już się napędzi to jest git.Na 3 biegu juz leci normalnie choć czasem czuć przerwanie mocy i lekkie zdławienie.Ten silnik poprostu nie pracuje dynamicznie.Ewidentnie coś go boli bo niedawno śmigał jak powinno należeć przy tej mocy.A teraz coś go zamula.Może to przepływomierz ? hm sam nie wiem w czym problem a nie chce wywalić pieniędzy w błoto szukajac błędnych usterek.
Gumass89
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lip 2012, o 11:49
Lokalizacja: Toruń

Postprzez slawek5t » 21 lip 2012, o 16:33

kompletnie kolego nie zrozumiałeś tematu. Tutaj chodzi że auta w pewnym zakresie obrotów tracą przyspieszenie. Albo np jak mój przy mocnym dodaniu gazu bo jakprzy lekkim to idzie jak przecinak.

Zrozumialem zrozumiałem.

Dopiero pozniej napisał że nieraz idzie dobrze a potem znów słabo.
Więc coś tam jest nie tak....

Ale przy 2000 obr nigdy nie bedzie szedł tak jak przy 2500! - To nie DIESEL !! ;)
Mój golfik
Avatar użytkownika
slawek5t
Members
 
Posty: 1993
Dołączył(a): 15 cze 2011, o 00:05
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez Gumass89 » 22 lip 2012, o 17:42

Przecież wiem . No chyba nie możecie mnie zrozumieć. Przy 2000 obr auto moze wkrecac sie wolniej na obroty ale nie dławić sie i przyśpieszać jak by miało z 65km :| Zreszta czasem normalnie wkręca sie od niskich obrotów więc coś jest nie tak Panowie.
Gumass89
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 20 lip 2012, o 11:49
Lokalizacja: Toruń

Postprzez killah » 26 lip 2012, o 18:06

ja u siebie obstawiam przepustnicę brudną. będę musiał się tym zająć. W międzyczasie podłącz do kompa auto, Ja zrobię to w wolnej chwili bo mam interfejs.
killah
 

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 17 gości