czyszczenie przepustnicy - to coś daje ?

Wszystkie informacje o silnikach benzynowych.

Moderator: Moderator

czyszczenie przepustnicy - to coś daje ?

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 00:42

Czy przeczyszczenie przepustnicy coś da w moim 2.0 8v ? jest ona na około na samych brzegach czarna . Czy takie czyszczenie jak na filmiku niżej coś pomorze ?
Kod: Zaznacz cały
http://www.youtube.com/watch?v=41yFXjibtLY


i ogólnie czy czuć jakąś różnicę po czyszczeniu ? i czy po czyszczeniu trzeba coś ustawiać ? przepustnicę czy czujnik TPS ? czy wszystko samo sie zgra wystarczy czyścić jak na filmiku ?
bo mój silnik jest niby zamulony troszkę (mówi kolega co miał taki silnik w mk3) i szukam wszystkiego co pomorze go "odmulić" .
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

czyszczenie przepustnicy - to coś daje ?

 

Postprzez Opik » 11 mar 2013, o 00:52

Stary, co Ty chcesz ustawiać? Podnosisz linką klapkę, czyścisz jakąś wilgotną ściereczką, później suchą i to wszystko. I nie wiem co chcesz tym osiągnąć, żeby Ci to muliło silnik to byś musiał mieć 3mm nagar dookoła, a nie lekko przybrudzone.

Masz gaz? Jaki dolot (seria, stożek, jakaś magiczna power rura, itd)? Dolot drożny, wężyki od podciśnienia na miejscu? Czy jakieś objawy jeszcze poza "mułem" - nie chce wkręcać się na obroty, nie wkręca się powyżej pewnej granicy (4 - 4,5 tys np), falowanie obrotów, szarpanie, duże spalanie? Bierze olej? Termostat sprawny?

no i pytanie - jaki silnik? 2E czy AGG/ADY ?
Ostatnio edytowano 11 mar 2013, o 01:02 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 11 mar 2013, o 00:57

Wyczyść przepływomierz z brudu, szczególnie tą środkową oś, to czujnik. Jak jest zabrudzony to podaje złe parametry do kompa, a ten źle dawkuje paliwo, stąd zamół.
Waciki/patyczki do uszu, chusteczka, benzynka ekstrakcyjna i do dzieła.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 10:27

AGG/ADY czyli przepływomierz wypłukać benzynką i można przedmuchać sprężarką czy cos uszkodzi sie ?

na zimnym silniku idzie dobrze lepiej wkręca sie na obroty i idzie lepiej niż na ciepłym silniku to już wolniej wchodzi na obroty i jest słabszy.., spalanie LPG różne 12-18l na 100km trochę dużo ale dopiero 4razy sprawdzane i różna jazda była żadna trasa . Olej zmieniony dopiero 300km wiec nic nie wziął narazie . Jak sprawdzałem i odłączyłem przepływomierz to silnik nie zgasł nic się nie zadziało tylko po podłączeniu musiałem skasować błąd na vag-u . Dodam że jest jeszcze jeden błąd cały czas sondy lambda , ale gaziarz powiedział że przez lpg będzie się on pojawiał i to normalne...

Dacie jakieś zdjecie gdzie posprawdzać podciśnienia ?

Dolot : stożek osłonięty od ciepłego powietrza . zimne tylko rura seryjnego z nadkola , bo niewiem jak puscić rurę ze zderzaka przeszkadza mi coś od klimy miedzy chłodnicą a alternatorem.. gdzie poprowadzic zimne powietrze ze zderzaka ?

O termostat chodzi ci od wodty tak ? to chyba sprawny ale różne rzeczy się dzieją z tą temperaturą silnika 90-100stopni i tylko jeden tryb wentylatora (musze zmienic ten włacznik w chłodnicy bo na krótko jak sprawdzam to działaja oba ). Węże od chłodnicy i zbiorniczka twarde , jest duze cisnienie na ciepłym silniku , to normalne w benzyniaku?
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Opik » 11 mar 2013, o 12:27

jak puscic dolot zimnego do filtra to zobaczysz u mnie w temacie dokladnie
zadnego podcisnienia nie masz bo jest stozek, sprawdz tylko czy krucce przy kolektorze sa jakos zaslepione zeby nie bral lewego powietrza
spalanie dosc duze, wiec cos jest nie halo w tej kwestii
bede w domu pozniej to Ci napisze dokladnie gdzie co jest
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 12:46

ok , czekam na odpowiedź , niewiem co ma byc zaślepiene jak kupiłem auto 3tyg temu to miał wszystko seryjne , ja wstawiłem stożek tylko niemamiejsca na zimny dolot , i zamiast kata dałem rurę , i nadal jest muł na ciepłym silniku (na zimnym jest lepiej) . nic przy kolektorze przepustnicy nie tykałem . przeczyściłem przepływomierz (brudny mocno niebył ale druciki czarne teraz srebrne , nie sprawdzę czy dało to coś bo śniegu napadało umnie tyle ze trakcji nawet 1.0 niema.. :-D ) .

napiszcie jak sprawdzić sondę lambda ?

czy idzie zastąpić tą zwężkę od gazu czymś większym tak zeby byłą średica wlotu jak w serii ?
ta klapa jednak zmniejsza średnicę dolotu co pewnie pogarsza osiagi ? jak wywalę ją to trzeba regulować znowu lpg czy nie trzeba ? dalej już zwęzki niemam żadnego miksera itp. tylko od reduktora rura w kolektor ssący i tyle wiec jedyną zwężką jest ta klapa .

[ Dodano: 2013-03-11, 15:59 ]
sprawdziłem dokładnie i jednak jest też mikser więc i on zwęża, ta cała instalacja lpg co mam jest do wywalenia , jak gazownik powiedział kupić używkę sekwencję 400zł zestaw naprawczy listwy wtrysków i reduktora i mamy za ok 700zł nową sekwencję
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Opik » 11 mar 2013, o 21:05

Ta magiczna zwężka to klapka antywybuchowa, ma osłonić puchę dolotu przed ewentualnymi wystrzałami gazu. Nie masz puchy więc możesz to wywalić z miejsca. Na pewno pogarsza to osiągi, w końcu dolot nie ma właściwej średnicy, tylko w pewnym miejscu musi oddychać przez słomkę.
Krućce od podciśnienia wychodzą z kolektora dolotowego, jeden nad, a drugi pod tą gumą.
Instalację gazową to masz jakąś dramatyczną, nie dziwne że tyle pali. A przede wszystkim nie wykorzystujesz potencjału silnika. Zmień to albo na blosa, albo na sekwencję
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 22:05

a podczas strzału to nie rozwali mojego przepływomierza ? te druciki są zasłonięte od strony kolektora (ale pytam dla pewności) czyli wywalam zwężkę z klapką i latam bez nie martwiąc się o przepływomierz podczas strzału ? lpg nie trzeba ponownie regulować po wyjęciu klapki ? instalacja to zwykła śruba... i mikser też zwęża dolot przy kolektorze ale to musi zostać już...

nie wykorzystuję potencjału silnika... , masz na myśli że przez to LPG ? takiego kupiłęm i staram się doprowadzić go do porządku .

jutro posprawdzam podciśnienia , a te silniki mają EGR ? to bym go zaślepił zaraz
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Opik » 11 mar 2013, o 22:12

Nie mają. A miałeś do tej pory jakieś strzały gazu? Jeżeli nie, to wywal, czy przepływomierz ucierpi to zależy od ewentualnej siły strzału, ale nie powinien, nie ma tam nic co blokowało by przepływ powietrza jak klapka w przepływce z 2E.

Nie wykorzystujesz potencjału silnika, bo on teraz jedzie jak dobrze wyregulowane 1.6, maksymalnie 1.8 na porządnej instalacji. I mówię tu o benzynie (przez zwężkę-mikserek), bo na gazie jest jeszcze gorzej, bo zamiast porządnego dawkowania i ilości LPG jakiej silnik w danym momencie potrzebuje to masz tłuczone ciągle taką samą mieszanką. A druga sprawa że katujesz ten silnik taką instalacją, a to dostaje za ubogą mieszankę, a to za bogatą, i tak cały czas, rzadko kiedy dostaje to co powinien. Najtańszym sposobem byłoby wsadzenie Blosa, bo koszt samego urządzenia, a tą całą klapkę i mikserek możesz sprzedać - część funduszy się zwróci. I wtedy nie martwisz się że coś jest nie tak, bo silnik idzie tak samo na PB jak i LPG, nie ma żadnych wystrzałów i żadnego niepotrzebnego zwężania dolotu. I spalanie duuuuużo niższe. Ew możesz pójść półkę wyżej i wpakować sekwencję, ale to już sporo wyższe koszta i więcej zabawy z montażem
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 22:24

ok , narazie wywalę tą klapkę i zobaczę co wtedy . sekwencje jak poisałem mogę kupić używkę za 400zł plus zestaw naprawczy reduktora i listwy wtryskowej i mam za ok 700zł sekwencję jak nowa . a jak chcę blosa to musze też wszystko wymieniać ? czy reduktor zostaje , wkładam tylko blosa (350zł) i koniec ? czym on jest sterowany komputera nie trzeba ? jak go kupię zamontuję go samemu i wtedy tylko jechać do gaziarza ustawić na analizatorze spalin ??
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Postprzez Opik » 11 mar 2013, o 22:35

Dokładnie tak, wywalasz mikser, wywalasz klapkę, wsadzasz Blosa, do niego wąż z gazem który szedł do mikserka i koniec, pozostaje tylko regulacja.

ftp://ftp.capri.pl/user/mkozlowsk/blos_pl_v2.pdf

http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm - zwłaszcza ostatnia ramka
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez dero686 » 11 mar 2013, o 22:45

to mnie namówiłęś , zaczynam szukać blosa ;-) bo faktycznie na moim mały mikserze czuję że silnik ladnie ciągnie na niskich obrotach a na wyższych juz tak nie chce isć i niema poco kręcić go wyżej 3800rpm, na dużym mikserze pewnie szedłby lepiej tylko na wyższych obrotach , a na blosie będzie szedł dobrze i na niskich i na wysokich obrotach dobrze rozumie ? i nie będzie spadku mocy jak przełącze na beznynę będzie szedł tak jak seryjna benzynka ? bo teraz idzie gorzej od kolegi który ma 2e na samej benzynie .
dero686
Czytacz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 23 lut 2013, o 15:48
Lokalizacja: kościerzyna

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości